Επικαιρότητα Κόσμος

Rolls-Royce Cullinan, επίσημη πρεμιέρα

Το τόλμησε πρώτη η Porsche, ακολούθησε η Bentley, πρόσφατα η Lamborghini και λίαν συντόμως και η Ferrari. Γιατί όχι λοιπόν και η Rolls-Royce. Ιδού, επομένως, το πρώτο SUV της βρετανικής εταιρείας: η νέα Cullinan.

Το όλο εγχείρημα της βρετανικής εταιρείας -που ως γνωστόν αποτελεί ενεργό μέλος του BMW Group από το 1998- είχε ανακοινωθεί εδώ και τρία χρόνια. Ακριβώς, δηλαδή, όσα χρειάστηκαν ώστε η Rolls-Royce να εξελίξει το πρώτο τετρακίνητο μοντέλο και φυσικά το πρώτο SUV στα 112 χρόνια της ιστορίας της: τη νέα Cullinan. Κι αν το όνομά της σας φαντάζει κάπου… γνωστό, αξίζει να θυμίσουμε πως η προέλευσή του προέρχεται από το ομώνυμο διαμάντι, το  μεγαλύτερο που έχει βρεθεί ποτέ, βάρους 621,35 γραμμαρίων και 3.106,75 καρατίων, το οποίο ανακαλύφθηκε στη Νότια Αφρική τον Ιανουάριο του 1905. Το εν λόγω διαμάντι -και όχι η νέα RR- πήρε το όνομά του από τον πρόεδρο του ορυχείου, Thomas Cullinan.

Εξωτερικά, πρόκειται για ένα SUV που ακολουθεί πιστά τις αισθητικές νόρμες της Rolls-Royce. Από πλευράς διαστάσεων, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των σχεδιαστών, η Cullinan, η οποία βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή του δαπέδου της Phantom, όχι μόνο είναι, αλλά και δείχνει... μεγάλη, με το μήκος της να φτάνει τα 5,341 μ., ήτοι 200 χλστ. παραπάνω από την Bentayga, και το μεταξόνιο να αγγίζει τα 3,3 μ. (+303 χλστ. σε σχέση με την τελευταία). Όπως είναι αναμενόμενο, το βάρος της είναι αρκετά «τσιμπημένο», με τη βασική εκδοχή να ζυγίζει 2.660 κιλά, δηλαδή 200 κιλά παραπάνω από το αντίστοιχο SUV της Bentley.

Στα απόκρυφα σημεία της κατασκευής ξεχωρίζουν οι πλήρως ρυθμιζόμενες αεραναρτήσεις (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), οι «ενεργές» αντιστρεπτικές δοκοί, το σύστημα τετρακίνησης (ευτυχώς, χωρίς κοντές σχέσεις…), αλλά και το αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής της ZF. Το βρετανικό SUV πατά σε τροχούς με διάμετρο 22 ιντσών, ενώ κάτω από το επιβλητικό καπό του βρίσκεται ο γνωστός 6.75 biturbo V12 κινητήρας των 572 για την περίσταση ίππων, αλλά και των 850 Nm, που εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.

Φυσικά, η καμπίνα της νέας Cullinan βρίθει πολυτέλειας, ανέσεων και στοιχείων εξοπλισμού που σπάνια συναντά κανείς σήμερα σε αυτοκίνητα του είδους. Ανάμεσα στα «αξεσουάρ» αυτά ξεχωρίζει κανείς τους δύο τύπους διαθέσιμων καθισμάτων στο πίσω μέρος (Lounge ή Individual Seats), το σύστημα night vision, τις τέσσερις κάμερες, το WiFi hotspot, αλλά και την «κατασκευή αναψυχής», όπως αποκαλείται σε ελεύθερη μετάφραση, που αποκαλύπτεται στο πίσω μέρος της κατασκευής –φυσικά με το πάτημα ενός και μόνο κουμπιού. Πρόκειται για μια διάταξη αποτελούμενη από δύο αναδιπλούμενα καθίσματα και ένα μικρό τραπεζάκι, που με στιλ… βασιλικό θα δώσουν σε δύο επιβάτες τη δυνατότητα να απολαύσουν το ποτό τους εμβάζοντας στη φύση…_Χ.Α.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου