top icon
Κόσμος

Μαίνεται ο πόλεμος της ιταλικής κυβέρνησης με τη Stellantis

Μετά την Giorgia Meloni είναι η σειρά του υπουργού βιομηχανίας της Ιταλίας να στρέψει τα βέλη του στην Stellantis επικρίνοντας τον όμιλο που προέκυψε μετά τη συγχώνευση της FCA με το PSA Group για μια σειρά θεμάτων και τακτικών που ακολουθεί.

Ο υπουργός βιομηχανίας της Ιταλίας Adolfo Urso επέκρινε με σφοδρότητα την εβδομάδα που μας πέρασε την Stellantis λέγοντας χαρακτηριστικά ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει «πρόβλημα με τα μοντέλα και το μάρκετινγκ», συνεχίζοντας με τον τρόπο αυτό την κόντρα της κυβέρνησης της Ρώμης με την εταιρεία την οποία πυροδότησαν πρόσφατες δηλώσεις της πρωθυπουργού της χώρας, Giorgia Meloni (διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ μας εδώ).

Μιλώντας στο Τρέντο της Ιταλίας πριν μερικά 24ώρα, ο Adolfo Urso είπε ότι η Stellantis έχει μια «μη ισορροπημένη, απολύτως άνιση» μετοχική δομή μεταξύ των Γάλλων και Ιταλών μετόχων της.

Λίγες ώρες νωρίτερα, ο υπουργός βιομηχανίας της χώρας είχε δηλώσει ότι η Ιταλία ήταν ανοιχτή στο να αγοράσει ένα μερίδιο στη Stellantis, όπως ακριβώς έπραξε η γαλλική κυβέρνηση, η οποία κατέχει περίπου το 6% του ομίλου μέσω μιας κρατικής τράπεζας.

Το διοικητικό συμβούλιο της Stellantis αποτελείται από 11 μέλη. Από αυτά τα πέντε επιλέχθηκαν από την Exor, την εταιρεία των οικογενειών Agnelli και Elkann, ενώ πέντε ακόμα εκπροσωπούν Γάλλους μετόχους, συμπεριλαμβανομένης της κυβέρνησης του Παρισιού. Ο 11ος δεν είναι άλλος από τον Πορτογάλο CEO της, Carlos Tavares.

Stellantis - Euro 7 - Carlos Tavares - Stellantis

Η Adolfo Urso απάντησε επίσης στις καταγγελίες του Carlos Tavares ότι η Ιταλία δεν προσέφερε επαρκή κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιορίζοντας έτσι την εγχώρια ζήτηση για EV.

«Εάν δεν δίνεις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, θέτεις σε κίνδυνο τα ιταλικά εργοστάσια», δήλωσε ο Carlos Tavares σε συνέντευξή του την περασμένη Πέμπτη.

Υπερθεματίζοντας στο γεγονός ότι η Fiat τον Δεκέμβριο που μας πέρασε δεν ήταν η κορυφαία μάρκα σε πωλήσεις στην Ιταλία (σ.σ.: κάτι που είχε να παρατηρηθεί εδώ και σχεδόν έναν αιώνα!) χάνοντας το στέμμα από τη VW, ο Adolfo Urso είπε ότι αυτό δεν οφείλεται στις ανεπαρκείς κρατικές επιδοτήσεις.

Stellantis - Fiat - Jeep - Factory

«Το πρόβλημα δεν είναι με την κυβέρνηση, αλλά με τον όμιλο Stellantis. Υπάρχει πρόβλημα με την εταιρεία, η οποία προφανώς πρέπει να αναθεωρήσει τις πολιτικές μάρκετινγκ και τα μοντέλα της – πρέπει να το κάνει», δήλωσε ο Adolfo Urso.

Θυμίζουμε ότι αυτή την περίοδο η κυβέρνηση της Ρώμης βρίσκεται σε διαρκείς συνομιλίες με τη Stellantis για την εκπόνηση ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου, το οποίο προβλέπει την αύξηση της ετήσιας παραγωγής οχημάτων του ομίλου εντός της Ιταλίας σε 1.000.000 οχήματα, από περίπου 750.000 που ήταν πέρυσι.

Υπό το πρίσμα αυτό, οι παραπάνω δηλώσεις είναι φυσικό να εντάσσονται στο γενικότερο κλίμα πιέσεων που συνεχίζει να ασκεί η Ρώμη στη Stellantis προκειμένου η «ισορροπία δυνάμεων» στους κόλπους του ομίλου να γείρει και σε κατασκευαστικό επίπεδο προς τη μεριά της Ιταλίας.

Stellantis e-motor

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ