top icon
Κόσμος

Ford Mustang Mach-E: Η σπορ υπόσταση της ηλεκτροκίνησης

Η Ford έκανε την υπέρβαση και με τη νέα Mustang Mach-E αποδεικνύει με τον πλέον πειστικό τρόπο ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να είναι συγχρόνως και απολαυστικό.

Κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η επιλογή του ονόματος «Mustang» για το πρώτο, 100% ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ιστορία της Ford. Ο λόγος για τη νέα Mustang Mach-E, ένα εντυπωσιακό σε τεχνολογίες και σχεδίαση SUV που καταφέρνει να μετουσιώσει στο ακέραιο το σπορτίφ ταμπεραμέντο και DNA της μπλε οβάλ εταιρείας στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, στην οποία η… πρίζα, οι μπαταρίες και οι ηλεκτρικές μονάδες κίνησης έχουν τον πρώτο λόγο.

Προκειμένου να πραγματώσει τις σπορτίφ προσδοκίες των δημιουγών της, η νέα Ford Mustang Mach-E διαθέτει τρία προσεκτικά «διαλεγμένα» προφίλ οδήγησης για να προσφέρει στον οδηγό της μία ξεχωριστή εμπειρία: πρόκειται για τα Whisper, Active και Untamed, τα οποία παραμετροποιούν τον εσωτερικό φωτισμό της καμπίνας, τα γραφικά της οθόνης, την συνολική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καθώς επίσης τον ήχο που φτάνει στο εσωτερικό της καμπίνας κατά την κίνηση του οχήματος.

Ford Mustang Mach-E

Η επιλογή Whisper αυξάνει την υποβοήθηση στο τιμόνι και καθιστά πιο ήπια την απόκριση του γκαζιού, ενώ παράλληλα η ηχητική χροιά μειώνεται προσφέροντας μία πιο ήρεμη εμπειρία ταξιδιού. Την ίδια στιγμή, ένα απαλό μπλε φως «γεμίζει» την καμπίνα, ενώ στο ταμπλό, η δυναμική ένδειξη EcoMode ενημερώνει τον οδηγό για τη μεγιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης. Τέλος, η λειτουργία των φρένων βελτιστοποιείται για να προσφέρει καλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένες και ολισθηρές επιφάνειες.

Με το προφίλ οδήγησης Active, η Mustang Mach-E συνδυάζει την αθόρυβη λειτουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με τις επιδόσεις μιας Mustang καθιστώντας την ένα ιδανικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση. Η επιλογή αυτή παρέχει έναν ισορροπημένο συνδυασμό απόκρισης κατά την επιτάχυνση, αλλά και κατά το φρενάρισμα.

Αν η επιθυμία είναι η… εκτόξευση της αδρεναλίνη πίσω από το τιμόνι, τότε η πλέον κατάλληλη επιλογή είναι το προφίλ οδήγησης Untamed. Με αυτό, ο οδηγός «απελευθερώνει» όλες τις δυνατότητες της Ford Mustang Mach-E ενισχύοντας την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού. Εδώ, ο ήχος που φτάνει στο εσωτερικό είναι ενισχυμένος, στην καμπίνα επικρατεί ο σπορ πορτοκαλί φωτισμός ενώ τα γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων γίνονται πιο δυναμικά.

Ford Mustang Mach-E

Οι εκδόσεις της νέας Mustang Mach-E

Η νέα Ford Mustang Mach-Eμε την μπαταρία Extended Range και κίνηση στους πίσω τροχούς, εξασφαλίζει με μία φόρτιση ηλεκτρική αυτονομία έως και 610 km (σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP), βάζοντας οριστικά τέλος στο «άγχος της αυτονομίας». Είναι εξοπλισμένη με ένα κορυφαίο σύστημα φόρτισης που επιτρέπει τη σύνδεσή της σε απλή οικιακή πρίζα, βιομηχανική πρίζα, ειδικό φορτιστή τοίχου wallbox, αλλά και δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ή συνεχούς ρεύματος (AC ή DC) με ισχύ έως 150kW.

O μέγιστος ρυθμός φόρτισης πραγματοποιείται σε φορτιστή ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος. Σε αυτή την περίπτωση, 10 μόλις λεπτά φόρτισης αρκούν ώστε η Ford Mustang Mach-E να προσθέσει επιπλέον 119 km αυτονομίας, ενώ για την φόρτιση της μπαταρίας από 10% σε 80% απαιτείται μόλις μία ώρα φόρτισης (για την έκδοση Standard Range).

Ford Mustang Mach-E

νέα Mustang Mach-E διατίθεται σε πισωκίνητες (RWD) ή τετρακίνητες εκδόσεις (AWD), με έναν και δύο ηλεκτροκινητήρες αντίστοιχα, καθώς και σε δύο εκδόσεις που σχετίζονται με τα ενεργειακά αποθέματα της μπαταρίας (standard range και extended range). Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη από αυτές εφοδιάζεται με έναν συσσωρευτή ενέργειας ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 75,7 kWh και 288 κυψέλες και η δεύτερη με έναν αντίστοιχο με 98,8 kWh και 376 κυψέλες.

H έκδοση της Mustang Mach-E με πίσω κίνηση και την standard range μπαταρία αποδίδει 269 ίππους και ροπή 430 Nm, με την αντίστοιχη εκδοχή με την extended range μπαταρία να αποδίδει 294 ίππους. Οι τετρακίνητες εκδόσεις αποδίδουν 269 και 351 ίππους, με τη μέγιστη ροπή να διαμορφώνεται και στις δυο περιπτώσεις στα 580 Nm.

Ford Mustang MAch-E

Το νέο σύστημα τετρακίνησης των εκδόσεων AWD κατανέμει τη ροπή ανεξάρτητα στους εμπρός και πίσω τροχούς, μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων (ένας σε κάθε άξονα), προσφέροντας  βελτιωμένη επιτάχυνση και οδική συμπεριφορά.  Καθώς δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ των αξόνων, οι ηλεκτροκινητήρες μπορούν να μεταφέρουν ανεξάρτητα σε κάθε άξονα έως και το 100% της ροπής προσφέροντας την ιδανική πρόσφυση, ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις και ανάγκες.

Δείτε το σχετικό βίντεο:

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ