Επικαιρότητα Κόσμος

Νέο Skoda Enyaq iV – ηλεκτρικό και πολυτάλαντο

Η Skoda παρουσίασε και επίσημα σήμερα το νέο Enyaq iV, ένα ηλεκτρικό SUV που σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον Τσέχο κατασκευαστή.

Η Τσέχικη εταιρεία πραγματοποιεί ένα πολύ σημαντικό βήμα στον τομέα της «καθαρής» ηλεκτροκίνησης που πλέον δεν αποτελεί το μέλλον, αλλά τα παρόν της αυτοκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο. Επί της ουσίας, το νέο Enyaq iV είναι ένα τυπικό SUV, το οποίο βασίζεται στο γνωστό πλέον δάπεδο MEB του VW Group – συγχρόνως πρόκειται και για το πρώτο EV που πατά στο εν λόγω δάπεδο και παράγεται εκτός Γερμανίας, και συγκεκριμένα στη Mlada Boleslav της Τσεχίας ύστερα από την πραγματοποίηση επενδύσεων στην εν λόγω μονάδα ύψους 32 εκατ. ευρώ.

Skoda Enyaq iV

Το αεροδυναμικό αμάξωμα του πρώτου EV ευρείας… κλίμακας της Skoda (Cd: από 0,27) έχει συνολικό μήκος 4,649 μ., με το πλάτος και το ύψος του να ανέρχονται  στα 1,879 μ. και 1,616 μ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιο του νέου Enyaq iV είναι 2,765 μ., ενώ η μεταφορική ικανότητα του πορτ μπαγκάζ στο πίσω μέρος αγγίζει την διόλου ευκαταφρόνητη για την κατηγορία τιμή των 585 λίτρων. Ουσιαστικά, λοιπόν, πρόκειται για ένα SUV που τοποθετείται από πλευράς μεγέθους στη γκάμα του Τσέχου κατασκευαστή ανάμεσα στο μικρότερο Karoq και το μεγαλύτερο Kodiaq.

Skoda Enyaq iV

Η Skoda θα διαθέσει το Enyaq iV σε δύο εκδόσεις ως προς τον ηλεκτροκινητήρα – η πρώτη θα είναι πισωκίνητη και η δεύτερη τετρακίνητη, με έναν και δύο μονάδες προώσης αντίστοιχα. Όπως ανακοινώθηκε, από πλευράς ισχύος οι διαθέσιμες παραλλαγές του μοντέλου θα είναι πέντε, ενώ σε σχέση με τη χωρητικότητα της μπαταρίας, τρεις. Η πρώτη φέρει την ονομασία «50» ενσωματώνοντας στο δάπεδο μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 55 kWh (52 kWh είναι η ωφέλιμή της δυναμική) και συνδυάζεται με μονό ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 109 kW (περίπου 148 ίπποι) και ροπή 220 Nm, εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και αυτονομία 340 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Skoda Enyaq iV

Στην έκδοση με την ονομασία «60» η μπαταρία «ανεβαίνει» στις 62 kWh (58 kWh είναι η εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητά της), η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα στα 132 kW (περίπου 180 ίπποι), η ροπή στα 310 Nm και η μέγιστη αυτονομία κίνησης με μια πλήρη φόρτιση στα 390 χλμ. – το «0-100» ολοκληρώνεται εδώ σε 8,7 δλ. έναντι 11,4 γι το «60» με την τελική να παραμένει όμως στα ίδια επίπεδα. Το Skoda Enyaq 80 iV εξοπλίζεται με έναν συσσωρευτή ενέργειας 82 kWh (77 kWh είναι η καθαρή χωρητικότητα της μπαταρίας), τιμή που ανεβάζει την εμβέλεια στα 510 χλμ. Η δε μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα φτάνει στα 150 kW, ήτοι στους 204 ίππους.  Σύμφωνα με την Skoda, το «80» απαιτεί μόλις 8,5 δλ. για να φτάσει από στάση τα πρώτα 100 χλμ./ώρα διατηρώντας την τελική του ταχύτητα στα 160 χλμ./ώρα.

Skoda Enyaq iV

Από εκεί και πέρα, η ίδια μπαταρία εξοπλίζει και τις εκδόσεις που τροφοδοτούνται από δύο ηλεκτροκινητήρες – πρόκειται για τις «80x» και «RS», οι οποίες είναι τετρακίνητες και αποδίδουν ισχύ 195 kW και 225 kW, δηλαδή 265 και 306 ίππους, αντίστοιχα. Σύμφωνα με την Skoda, η μέγιστη αυτονομία τους με μία πλήρη φόρτιση δεν υπερβαίνει τα 460 χλμ., ενώ το «0-100» στη δυνατότερη εξ αυτών ολοκληρώνεται σε χρόνο 6,2 δλ. την ώρα που η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα – το «80x» παραμένει στα 160 χλμ./ώρα, με το «0-100» να ολοκληρώνεται εδώ σε 6,9 δλ.

Skoda Enyaq iV

Οι μπαταρίες του αυτοκινήτου μπορούν σε όλες τις διαθέσιμες εκδοχές τους να φορτίσουν με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Και πιο συγκεκριμένα, μέσω μιας κοινής οικιακής πρίζας (230V) με ισχύ 2,3 kW, μέσω ενός επιτοίχιου φορτιστή με ισχύ 11 kW (σ.σ.: εδώ μία πλήρη φόρτιση διαρκεί από 6 έως 8 ώρες, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας) ή τέλος μέσω ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος με μέγιστη ισχύ φόρτισης έως και 125 kW. Σε αυτή την περίπτωση, η πλήρωση της μπαταρίας με ηλεκτρική ενέργεια από το 10% έως και το 80% της μέγιστης δυναμικής της διαρκεί, σύμφωνα με την Skoda, περίπου 40 λεπτά.

Skoda Enyaq iV

Στο λιτό αλλά και εύπεπτο σχεδιαστικά εσωτερικό του αυτοκινήτου με τις άφθονες πρακτικές λύσεις για αποθήκευση αντικειμένων (λέγε με Simply Clever features) δεσπόζει η 13άρα οθόνη του συστήματος infotainment (σ.σ.: η μεγαλύτερη σε μοντέλο της Skoda), οι λειτουργίες του οποίου ελέγχονται μέσω της αφής, με φωνητικές εντολές σε 15 διαφορετικές γλώσσες ή ακόμα και με κινήσεις των χεριών. Ψηφιακό, με διαγώνιο 5,3 ίντσες, είναι και το ανασχεδιασμένο Digital Cockpit εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Από εκεί και πέρα, το Enyaq iV προσφέρει όλες τις σύγχρονες λύσεις σε επίπεδο συνδεσιμότητας καθώς και ένα πλούσιο «μπουκέτο» συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου