top icon
Κόσμος

Πόσο αλλάξατε, Accent και Sonata!

Τα δύο σεντάν της Hyundai μπορεί να συνεχίζουν πια την καριέρα τους σε άλλες αγορές εκτός Ευρώπης, αλλά στην τελευταία τους γενιά η σχεδιαστική τους μεταμόρφωση είναι αν μη τι άλλο άκρως εντυπωσιακή!

Καθώς τα πράγματα και η νομοθεσία αλλάζουν με ραγδαίο ρυθμό σε αυτή την αυτοκινητιστική πραγματικότητα που ζούμε, υπάρχουν κάποια ονόματα που σε πολλούς ξυπνούν σημαντικές αναμνήσεις.Δε μιλάμε για τετράτροχες κατασκευές με κάποια σπορτίφ αίγλη ή μια αξέχαστη σχεδίαση.

Υπάρχουν και κάποια άλλα αυτοκίνητα, τα οποία κλήθηκαν να βγάλουν τα εμπορικά κάστανα από τη φωτιά και να δώσουν την ώθηση που έλειπε από τους Κορεάτες κατασκευαστές στην ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά στο τελείωμα του προηγούμενου αιώνα, αλλά και στις αρχές αυτού που διανύουμε.

Τότε δηλαδή που η ελληνική αγορά αυτοκινήτου είχε ανάγκη από φθηνά (αλλά καλοφτιαγμένα) αυτοκίνητα, τα οποία θα μπορούσαν να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση που είχε δημιουργήσει εκείνη η περίφημη πρώτη απόσυρση στα τέλη των ’90s.

Τότε ήταν που η Hyundai Ελλάς, διά χειρός Δάβαρη, βρέθηκε τη σωστή στιγμή στο σωστό μέρος, και κάπως έτσι άρχισαν να καταφθάνουν καραβιές από Accent, Atos και λιγότερο από Elantra και Sonata. Βλέπετε, σε μια εποχή όπου τα SUV ήταν ακόμη στα σπάργανα, τα σεντάν κυριαρχούσαν σε μια αγορά όπου δέσποζε το σύνδρομο της κούρσας.

To σχεδόν καρτουνίστικα στρογγυλεμένο παρουσιαστικό του πρώτου μοντέλου, που παρουσιάστηκε το 1994, αλλά και οι πιο μετρημένες γενιές που ακολούθησαν, το 1999 και το 2005, έχτισαν τον εγχώριο εμπορικό μύθο ενός αυτοκινήτου που τα διέθετε όλα, χωρίς να κοστίζει μία περιουσία.

Το Sonata, από τη μεριά του, δε γνώρισε ποτέ ανάλογη επιτυχία, καθώς το μέγεθός του το τοποθετούσε σε απαγορευμένα φορολογικά κλιμάκια του πάντοτε στριφνού εγχώριου συστήματος.

Το σχεδόν φουτουριστικό σήμερα των Accent και Sonata

Τα χρόνια πέρασαν, οι αγελάδες (παρα)πάχυναν και τα αυτοκίνητα αυτά έδωσαν σιγά σιγά τη θέση τους σε πιο εξευρωπαϊσμένες κατασκευές. Η σταδιακή καθιέρωση των SUV αλλά και η κρίση είχαν ως αποτέλεσμα τον εξοστρακισμό αυτών των μοντέλων από την ευρωπαϊκή αγορά.Αξίζει πάντως να δει κανείς πού έχουν φτάσει σήμερα, κυνηγώντας την εμπορική τους σταδιοδρομία σε αγορές της Ασίας και της Αμερικής.

Hyundai Accent (2023)

Accent , MY 2023

Πριν από λίγο καιρό παρουσιάστηκε στην Ινδία η νέα γενιά του Hyundai Verna (το alter ego του Accent σε άλλες αγορές). Το πρώτο στοιχείο που παρατηρεί κανείς έχει να κάνει με την εμφάνιση, που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Hyundai, με κεντρικό θέμα τη μακρόστενη μπάρα LED που οριοθετεί το επάνω μέρος της χαρακτηριστικής μάσκας.

Μπορεί να πρόκειται ξεκάθαρα για ένα σεντάν, αυτό όμως δεν εμπόδισε τους σχεδιαστές να εμπλουτίσουν το πίσω μέρος με τα έντονα φουσκώματα στα φτερά, παρόμοια με αυτά του Tucson. Το μήκος φτάνει τα 4.550 χλστ, το ύψος τα 1.765 χλστ. και το ύψος τα 1.475 χλστ., ενώ το μεταξόνιο έχει μήκος 2.670 χλστ.

Ανάλογα συγχρονισμένο με τις σύγχρονες επιταγές είναι και το εσωτερικό (επίσης ενδεικτικό του πόσο μεγάλη απόσταση έχει διανύσει το Accent), στο οποίο δεσπόζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το infotainment, που έχουν ενοποιηθεί σε μία ενιαία επιφάνεια, ενώ άξιο αναφοράς είναι και το μικρότερο πάνελ στην κεντρική κονσόλα, που ο οδηγός μπορεί να εναλλάσσει τη λειτουργία χειρισμού μεταξύ κλιματισμού και infotainment.

Hyundai Accent (2023)

Accent , MY 2023

Λιγότερο συνταρακτικά είναι τα νέα σε ό,τι αφορά τους κινητήρες. Απόδειξη του γιατί έχει αποσυρθεί από την τόσο απαιτητική αγορά της Ευρώπης είναι οι δύο επιλογές βενζινοκινητήρων που δε συνοδεύονται από κάποιο υβριδικό σύστημα. Αμφότεροι έχουν χωρητικότητα 1,5 λίτρου, με τον ατμοσφαιρικό να αποδίδει 115 ίππους και να συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο CVT, ενώ ο υπερτροφοδοτούμενος των 160 ίππων, εκτός από το χειροκίνητο 6άρι, μπορεί να συνδυαστεί με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Hyundai Sonata (2023)

Sonata, MY 2023

Σίγουρα οι περισσότεροι δε θα θυμούνται κάποια από τις οκτώ γενιές που προηγήθηκαν. Το μεγάλο αυτό σεντάν της Hyundai, όμως, έχει μια μακρά ιστορία, με αφετηρία το 1985. Σήμερα λοιπόν η Hyundai έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες της ένατης γενιάς, τα επίσημα αποκαλυπτήρια της οποίας θα γίνουν στο Σαλόνι της Σεούλ στις 30 Μαρτίου.

Hyundai Sonata (2023) dash

Sonata, MY 2023

Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και εδώ, δεσπόζει η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Hyundai, τόσο στο ρύγχος όσο και στο πίσω μέρος, ενώ και στο εσωτερικό έχει υιοθετηθεί η λογική της διπλής ψηφιακής οθόνης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Hyundai Sonata (2023)
  • Hyundai Sonata (2023) dash
  • Hyundai Accent (2023)
  • Hyundai Accent (2023)
  • Hyundai Accent (2023)
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ