top icon
Επικαιρότητα

Herbert Diess: Δεν θέλουμε να καταλήξουμε όπως η Nokia

Ο ισχυρός άνδρας του VW Group μίλησε για την επιτακτική ανάγκη μετασχηματισμού του ομίλου ώστε ο τελευταίος να παραμείνει ανταγωνιστικός στη νέα εποχή της αυτοκίνησης στην οποία το αυτοκίνητο «μετατρέπεται όλο και περισσότερο σε μια συσκευή λογισμικού».

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Bloomberg ο ισχυρός άνδρας του VW Group, Herbert Diess, περιέγραψε με τον πλέον σαφή τρόπο τις προκλήσεις αλλά και το ακριβές «μοντέλο» το οποίο πρέπει να ακολουθήσει ο όμιλος προκειμένου οι τεχνολογικές –και όχι μόνο- εξελίξεις στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα να μην τον… προσπεράσουν.

«Η περίπτωση της Nokia είναι ένα καλό παράδειγμα για το πώς μπορεί να συμβεί μια τέτοια αλλαγή – εάν δεν είσαι αρκετά γρήγορος, δεν πρόκειται να επιβιώσεις. Στους ανθρώπους μας φέρνω πάντα αυτό το παράδειγμα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο 62χρονος Herbert Diess.

Η VW είναι ένας τεράστιος οργανισμός. Πώς θα τον καταστήσετε πιο ευέλικτο;

H.D.: Βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή αντιμέτωποι με δύο μετασχηματισμούς: ο πρώτος είναι η μετάβαση που συντελείται στον τομέα των κινητήρων, καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται ηλεκτρικά. Είμαστε πολύ καλά προετοιμασμένοι για αυτή την μετάβαση, αυξάνουμε την παραγωγή μπαταριών, αλλάζουμε ολόκληρα εργοστάσια για να κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εκπαιδεύουμε τους ανθρώπους μας σε αυτή την τεχνολογία.

Η μεγαλύτερη μετάβαση που θα αντιμετωπίσει η αυτοκινητοβιομηχανία είναι αυτή κατά την οποία το αυτοκίνητο μετατρέπεται όλο και περισσότερο σε μια συσκευή λογισμικού, συγκεντρώνοντας τεράστια ποσά δεδομένων τα οποία στη συνέχεια συμβάλλουν στην ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης αλλά και γνώσεων σχετικά με τον οδηγό, τις οδικές συνθήκες και την ασφάλεια. Στη συνέχεια όλα αυτά βελτιώνουν τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται αυτή η “συσκευή”.

Υπάρχει μια απόφαση που πρέπει να πάρουμε: θα γίνουμε πάροχοι του εξωτερικού τμήματος ενός αυτοκινήτου που στη συνέχεια θα εξοπλίζεται από έναν υπολογιστή τον οποίο θα κατασκευάζει ένας τρίτος ή θα μπορέσουμε να μετατρέψουμε την συναρπαστική και πολύτιμη αυτή συσκευή σε μια πραγματική ιντερνετική συσκευή;

Αυτές είναι ικανότητες που δεν είχαμε στο παρελθόν, τις οποίες όμως έχουμε αρχίσει να αναπτύσσουμε τα τελευταία δύο χρόνια – ακόμα όμως υπάρχει πολύς δρόμος.

Για να επιτευχθεί αυτό, χρειάζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα δικά τους λειτουργικά συστήματα;

Η.D.: Ναι, χρειαζόμαστε το δικό μας λειτουργικό σύστημα για να είμαστε πραγματικά σε θέση να διαχειριστούμε το αυτοκίνητο, να το διατηρήσουμε ασφαλές, να το συνδέσουμε στο cloud και να μεταφέρουμε ευφυΐα από το cloud στο αυτοκίνητο. Θέλουμε να έχουμε τον έλεγχο αυτής της διαδικασίας. Αυτό θα είναι ο «εγκέφαλος» του αυτοκινήτου και θέλουμε όλο αυτό να το προσφέρουμε και σε άλλους.  

Αποκαλείται την Tesla ως ανταγωνιστή σας. Την βλέπετε επίσης ως πιθανό συνεργάτη σας; Φαίνεται ότι έχετε μια αρκετά φιλική σχέση με τον Elon Musk.

Η.D.: Πιστεύουμε ότι είναι ένας πολύ σημαντικός ανταγωνιστής επειδή πραγματικά “τραβά” τον κλάδο προς τα μπροστά. Διαθέτοντας μεγάλο υπόβαθρο σε θέματα λογισμικού, η Tesla έχει δυνατότητες που εμείς πρέπει να δημιουργήσουμε. Είναι σημείο αναφορά για εμάς. Αν κοιτάξουμε το μέλλον μας και τι πρέπει να γίνει το αυτοκίνητο, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: το αυτοκίνητο πρέπει να γίνει ηλεκτρικό και πρέπει να καταστεί μια ιντερνετική συσκευή.

Έχουμε επίσης μερικά συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι της Tesla. Εάν οδηγήσετε μία Porsche Taycan ή ένα e-Tron, αυτό που θα εισπράξετε είναι μια διαφορετική ουσία ως προς το προϊόν και μια premium αίσθηση ως προς την ποιότητα. Θέλουμε να ανταγωνιστούμε με την Tesla και να προσπαθήσουμε να την πλησιάσουμε – και σε ορισμένους τομείς πιθανότητα να την προσπεράσουμε. Όσον αφορά τη μάχη για το ποιος είναι ο ηγέτης της αγοράς, ο αγώνας αυτός είναι ακόμα ανοιχτός.

Θα πρέπει ίσως να μειώσετε τις επενδύσεις σας;

Η.D.: Η πανδημία μας έχει επηρεάσει. Όμως δεν θα συμβιβαστούμε σε ότι αφορά την τεχνολογία μας. Η επενδύσει στους τομείς του λογισμικού και της αυτόνομης οδήγησης θα αυξηθούν. Οι επενδύσεις στα EVs θα αυξηθούν. Αλλά ναι, αυτή τη στιγμή πιέζουμε πολύ σε σχέση με την πολυπλοκότητα του χαρτοφυλακίου των προϊόντων μας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ