Αυτό είναι το όραμα της Citroen για τα οχήματα του μέλλοντος.

Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου από την ίδρυσή της, η Citroen παρουσίασε τον περασμένο Φεβρουάριο το πρωτότυπο Ami:One, ένα πρωτοποριακό, μικρό και ασφαλώς ηλεκτρικό όχημα, το οποίο φιλοδοξεί με την «παρουσία» του να αλλάξει τα δεδομένα στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις αστικές μετακινήσεις του άμεσου, όπως όλα μαρτυρούν, μέλλοντος. Σήμερα όμως το γαλλικό εργοστάσιο προχωρά ένα βήμα παραπέρα, φέρνοντας στο φως μία δεύτερη πρωτότυπη δημιουργία του, αυτή τη φορά με στόχο και «προορισμό» την κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων εκτός αστικού ιστού. Ο λόγος για το 19_19 Concept, ένα ηλεκτρικό - επίσης - όχημα με ουκ ολίγες καινοτομίες σε σχεδίαση, που έρχεται να καταδείξει τον τρόπο που οι πάντοτε «ανήσυχοι» Γάλλοι της Citroen αντιλαμβάνονται τη μορφή της αυτοκίνησης των επόμενων δεκαετιών.

Ένα από τα πολλά, πλην όμως βασικά, χαρακτηριστικά γνωρίσματα του 19_19 Concept είναι η καμπίνα του, η οποία ουσιαστικά «αιωρείται» πάνω σε μία νέα, τροποποιημένη και… ορατή δια γυμνού οφθαλμού ως προς το μήκος της διαδρομής της εκδοχή της ανάρτησης Citroen Progression Hydraulic Cushion, την οποία είδαμε να εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της Citroen στο C5 Aircross. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι δημιουργοί του οχήματος, το σύνολο της σιλουέτας του 19_19 Concept παραπέμπει σε σταγόνα και είναι εμπνευσμένη από τον κόσμο των αεροματαφορών. Εκτός από την ανάρτηση «εκτεθειμένος» είναι και ο κινητήρας, ενώ χαρακτηριστικοί είναι και οι σένσορες LIDER οι οποίοι μιμούνται σε σχήμα τα οριζόντια stabilizers των αεροσκαφών.

Κι αν η καμπίνα αποτελεί στοιχείο που τραβά με μιας το μάτι, τότε τι μπορεί να πει κανείς και για τους θηριώδεις τροχούς των 30(!) ιντσών που βρίσκονται επίσης «γυμνοί» στις άκρες του αμαξώματος! Σύμφωνα με την Citroen, οι εξέλιξή του έχει γίνει σε συνεργασία με την Goodyear με κάθε ελαστικό να χρησιμοποιεί ενσωματωμένους αισθητήρες που μεταφέρουν πολύτιμα στοιχεία στο αυτοκίνητο όταν το τελευταίο κινείται στο αυτόνομο πρόγραμμα. Τα ελαστικά δε είναι κατασκευασμένα από ένα φυσικό αφρώδες υλικό, που βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες μειώνοντας παράλληλα τον θόρυβο που φτάνει στην καμπίνα από την κύλιση τους.

Οι καινοτομίες συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν διαφορετικές θέσεις και καθίσματα φιλοξενίας για βέλτιστη άνεση. Το κάθισμα του οδηγού, που μοιάζει με γλυπτό, αποκαλύπτει τον… σκελετό του με στόχο να δείχνει πιο σπορτίφ σε σχέση με εκείνο του συνοδηγού, που είναι ανακλινόμενο και με σχήμα που παραπέμπει σε εκείνα που συναντάμε σήμερα στα αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας. Οι πίσω δε επιβάτες έχουν στη διάθεσή του έναν ευμεγέθη… πάγκο, που θυμίζει περισσότερο καναπέ παρά κάθισμα αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα, ο «αιωρούμενος» επίσης πίνακας οργάνων είναι εξαιρετικά μινιμαλιστικός, με τις ενδείξεις του συστήματος infotainment να προβάλλονται στο τμήμα του παραθύρου κάτω από το ταμπλό.

Το 19_19 Concept δεν μπορεί παρά να είναι ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο, το οποίο τροφοδοτείται για την περίσταση από δύο ηλεκτρο-μοτέρ (ένα σε κάθε άξινα) που αποδίδουν 490 ίππους και ροπή 800 Nm. Σύμφωνα με τους Γάλλους, το 19_19 Concept είναι σε θέση να επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο κάτω των 5 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Η τροφοδοσία με ενέργεια πραγματοποιείται με την αρωγή μπαταρίας 100 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 800 – παρακαλώ – χιλιομέτρων σύμφωνα με το πρωτόκολλο του WLTP. Η δε πλήρωση τους για την κάλυψη 600 χλμ. μέσω συστήματος ταχείας φόρτισης θα πραγματοποιείται σε μόλις 20 λεπτά._Χ.Α.