top icon
Περιβάλλον

Οι κατασκευαστές αντιδρούν στο πρόγραμμα «Fit for 55» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Με ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων εκφράζει τις έντονες επιφυλάξεις της στις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035.

Σύμφωνα με το πλάνο και τις προτάσεις «Fit for 55» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ανακοινώθηκαν πριν δύο 24ώρα (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ), οι μέσες εκπομπές ρύπων των νέων αυτοκινήτων θα πρέπει να μειωθούν έως το 2030 κατά 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 2021 και κατά 100% έως το 2035, γεγονός που ουσιαστικά βάζει «τέλος» στην Ευρώπη στα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Όπως ήταν επόμενο, πολλοί ήταν εκείνοι που είδαν με αρκετό, θα έλεγε κανείς, σκεπτικισμό της εισηγήσεις του εκτελεστικού οργάνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία σε 14 χρόνια από σήμερα ορίζει και πρακτικά το «τέλος εποχής» του κινητήρα εσωτερικής καύσης στον τομέα των μεταφορών. Ένας από αυτούς είναι και ο ACEA, ή αλλιώς, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η οποία στη σχετική της ανακοίνωση αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής:

«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεσμεύονται να μειώσουν τις εκπομπές στο μηδέν. Όλα τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων υποστηρίζουν τον στόχο της ουδετερότητας του κλίματος έως το 2050 και επενδύουν δισεκατομμύρια ευρώ σε καινοτόμες και βιώσιμες τεχνολογίες.

«Ωστόσο, η απαγόρευση μιας τεχνολογίας δεν αποτελεί ορθολογικό τρόπο προς τα εμπρός σε αυτό το στάδιο – ειδικά όταν η Ευρώπη εξακολουθεί να μάχεται προκειμένου να βρει τις κατάλληλες συνθήκες για τη χρήση οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα».

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του ACEA και Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, επεσήμανε:

«Οι φιλόδοξοι κλιματικοί στόχοι απαιτούν δεσμεύσει από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέστησε σαφές ότι η Πράσινη Συμφωνία μπορεί να είναι επιτυχής μόνο με υποχρεωτικούς στόχους μέσω της αύξησης των υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού για όλα τα κράτη μέλη.

«Αυτό θα είναι απαραίτητο για τη φόρτιση των εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων που οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προτίθενται να διαθέσουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια για την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών CO2 στον τομέα των μεταφορών.

«Η πρόταση για ακόμη μεγαλύτερη μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2030 απαιτεί μια τεράστια αύξηση της ζήτησης στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων σε σύντομο χρονικό διάστημα. Χωρίς περισσότερες προσπάθειες από όλους τους ενδιαφερόμενους – συμπεριλαμβανομένων των κρατών μελών και όλων των εμπλεκόμενων τομέων – ο προτεινόμενος στόχος απλά δεν είναι βιώσιμος.

«Στο πλαίσιο των προτεινόμενων τεχνολογικών περιορισμών από το 2035 και μετά, καλούμε όλα τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να επικεντρωθούν στην καινοτομία αντί να υποχρεώνουν ή να απαγορεύουν αποτελεσματικά μια συγκεκριμένη τεχνολογία».

oliver zipse

Σε ότι αφορά τις υποδομές φόρτισης, ο ACEA επισημαίνει:

«Σε πρώτη ανάγνωση, ο ACEA ανησυχεί πολύ για το γεγονός ότι οι στόχοι (σε σχέση με τους σταθμούς φόρτισης) υπολείπονται των απαιτούμενων. Η αναφορά σε μόλις 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030 είναι ανησυχητική. Σύμφωνα με πρόσφατους υπολογισμούς της Επιτροπής, μια περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων κατά 50% το 2030 θα απαιτούσε περίπου 6 εκατομμύρια διαθέσιμα και προσβάσιμα σημεία φόρτισης».

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ