Το νέο VW Golf, λίγους μήνες πριν τα επίσημα αποκαλυπτήριά του, εθεάθη για μία ακόμα φορά σε δημόσιο δρόμο «φορώντας» ένα αρκετά διακριτικό καμουφλάζ.

Το φως της δημοσιότητας είδε πριν λίγα 24ώρα ένα ακόμα «σετ» φωτογραφιών του νέου VW Golf, λίγες μόλις εβδομάδες μετά την ανάρτηση στο Instagram στο λογαριασμό του χρήστη johannes.vag της πρώτης «γυμνής» φωτογραφίας του γερμανικού χάτσμπακ που θα δούμε να παρουσιάζεται επίσημα μέσα στο τρέχον έτος. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της VW αποτελώντας επί σειρά ετών την εμπορική ραχοκοκαλιά της γερμανικής εταιρείας - στην Ευρώπη και όχι μόνο. Όπως είναι προφανές, η όγδοη κατά σειρά γενιά του μοντέλου ακολουθεί, όπως και οι προηγούμενες, την οδό της εξέλιξης και όχι της επανάστασης, εισάγοντας γνώριμα σχεδιαστικά μοτίβα αλλά και νέες τεχνολογίες που θα επιχειρήσουν να προσδώσουν στο best seller μοντέλο της γηραιάς ηπείρου μια ακόμα πιο premium αύρα.

Με τα ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης να αποτελούν σήμερα για την πλειοψηφία των κατασκευαστών ένα πρώτης τάξεως «αντίδοτο» απέναντι στις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, και συνάμα μία βιώσιμη εναλλακτική απέναντι στην πετρελαιοκίνηση, η γερμανική εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει στο Διεθνούς Τεχνολογικού Συμποσίου που πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Βιέννης τον Απρίλιο του 2018 ότι το νέο Golf θα εφοδιάζεται με μια ήπια υβριδική διάταξη, η οποία θα αποτελείται από συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε συνδυασμό με μία 48βολτη μπαταρία και μία γεννήτρια-μίζα με ιμάντα.

Σύμφωνα με την VW, η μικρο-υβριδική τεχνολογία των 48 Volt αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο στο σχεδιασμό των κινητήρων της επιτρέποντας στους τελευταίους να λειτουργούν μ’ έναν σαφώς πιο οικονομικό τρόπο. Το 48βολτο αυτό σύστημα θα χρησιμοποιείται επιπλέον του γνωστού συστήματος των 12 Volt με την αρωγή καλωδίων μικρής διατομής, αλλά και μιας πλεξούδας χαμηλού βάρους επιτρέποντας την εξοικονόμηση σημαντικής ποσότητας ενέργειας μέσω της ανάκτησης της κατά την πέδηση και την αποθήκευσή της σε μπαταρία λιθίου. Το υψηλότερο, σε σχέση με την 12βολτη διάταξη, επίπεδο τάσης είναι αυτό που επιτρέπει την αξιοποίηση πολλών ακόμα λειτουργιών, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας μιας γεννήτριας-μίζας.

Η τελευταία εκτελεί συγχρόνως και χρέη ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα, που αυξάνει άμεσα την παροχή ροπής μέσω μιας «ηλεκτρικής ώθησης», όπως την αποκαλούν οι ιθύνοντες της VW. Με την ισχύ της γεννήτριας να μεταφέρεται μέσω ιμάντα, η όλη διάταξη εκκινεί συγχρόνως τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος θα μπορεί να απενεργοποιείται για εξοικονόμηση καυσίμου όταν τα αυτοκίνητο «ρολάρει» (λειτουργία coasting). Όπως έχει ανακοινωθεί η παραγωγή του μοντέλου θα ξεκινήσει τον προσεχή κιόλας Ιούνιο στις γνώριμες ασφαλώς εγκαταστάσεις της που έχουν την έδρα τους στο Wolfsburg, από τις οποίες σήμερα «βγαίνουν» περί τα 2.000 αντίτυπα του μοντέλου σε ημερήσια βάση. Η επίσημη ωστόσο διάθεσή του δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν τις αρχές του προσεχούς φθινοπώρου, ενώ άγνωστο μέχρι στιγμής είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα της επίσημης παρουσίασης του.

Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το νέο VW Golf, το οποίο θα «πατά» πάνω σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή του δαπέδου MQB που χρησιμοποιεί τo «τρέχον» μοντέλο, θα επιχειρήσει ένα ακόμα βήμα προς τα… πάνω, όντας μεγαλύτερο σε διαστάσεις, αλλά με χαμηλότερο έως και 50 κιλά συνολικό βάρος. Στο εσωτερικό χαρακτηριστικός αναμένεται να είναι ο… περιορισμός των «φυσικών διακοπτών» καθώς η ψηφιοποίηση, ειδικά στις πιο ακριβές εκδόσεις, θα έχει τον πρώτο λόγο. Η γκάμα του μοντέλου αναμένεται αρκετά πιο απλοποιημένη σε σχέση με το παρελθόν, με την εταιρεία να προσφέρει το μικρομεσαίο της οικογενειακό σε 5θυρα και (αργότερα) σε στέισον βάγκον αμαξώματα.

Σε ότι αφορά στους κινητήρες, η γκάμα θα περιλαμβάνει ασφαλώς τον 1.5 TSI ACT, ενώ έντονη είναι η φημολογία που θέλει τους Γερμανούς να προσφέρουν τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρων χωρίς τούρμπο, αλλά με την αρωγή μόνο ενός mild-hybrid συστήματος. Από εκεί και πέρα, η VW δεν πρόκειται να «εγκαταλείψει» τα ντίζελ προσφέροντας το Golf 8 με έναν νέο 1,5 TDI καθώς και με μια αναθεωρημένη σε πολλά σημεία εκδοχή του γνωστού 2.0 TDI. Αργότερα (βλ. 2020), στη γκάμα θα αθροιστούν οι πιο σπορτίφ εκδόσεις – με σημείο αναφοράς την GTI, η οποία, κατά πάσα πιθανότητα, θα είναι υβριδική με 48βολτο σύστημα._Χ.Α.