top icon
Κόσμος

Τι συμβαίνει με τα στοκαρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα ευρωπαϊκά λιμάνια;

Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μισθώσει μεγάλες εκτάσεις σε ευρωπαϊκά λιμάνια στα οποία στοκάρονται αυτοκίνητα -και δη ηλεκτρικά- που μέχρι στιγμής δεν έχουν βρει πελάτες.

Χιλιάδες εισαγόμενα οχήματα βρίσκονται αυτή τη στιγμή στοκαρισμένα σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια. Σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές, εκτός από μοντέλα Ευρωπαίων κατασκευαστών, πολλά από αυτά προέρχονται από την Κίνα.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ANE, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μισθώσει μεγάλες εκτάσεις στα λιμάνια στα οποία «στοιβάζονται» οχήματα που δεν έχουν βρει πελάτες, ενώ επιπλέον θέσεις στάθμευσης, εκτός των λιμανιών, νοικιάζουν και διάφορες εταιρείες logistics.

«Αυτή η κατάσταση επηρεάζει επί του παρόντος όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια όπου φτάνουν μεγάλες ποσότητες οχημάτων», δήλωσε ο Gert Ickx, εκπρόσωπος της διοίκησης των βελγικών λιμανιών της Αμβέρσας και του Zeebrugge.

Οι λιμενικές αρχές δεν έχουν δώσει ακριβή στοιχεία, αλλά οι συγκεκριμένοι χώροι είναι σήμερα κατειλημμένοι με σημαντικά περισσότερα οχήματα από ό,τι το 2020 και το 2021, ανέφερε ο Gert Ickx.

«Υπάρχει έλλειψη για φορτηγά μεταφοράς αυτοκινήτων και υπάρχουν πολύ λίγοι οδηγοί φορτηγών», προσέθεσε ο εκπρόσωπος.

Επιπλέον, η μειωμένος ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων επιδεινώνει το πρόβλημα, ενώ το δικό του ρόλο διαδραματίζει η πολιτική ορισμένων εταιρειών να πωλούν τα οχήματά τους απευθείας σε πελάτες αντί μέσω αντιπροσωπειών.

«Ορισμένες μάρκες πωλούν τώρα απευθείας στον πελάτη και αφήνουν τα αυτοκίνητα στα λιμάνια για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αντί να τα μεταφέρουν στους αντιπροσώπους», δήλωσε ο Gert Ickx.

Ο Wolfgang Goebel, πρόεδρος του European Association of Finished Vehicle Logisticians (ECG), δήλωσε ότι τα λιμάνια είναι γεμάτα, όχι όμως για πρώτη φορά.

«Τα λιμάνια ήταν υπερπλήρη για μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Wolfgang Goebel, ο οποίος είναι επίσης μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Mosolf Group, ενός από τους μεγαλύτερους παρόχους υπηρεσιών logistics της Γερμανίας.

«Έχουμε μια αδύναμη αγορά, η οποία οδηγεί σε λίγες εκροές. Οι κινεζικές εισαγωγές οχημάτων είναι μόνο ένα μέρος αυτού».

Η απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να τερματίσει τις επιδοτήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένας ακόμη λόγος που τα EV παραμείνουν περισσότερο στα λιμάνια. «Αυτό επηρεάζει τα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλων των εμπορικών σημάτων», είπε ο Wolfgang Goebel.

Sales

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ