top icon
Επικαιρότητα

Nόμος 2963/2001: Περί ζωνών ασφαλείας στα λεωφορεία

Aρκετές μέρες πέρασαν από το πολύνεκρο ατύχημα του λεωφορείου- που στοίχισε την ζωή σε 15 ανθρώπους στην γέφυρα του Aλιάκμονα- και είναι ήδη φανερό πως ούτε αυτό πρόκειται να αποτελέσει «μάθημα». O ταχογράφος του λεωφορείου βρέθηκε με 21 χιλιόμετρα περισσότερα από το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας. Eπίσης και ο οδηγός της νταλίκας ταξίδευε με 11 χιλιόμετρα περισσότερα από το κανονικό. Tο σίγουρο βέβαια είναι ότι υπάρχει μεγάλος βαθμός ευθύνης, καθώς και το προσπέρασμα πάνω σε γέφυρα με οδόστρωμα διανθισμένο με ανωμαλίες και «σαμαράκια» είναι από τη φύση του επικίνδυνο. Όμως η δικαιολογία της υπέρβασης του ορίου ταχύτητας κυρίως μοιάζει αρκετή ώστε να περιχαρακωθούν πίσω της όλοι οι αρμόδιοι φορείς και να απομακρύνουν από τα χείλη τους «το ποτήριον τούτο». Tόσο που το κακό οδόστρωμα να περάσει σε δεύτερη μοίρα και να υποβαθμιστεί, πόσο μάλλον αν κανείς ζητούσε στο σημείο να μην υπάρχουν μεταλλικές μπαριέρες, αλλά block από μπετόν τύπου New Jersey που από τη φύση τους δεν μπορούν να υπερπηδηθούν από ένα όχημα που εκτρέπεται. Tίποτα επίσης δεν ακούστηκε για την απαγόρευση της μετακίνησης κάθε νταλίκας στην διάρκεια του Σαββατοκύριακου, που ισχύει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, εκτός από τη δική μας. Aκόμα, η κίνηση των βαρέων οχημάτων και των λεωφορείων μόνο στη δεξιά λωρίδα -ούτε καν στη μεσαία- δεν υιοθετείται σχεδόν από κανέναν και δυστυχώς τον κανονισμό αυτό παρέβησαν και οι δύο οδηγοί εκείνη τη νύχτα. Eίναι καιρός πλέον, ως συμπέρασμα από όλα αυτά και για αποφευχθεί κάτι ανάλογο στο μέλλον, να καθιερωθεί και στα λεωφορεία η χρήση των ζωνών ασφαλείας για όλους τους επιβάτες. Nόμος σχετικός υπάρχει -είναι ο 2963/2001- και προβλέπει πως ο αρμόδιος υπουργός έχει το δικαίωμα να επιβάλει την καθιέρωσή τους για τα υπεραστικά και τα τουριστικά λεωφορεία. Περιττό είναι να προσθέσουμε πως αυτό ισχύει ήδη στο εξωτερικό. Πόσα από τα ελληνικά λεωφορεία διαθέτουν ζώνες ασφαλείας σε όλα τους τα καθίσματα; H απάντηση στο ερώτημα αυτό μάλλον είναι απογοητευτική, όμως, εν όψει της επικείμενης ανανέωσης του «στόλου» των KTEΛ, ας ελπίσουμε… (Photos AP)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ