Οι Jeep, Dacia, Seat, Peugeot και VW κατέγραψαν στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου το 2018 το μεγαλύτερο εμπορικό άλμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Οι σταθερές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων και το θετικό ξεκίνημα που παρατηρήθηκε στις αρχές της περασμένης χρονιάς στην ευρωπαϊκή αγορά αντισταθμίστηκαν από την πτώση των πωλήσεων των ντίζελ οχημάτων, τις… δυσκολίες που αντιμετώπισαν πολλοί κατασκευαστές μετά την εφαρμογή του WLTP, αλλά και από το επερχόμενο(;) Brexit, με αποτέλεσμα πολλά «ισχυρά χαρτιά» της αυτοκινητιστικής σκηνής στη γηραιά ήπειρο να καταγράψουν απώλειες τη χρονιά που πέρασε. Εντούτοις, ανάμεσα τους υπήρχαν αρκετές εταιρείες που για τους δικούς τους λόγους κατάφεραν να διαχειριστούν με αποτελεσματικότητα την κατάσταση και να βελτιώσουν τη θέση τους στην αγορά - άλλοτε με την αρωγή νέων προϊόντων και άλλοτε μέσω της υιοθέτησης επιθετικών εμπορικών πολιτικών. Ας δούμε ποιες ήταν αυτές.

Jeep

Μετά από μία μέτρια επίδοση το 2017 (όπως χαρακτηριστικά είχε σημειώσει ο αείμνηστος Sergio Marchionne στις αρχές του 2018), η Jeep επέστρεψε σε ισχυρά εμπορικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, το περασμένο έτος οι νέες εγγραφές της στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 56%, φθάνοντας από τις 107.600 μονάδες το 2017 σε 167.500 μονάδες το 2018. Η εταιρεία παρουσίασε άνοδο τόσο στις πωλήσεις, όσο και ρεκόρ μεριδίου, που για πρώτη φορά ξεπέρασε το 1%. Έτσι, η Jeep «πέρασε» την Land Rover, μία εταιρεία σύμβολο στην Ευρώπη, καθώς και πολλές mainstream μάρκες, όπως η Honda και η Mitsubishi. Ο κύριος λόγος για τα πολύ καλά αυτά εμπορικά αποτελέσματα είναι η άφιξη τoυ Compass, το οποίο επέτρεψε στην Jeep να αντισταθμίσει την επιβράδυνση του ρυθμού ανόδου των πωλήσεων του Renegade και την πτώση της δημοτικότητας των Grand Cherokee και Cherokee.

Dacia

Το 2018 και για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Dacia κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη πάνω από 500.000 αγοραστών στην Ευρώπη. Στη σχετική λίστα, η εταιρεία κατέλαβε την 14η θέση στη γηραιά ήπειρο, και χάρη στο σημαντικό εμπορικό της άλμα το 2018 (+ 12%) ήταν σε θέση να ξεπεράσει έναν μεγάλο παίκτη και συνεργάτη της: τη Nissan. Ως αποτέλεσμα, η Dacia κατέστη το δεύτερο μεγαλύτερο brand της συμμαχίας Renault-Nissan στην Ευρώπη, πίσω από τη Renault, με ποσοστό της τάξης του 23% επί του συνόλου των ευρωπαϊκών πωλήσεων της συμμαχίας. Επιπλέον, η Dacia κατέγραψε και τη μεγαλύτερη διείσδυση στην Ευρώπη στην κατηγορία των ταξινομήσεων σε ιδιώτες. Συνολικά, η επιτυχία της μάρκας το 2018 οφείλεται κυρίως στο Duster, του δεύτερου σε πωλήσεις B-SUV στην γηραιά ήπειρο - πρώτο ήταν το «ομόσταβλο» Renault Captur.

Seat

Η ισπανική μάρκα είχε μια λαμπρή πορεία το 2018 καταγράφοντας τις υψηλότερες πωλήσεις της τα τελευταία 20 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, ο συνολικός όγκος των τελευταίων αυξήθηκε κατά 12% σε σύγκριση με το 2017 και κατά 73% σε σύγκριση με το 2012. Η ανοδική πορεία της μάρκας στην Ευρώπη άρχισε με το Ateca το 2016 και συνεχίστηκε με το Arona, που παρουσιάστηκε πέρυσι. Στην πραγματικότητα, το μικρό SUV της Seat ήταν το μοναδικό μοντέλο της εταιρείας που το 2018 κατέγραψε θετικό πρόσημο. Ποια θα είναι η συμβολή του νέου Tarraco στην πορεία αυτή το 2019; Με δεδομένη την ανάπτυξη της κατηγορίας των SUV μοντέλων, οι πιθανότητες για κάτι καλό είναι αυξημένες, αν και ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων για την ισπανική εταιρεία φαίνεται να βρίσκεται στις μικρότερες κλάσεις του συγκεκριμένου είδους οχημάτων.

Peugeot

Ξεπερνώντας την ομόσταβλη Opel, η Peugeot κατέστη η τέταρτη καλύτερη μάρκα σε πωλήσεις στην Ευρώπη τη χρονιά που πέρασε. Κι αυτό χάρη στην αύξηση της εμπορικής της επιρροής κατά 5%, επίδοση που ήταν η υψηλότερη ανάμεσα στις 10 κορυφαίες μάρκες της αγοράς στη γηραιά ήπειρο. Τα Peugeot 3008 και 5008 αποτέλεσαν τους «οδηγούς» της ανάπτυξης της εταιρείας, με τη ζήτηση για το πρώτο από τις 162.600 μονάδες το 2017 να σκαρφαλώνει το 2018 στις 204.200. Έτσι, το «3008» έγινε το δεύτερο πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Peugeot και το τρίτο σε πωλήσεις «συμπαγές» SUV της Ευρώπης. Από τη μεριά του, το «5008» είδε τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά 88%, στις 79.800 μονάδες, ξεπερνώντας τα Skoda Kodiaq και Nissan X-Trail.

  VW

Η VW ήταν το κορυφαίο εμπορικό σήμα στην Ευρώπη το 2018 με αύξηση πωλήσεων της τάξης του 3% (1,75 εκατομμύρια μονάδες). Αξίζει να σημειωθεί πως η επίδοση αυτή σε επίπεδο όγκου είναι η υψηλότερη από το 1999. Η VW κατέλαβε την πρώτη θέση σε πωλήσεις σε 12 ευρωπαϊκές χώρες: τη Γερμανία, την Αυστρία, το Βέλγιο, τις Κάτω Χώρες, την Ελβετία, τη Δανία, τη Νορβηγία, την Ιρλανδία, τη Σλοβενία, την Κροατία, Ήταν επίσης η δεύτερη καλύτερη εμπορική μάρκα σε 10. Κύριος μοχλός της αύξησης των πωλήσεων ήταν - τι άλλο; - τα SUV, τα οποία «ανέβηκαν» σε δημοτικότητα κατά 61% αγγίζοντας τις 415.700 μονάδες. – το 24% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη. Ως εκ τούτου, η VW ήταν το 2018 η δεύτερη μεγαλύτερη μάρκα σε πωλήσεις στην κατηγορία των SUV, πίσω από την Peugeot.

Οι υπόλοιποι

Η Kia ήταν ένας ακόμα κερδισμένος για το 2018 χάρη στη συμβολή των Stonic, Niro και Picanto. Κι αυτό παρά την καθοδική πορεία των πωλήσεων των Sportage και Rio. Η Toyota σημείωσε και αυτή άνοδο και… πετώντας έξω την Fiat, μπήκε στο Top 10 των μαρκών στην Ευρώπη. Η Citroen, χάρη στην προσθήκη του C3 Aircross, κατέγραψε θετικό πρόσημο, όπως και η Mitsubishi, χάρη στην αρωγή του Eclipse Cross. Τέλος, κερδισμένη ήταν και η Hyundai, με το Kona να καταγράφει πάνω από 67.000 ταξινομήσεις, καταλαμβάνοντας την 15η θέση στα B-SUV’s.

Δείτε στη συνέχεα τα 10 μοντέλα που κέρδισαν και τα 10 που έχασαν το μεγαλύτερο μερίδιο το 2018 στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς

Πηγή στοιχείων: Jato