Ο Καναδός επιχειρηματίας, γνωστός από την εμπλοκή του ως ιδιοκτήτης της ομάδας Racing Point στο Π.Π. της F1, αγόρασε το 16,7% των μετοχών της Aston Martin σε μια προσπάθεια της τελευταίας να ενισχύσει τόσο την οικονομική της θέση όσο και την «ατζέντα» των προϊόντων της.

Οι φήμες που ήθελαν τον Καναδό επιχειρηματία, Lawrence Stroll, να επενδύει στην Aston Martin επιβεβαιώθηκαν νωρίς σήμερα το πρωί – και μάλιστα με τον πλέον επίσημο τρόπο. Σύμφωνα με ανακοίνωση της βρετανικής εταιρείας που δόθηκε στη δημοσιότητα προ ολίγου, ο Lawrence Stroll θα αγοράσει μέσω ενός κοσνόρτιουμ εταιρειών στο οποίο ο ίδιος ηγείται περισσότερες από 45 εκατ. μετοχές της βρετανικής εταιρείας έναντι τιμήματος που φτάνει τα £182 εκατ. Έτσι, ο Καναδός επιχειρηματίας θα αποκτήσει το 16,7% της Aston Martin Lagonda.

Η πλειοψηφία των μετοχών της Aston Martin εξακολουθεί να ελέγχεται από τον όμιλο Adeem/Primewagon που εδρεύει στο Κουβέιτ, ενώ το Strategic European Investment Group, το οποίο ανήκει στο ιταλικό ιδιωτικό επενδυτικό ομίλο Investindustrial, κατέχει επί του παρόντος περίπου το ένα τρίτο της εταιρείας. Την ίδια ώρα, η Daimler εξακολουθεί να έχει στην κατοχή της το 4% των μετοχών της βρετανικής εταιρείας.

Η συμφωνία ανάμεσα στον Lawrence Stroll και την Aston Martin περιλαμβάνει επίσης μια επιπρόσθετη ένεση ρευστότητας από τη μεριά του Καναδού ύψους £318 εκατ., η οποία ανεβάζει τη συνολική επένδυση στη βρετανική εταιρεία στα £500 εκατ. Στο πλαίσιο των παραπάνω, ο Lawrence Stroll θα αναλάβει τη θέση του Εκτελεστικού Προέδρου στην Aston Martin Lagonda, με τον νυν CEO, Andy Palmer, να παραμένει στη θέση του.

«Η επένδυση θα ενισχύσει τον ισολογισμό της εταιρείας και θα βελτιώσει άμεσα τη ρευστότητα μετά τις απογοητευτικές επιδόσεις της επιχείρησης μέχρι το 2019», αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή της η Aston Martin.

Αξίζει να σημειώσουμε πως ο Lawrence Stroll ήταν αυτός που προκρίθηκε στην… επενδυτική κούρσα έναντι της κινεζικής Geely (της εταιρείας που ελέγχει την Volvo και την Lotus, αποτελώντας συγχρόνως τον μεγαλύτερο επενδυτή στην Daimler με ποσοστό που αγγίζει το 10%), η οποία τον τελευταίο καιρό είχε εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον να αγοράσει σημαντικό ποσοστό της Aston Martin Lagonda.

Σύμφωνα με το νέο business plan που συμφωνήθηκε, χάρη στα κεφάλαια του Καναδού επιχειρηματία, ο οποίος είναι γνωστός για τις επενδύσεις του στις εταιρείες Pierre Cardin, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Asprey και Garrard, η Aston Martin θα έχει όλους τους απαραίτητους πόρους ώστε να ξεκινήσει στο δεύτερο τρίμηνο του έτους το εμπορικό λανσάρισμα της DBX, αλλά και τις πρώτες παραδόσεις της Valkyrie.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία θα λανσάρει μέσα στο 2020 την Vantage Roadster, ενώ θα… βάλει μπροστά το πρόγραμμα που αφορά τη νέα Valhalla, αλλά και την κεντρομήχανη Vanquish, αρχής γενομένης από το 2022. Όπως επίσης αποφασίστηκε, η Aston Martin θα επιταχύνει το πρόγραμμα εξέλιξης ενός υβριδικού V6 κινητήρα. Επίσης, το πρόγραμμα λανσαρίσματος της μάρκας Lagonda «παγώνει» έως το 2025, ενώ ανάλογη είναι η τύχη της ηλεκτρικής RapidE.

Τέλος, από το 2021, η ομάδα του Καναδού επιχειρηματία στην Formula 1 (Racing Point) μετονομάζεται σε Aston Martin F1.

Πιστεύετε πως μετά την πανδημία...

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά