top icon
Επικαιρότητα

Περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο Civic Type-R!

Η ιαπωνική εταιρεία ανοίγει ακόμα περισσότερο τα χαρτιά της αναφορικά με τις τεχνικές και όχι μόνο περγαμηνές του νέου Civic Type-R.

Η πρεμιέρα του νέου καυτού χάτσμπακ της ιαπωνικής εταιρείας στην Έκθεση της Γενεύης των περασμένο μόλις Μάρτιο και η δημοσιοποίηση των «βασικών» τεχνικών του προδιαγραφών, αν μη τι άλλο, ανέβασε στα ύψη την αδρεναλίνη των φανατικών οπαδών της κατηγορίας. Σήμερα, πέρα από ένα ακόμα πιο πλήρες φωτογραφικό… πακέτο, η εταιρεία δίνει στη δημοσιότητα περισσότερα τεχνικά και όχι μόνο στοιχεία για τον νέο… πονοκέφαλο πολλών ευρωπαϊκών και όχι μόνο (αντι)προτάσεων του είδους. Υπενθυμίζουμε πως κάτω από το καπό φιλοξενείται ένας 2λιτρος κινητήρας τούρμπο, ο οποίος αποδίδει 310 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. σε συνδυασμό με ροπή 400 Nm μόλις στις 2.500 σ.α.λ. και σταθερά έως τις 4.500 σ.α.λ. Στην τεχνολογική… αγκαλιά του φιλοξενούνται τα προηγμένα συστήματα «Variable Timing and Lift Electronic Control» και «Dual-Variable Timing Control», γνωστότερα και ως VTEC και VTC, αντίστοιχα. Μπορεί μέχρι σήμερα να γνωρίζαμε πως το όριο περιστροφής του ανέρχεται στις 7.000 σ.α.λ., η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε χρόνο μόλις 5,7 δλ. και η τελική αγγίζει τα 270 χλμ./ώρα, αυτό  όμως που δεν ξέραμε είναι πως η μέση κατανάλωσή του, πάντοτε σε συνδυασμό με τα χειροκίνητο «6άρι» κιβώτιο, που αποτελεί και την μοναδική επιλογή και διαθέτει διαδρομή για κάθε διαδοχή των σχέσεων που δεν ξεπερνά τα 40 χλστ(!), αγγίζει τα μόλις 7,3 λιτ./100 χλμ. Όσο για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι Ιάπωνες ανακοινώνουν πως για κάθε χλμ. κίνησης εκλύονται μόλις 170 gr. Διόλου άσχημα και στις δύο περιπτώσεις!

Από εκεί και πέρα, για πρώτη φορά ο οδηγός του νέου Type-R θα έχει στην διάθεσή του τον διακόπτη «R+» με το πάτημα του οποίου οξύνεται η απόκριση του κινητήρα και η αίσθηση του τιμονιού, αλλάζει ο ήχος της εξάτμισης, το Vehicle Stability Control γίνεται πιο… ανεκτικό αφήνοντας περιθώρια για μικρά γλιστρήματα, ενώ και η ανάρτηση «σφίγγει» κατά 30% σε σχέση με την «φυσιολογική» της ρύθμιση. Σε ότι αφορά την τελευταία, οι ιθύνοντες της εταιρείας ανακοινώνουν πως «και οι τέσσερις τροχοί διαθέτουν το σύστημα Adaptive Damper», το οποίο συμβάλει στην καλύτερη άνεση στην καθημερινή οδήγηση, αλλά, πρωτίστως, στον καλύτερο έλεγχο των αντιδράσεων πλαισίου και τροχών… με το πόδι στο πάτωμα. Το εντυπωσιακό εδώ είναι πως η κεντρική μονάδα ελέγχου των «σκεπτόμενων» αμορτισέρ του νέου Type-R λαμβάνει μέσω αισθητήρων μια σειρά από δεδομένα σε χρόνο 1/500 του δλ. Επιπρόσθετα, στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, πολύ σημαντική αναμένεται να είναι η συμβολή του νέου ημιάκαμπτου άξονα πίσω, που είναι πιο άκαμπτος κατά 177% σε σχέση με τον αντίστοιχο ενός απλού, καθημερινού Civic, όσο ασφαλώς και του ελικοειδούς τύπου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, εμπρός. Θυμίζουμε, με την ευκαιρία, πως το νέο Type-R «πατά» σε τροχούς 19 ιντσών και ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά διαστάσεων 235/35 της γερμανικής Continental, όπως πληροφορούμαστε,  ενώ για την επιβράδυνση του φροντίζουν εμπρός δίσκοι της Brembo διαμέτρου 350 χλστ. σε συνδυασμό με 4πίστονες δαγκάνες και αεριζόμενοι, επίσης, δίσκοι πίσω, με διάμετρο 296 χλστ. Όσο για το σύστημα διεύθυνσης, οι Ιάπωνες ανακοινώνουν την υιοθέτηση μιας διάταξης με ηλεκτρική υποβοήθηση (μεταβαλλόμενη, ασφαλώς) και κρεμαγιέρα 2,25 στροφών από άκρη σε άκρη.

Σε ότι αφορά στο ίδιο το αμάξωμα, που με γεμάτο ντεπόζιτο ζυγίζει μόνο 1.382 κιλά, οι Ιάπωνες μας ενημερώνουν επίσης πως θα είναι διαθέσιμο στα εξής εξωτερικά χρώματα: Championship White, Crystal Black, Polished Metal, Brilliant Sporty Blue και Milano Red. Στο εσωτερικό, ο εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει το Honda Infotainment System, συμβατό μάλιστα με τηλέφωνα Android, αυτόματο κλιματισμό και cruise control. Ωστόσο, για τους λάτρεις της οδήγησης, το «αξεσουάρ» με τη μεγαλύτερη σημασία εδώ, είναι το «i-MID». Ή, αλλιώς, το intelligent Multi Information Display, το οποίο παρέχει στον «χειριστή» πληροφορίες αναφορικά με τα ποσά πλευρικής επιτάχυνσης στις στροφές, την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, το «άνοιγμα» του πεντάλ του γκαζιού, την πίεση υπερπλήρωσης του κινητήρα, την πίεση και τη θερμοκρασία του λαδιού του, ένδειξη για την ιδανική στιγμή για αλλαγή των σχέσεων με πραγματικό χρόνο απόκρισης 0,2 δλ.(!), ένδειξη καταγραφής χρόνου σε κλειστή διαδρομή (βλ. πίστα), αλλά και χρονόμετρο για την καταγραφή του χρόνου που θα πραγματοποιήσετε στις επιταχύνσεις «0-100 χλμ./ώρα» και «0-400 μ.»._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ