11 Ιουλ 2018

Οι νέοι κινητήρες 1.0L Τ3 και 1.3L Τ4 της FCA

Μια νέα γενιά βενζινοκινητήρων με την ονομασία Global Small Engine είναι έτοιμη να λανσάρει η Fiat Chrysler Automobiles, με την έκδοση Τ3 του 1,0 λίτρου να είναι 3κύλινδρη και να εκκινεί από τους 120 ίππους και την 4κύλινδρη Τ4 των 1,3 λίτρων από τους 150 ίππους.

FCA 3cylinder T3 1.0 engine

Οι νέες απαιτήσεις σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων, σε συνδυασμό με τις ολοένα και αυξημένες πιέσεις του ανταγωνισμού, φέρνουν στο προσκήνιο για λογαριασμό της FCA και των «βασικών» εταιρειών που εσωκλείονται στους κόλπους της (λέγε με Fiat και Jeep) μια νέα γενιά αλουμινένιων βενζινοκινητήρων. Μπορεί μέχρι και αυτή τη στιγμή ο αμερικανο-ιταλικός όμιλος να κρατά κλειστά τα χαρτιά, εντούτοις εμείς έχουμε στη διάθεσή μας τις πρώτες φωτογραφίες, μαζί με τις βασικές τεχνικές προδιαγραφές, των εν λόγω συνόλων.

Η μικρότερη εκδοχή του κινητήρα GSE, ή αλλιώς, του Global Small Engine, είναι 3κύλινδρη με χωρητικότητα 1,0 λίτρου και βάρους μόλις 93 κιλών. Η απόδοσή της δε είναι 120 ίπποι, με τη μέγιστη ροπή να φτάνει στα 190 Nm. Το συγκεκριμένο σύνολο θα συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με τη μεγαλύτερη εκδοχή των 1,3 λίτρων να μπορεί να «παντρευτεί» με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DDCT). O 4κύλινδρος αυτός κινητήρας θα αποδίδει 150 ίππους, και στη μεγαλύτερη εκδοχή του 180 ίππους, ενώ και στις δύο περιπτώσεις η ροπή θα περιορίζεται στα 270 Nm. Στην «καλή» του έκδοση, μάλιστα, θα μπορεί να συνδυαστεί και με το γνωστό αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων της FCA, τόσο στα μοντέλα της Fiat, όσο και σε εκείνα της ομόσταβλης Jeep, όπου η τετρακίνηση θα είναι μία ακόμα επιλογή.

1.0L T3

Περιττό είναι να πούμε πως και οι δύο κινητήρες πληρούν τις ευρωπαϊκές νόρμες Euro 6d-Temp ανταποκρινόμενοι με επιτυχία στις απαιτήσεις του WLTP. Εντούτοις, μέχρι και αυτή τη στιγμή, δεν έχουν διαρρεύσει στοιχεία που να αφορούν είτε στις μέσες απαιτήσεις τους σε καύσιμο, είτε στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το «παρών», για ευνόητους ασφαλώς λόγος, δίνει και στις δύο περιπτώσεις φίλτρο σωματιδίων (Gasoline articulate Filter). Από εκεί και πέρα, ο στροφαλοθάλαμος των δύο συνόλων έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid, με την κεφαλή να είναι 4βάλβιδη, με 1 μόλις εκκεντροφόρο. Αμφότεροι διαθέτουν άμεσο ψεκασμό και την Τρίτη κατά σειρά γενιά του γνωστού συστήματος MultiJet της FCA, το οποίο εμφανίζει βελτιστοποιημένη λειτουργία           στο άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς τους, οι κινητήρες Τ3 και Τ4 έχουν εξελιχθεί και δοκιμαστεί από τους ανθρώπους της FCA… ατέλειωτες ώρες. Πιο συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη ρύθμισή τους έχουν δαπανηθεί 75.000 ώρες, ενώ 60.000 ώρες διήρκησαν οι δοκιμές τους στον πάγκο. Για την εξασφάλιση δε της αξιοπιστίας τους, οι δοκιμαστές της FCA διήνυσαν πάνω από 5.000.000 χλμ. Σε σχέση με τους προκατόχους τους, μάλιστα, αποδεικνύονται πιο οικονομικοί σε κατανάλωση κατά 20%._Χ.Α.

1.3L T4

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • FCA 3cylinder T3 1.0 engine
  • FCA 3cylinder T3 1.0 engine
  • FCA 3cylinder T3 1.0 engine
  • FCA 3cylinder T3 1.0 engine
  • FCA 4cylinder T4 1.3 engine
  • FCA 4cylinder T4 1.3 engine
  • FCA 4cylinder T4 1.3 engine
  • FCA 4cylinder T4 1.3 engine