Επικαιρότητα Κόσμος

Στα τεχνικά ενδότερα του ηλεκτρικού Mini Cooper SE

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της βρετανικής εταιρείας είναι εδώ «φορτωμένο» με μπόλικη τεχνολογία που είναι άμεσα συνδεδεμένη με την επόμενη μέρα στην παγκόσμια αυτοκινητική σκακιέρα.

Το νέο Mini Cooper SE, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο του Βρετανού κατασκευαστή. Και συνάμα, το πρώτο premium μικρό EV. Την κίνηση προσφέρει για την περίσταση ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος είναι κατά πολύ μικρότερος σε μέγεθος σε σχέση με έναν αντίστοιχης απόδοσης θερμικό, αποδίδοντας 184 ίππους και 270 Nm ροπής. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 60 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε χρόνο μόλις 3,9 δλ. και ως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. Οι Βαυαροί του BMW Group ανακοινώνουν ότι η τελική ταχύτητα του οχήματος περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλ./ώρα.

Το Mini Cooper SE εφοδιάζεται με μία μπαταρία ιόντων λιθίου των 32,6 kWh εξασφαλίζοντας αυτονομία 235 έως 270 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP προσαρμοσμένου για λόγους σύγκρισης στον κύκλο NEDC (μέση κατανάλωση ενέργειας: 15,0-13,2 kWh/100 χλμ.). Η φόρτιση μπορεί να γίνει σε οικιακό δίκτυο με μέγιστη ισχύ έως 11  kW σε χρόνο δυόμιση ωρών έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητας της μπαταρίας και σε τρεισήμισι ώρες για το 100%. Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα χρήσης επιτοίχιου φορτιστή (Wallbox), καθώς και η φόρτιση σε δημόσιο φορτιστή έως 50 kW σε χρόνο 35 λεπτών έως το 80 της μέγιστης δυναμικής του συσσωρευτή ενέργειας – σε κάθε περίπτωση η μπαταρία του Cooper SE μπορεί να φορτιστεί σε δίκτυο AC ή DC χρησιμοποιώντας τα βύσματα τύπου Type 2 και CCS Combo 2.

Χωροταξικά, η μπαταρία του οχήματος βρίσκεται τοποθετημένη χαμηλά στο δάπεδο, ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και κάτω από τα πίσω. Η λύση αυτή επέτρεψε στους σχεδιαστές να «εφαρμόσουν» έναν ωφέλιμο χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος που ανέρχεται στα 211 λίτρα, τιμή που αυξάνεται στα 731 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Σύμφωνα με τη Mini, το συνολικό βάρος του οχήματος, το οποίο είναι ανυψωμένο σε σχέση με το συμβατικό κατά 18 χλστ., ανέρχεται στα 1.365 κιλά, τιμή αυξημένη κατά 145 κιλά σε σχέση με το 3θυρο Cooper S με το αυτόματο Steptronic κιβώτιο. Το δε κέντρο βάρους είναι χαμηλότερο σε σχέση με το τελευταίο κατά 30 χλστ.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα λειτουργίας. Το στάνταρ mode είναι το Mid, με το Sport να προσφέρει πιο «οξυμένα» χαρακτηριστικά απόδοσης και απόκρισης. Το «παρών» δίνουν επίσης τα προγράμματα Green και Green+. Αμφότερα προσφέρουν χαρακτηριστικά άμεσα συνδεδεμένα με την οικονομία, με το δεύτερο να απενεργοποιεί για λόγους εξοικονόμησης της ενέργειας και αύξησης της αυτονομίας τη θέρμανση και τη λειτουργιά των θερμαινόμενων καθισμάτων._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου