Επικαιρότητα Κόσμος

Τα νέα SUV θα δώσουν φτερά σε Ferrari και Aston Martin

Κατασκευαστές που έως τώρα εξειδικεύονταν στις σπορ κατασκευές, όπως οι Ferrari και Aston Martin, γλυκοκοιτούν ανοιχτά πλέον την κατηγορία των ολοένα και πιο δημοφιλών SUV ώστε να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους - και κατ’ επέκταση την κερδοφορία των μετόχων τους.

Αυτοκινητοβιομηχανίες με σπορ γονίδια, όπως οι Ferrari και Aston Martin, υποστηρίζουν μέσω δηλώσεων των υψηλόβαθμων στελεχών τους πως θα καταφέρουν - τελικά - να διατηρήσουν τη μοναδικότητα των εμπορικών τους σημάτων αυξάνοντας παράλληλα την παραγωγή και τις πωλήσεις τους πάνω από το ψυχολογικό όριο των 10.000 μονάδων σε ετήσια βάση. Πως; Μα, φυσικά, μέσω της επέκτασης της γκάμας τους στα… χωράφια της SUV κατηγορίας, η οποία αποτελεί σήμερα ό,τι πιο αναπτυσσόμενο σε δημοτικότητα στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.

Αυτό το δρόμο, άλλωστε, ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές του είδους, όπως οι Lamborghini και Bentley - με τις Urus και Bentayga αντίστοιχα - ενώ σε πολύ λίγο στο «χορό» των Sport Utility Vehicles μπαίνει» και η «πολυτελής» Rolls-Royce με την επερχόμενη Cullinan. Πρωτοπόρος, ωστόσο, στον τομέα αυτό ήταν, και παραμένει μέχρι και σήμερα, η Porsche, η οποία ήταν η πρώτη εταιρεία με σπορ γονίδια που «άθροισε» στη γκάμα της ένα SUV μοντέλο. Και, μάλιστα, με εξαιρετική εμπορική επιτυχία.

Το συμπέρασμα είναι απλό: οι κορυφαίες σε κύρος μάρκες - Ferrari, Aston Martin, Bentley, Lamborghini, Porsche και Rolls-Royce - δείχνουν να «απομακρύνονται» από τους τύπους κατασκευών οι οποίες τις έχουν καταξιώσει θέλοντας να αυξήσουν έτι περαιτέρω τα μερίδια αγοράς και κατ’ επέκταση τα κέρδη τους. Και όχι μόνο, καθώς τα συγκεκριμένα brands επεκτείνονται παγκοσμίως για να κερδίσουν πελάτες μεταξύ του αυξανόμενου αριθμού υπερ-πλούσιων σε χώρες όπως η Κίνα, με εκείνες της Ευρώπης και φυσικά των ΗΠΑ να εξακολουθούν να παραμένουν εξίσου σημαντικές.

Οι αριθμοί στην Ευρώπη

Οι συνολικές πωλήσεις στην Ευρώπη για τις Aston Martin, Bentley, Ferrari, Lamborghini και Rolls-Royce, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων άλλων «ομοειδών» κατασκευαστών, όπως η Bugatti και η McLaren, αυξήθηκαν κατά 11% από τις αρχές του 2018 έως και τα τέλη του περασμένου Αυγούστου, αγγίζοντας συνολικά τις 11.069 μονάδες.

Εντούτοις, τα «χαμηλά» σπορ αυτοκίνητα των παραπάνω μαρκών εξακολουθούσαν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών (8.537). Best seller μοντέλο στη γηραιά ήπειρο είναι η Ferrari 488 (1.416), την οποία όμως ακολουθεί στη δεύτερη θέση η Bentley Bentayga (1.087).

Η πιο… εξαρτημένη από την Ευρώπη εταιρεία είναι η Aston Martin, η οποία ταξινόμησε στη γηραιά ήπειρο το 53% των αυτοκινήτων της. Στη Ferrari το ποσοστό αυτό φτάνει στο 41%, στην Bentley στο 35%, στην McLaren, η οποία έχει δηλώσει ευθαρσώς πως δεν επιθυμεί να εντάξει στη γκάμα της ένα SUV μοντέλο, στο 33%, στη Lamborghini στο 26% και στη Rolls-Royce στο 22%.

Η επέλαση στα SUV

Με την Lamborghini να έχει ήδη ξεκινήσει να διαθέτει την Urus και τη Rolls-Royce να «εκκινεί» τη διάθεση της Cullinan στα τέλη του 2018, η Aston Martin αναμένεται να μπει στο «χορό» των SUV μοντέλων στα τέλη του 2019 με τη νέα DBX. Η Ferrari, από τη μεριά της, πρόκειται να καθυστερήσει αρκετά τη δική της «είσοδο», καθώς η νέα Purosangue δεν αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της πριν το 2022.

Η έλευση των νέων SUV πρόκειται να αυξήσει δραματικά τις πωλήσεις των σπορ κατασκευαστών στο εγγύς και απώτερο μέλλον. Στην περίπτωση της Aston Martin, ειδικότερα, οι ιθύνοντες μιλούν για πωλήσεις της τάξης των 10.000 μονάδων σε ετήσια βάση έως το 2021 (από 5.000 που είναι σήμερα) και σχεδόν σε 14.000 τρία χρόνια αργότερα. Στη Lamborghini δε, η οποία αυτή τη στιγμή κυμαίνεται στα επίπεδα των 3.500 μονάδων, οι προσδοκίες Ιταλών και Γερμανών κάνουν λόγο για 7.000 αυτοκίνητα το χρόνο, ενώ σε εκείνη της Ferrari για 14.000, από σχεδόν 8.400 που είναι σήμερα._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου