top icon
Παρουσιάσεις

BMW M5: Οδηγούμε την έκτη γενιά της στη Σλοβενία

H νέα Μ5 έγινε τετρακίνητη, αλλά αυτό δε φαίνεται να επηρεάζει καθόλου την ιδιότητά της ως ενός κουστουμαρισμένου οδηγικού διασκεδαστή.

Όπως συνέβη και με τις προηγούμενες πέντε γενιές, κάθε νέα Μ5 έρχεται με πλούσια… ελέη. Στην προκειμένη περίπτωση, η νέα Μ5 βασίζεται στην τελευταία γενιά της Σειράς 5, αλλά με ένα πλήθος αλλαγών. Η βασικότερη εξ αυτών είναι η υιοθέτηση τετρακίνησης, απέναντι στον ανάλογης φιλοσοφίας ανταγωνισμό των Audi RS6 και Mercedes E63 AMG.

Στις μεγάλες αλλαγές δε συγκαταλέγεται ο κινητήρας, που είναι και πάλι ο V8 των 4,4 λίτρων με τα δύο τούρμπο τοποθετημένα στο κέντρο του V. Από εκεί και πέρα, όμως, ένα πλήθος τροποποιήσεων στην τροφοδοσία, την πίεση ψεκασμού, την ψύξη και τη λίπανση έχει εκτοξεύσει την απόδοση στους 600 ίππους και στα 750 Nm ροπής.

Η μετάδοση ωστόσο έχει αναθεωρηθεί πλήρως, μιας και αποτελείται από ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής (αντί για το απερχόμενο 7άρι διπλού συμπλέκτη) και ένα σύστημα τετρακίνησης με πισωκίνητη φιλοσοφία. Η κίνηση μεταδίδεται κατά βάση στους πίσω τροχούς, ενώ ανάλογα με την περίσταση ένα ποσοστό μεταφέρεται και εμπρός. Για τη διαχείριση της ροπής στους πίσω τροχούς φροντίζει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό.

Το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης είναι αυτό που καθορίζει τις διαθέσεις της τετρακίνησης. Με τη μερική απενεργοποίησή του (M Dynamic Mode) χαλαρώνει την παρεμβατικότητά του, ενώ με την πλήρη απενεργοποίηση ο οδηγός αποκτά πρόσβαση στο υπομενού της τετρακίνησης. Εκεί υπάρχουν τρεις επιλογές, μία αμιγώς τετρακίνητη (4WD), μία μερικώς τετρακίνητη με προτεραιότητα στην κατανομή στους πίσω τροχούς (4WD Sport) και μία αποκλειστικά πισωκίνητη (2WD). Ακόμα ένα στοιχείο που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η απουσία της τετραδιεύθυνσης που προσφέρεται στην τελευταία γενιά της «5άρας», μιας και οι μηχανικοί που είναι υπεύθυνοι για το στήσιμο της νέας Μ5 θεώρησαν ότι αυτή η εξελιγμένη και «ιδιαίτερη» τετρακίνηση μπορεί να εξασφαλίσει την απαραίτητη ευελιξία. Ειδικά μάλιστα από τη στιγμή που το βάρος, παρά την πληθώρα επιπλέον στοιχείων, έχει διατηρηθεί οριακά σε χαμηλότερο επίπεδο από εκείνο του προηγούμενου μοντέλου (έχουν χρησιμοποιηθεί ακόμα και ανθρακονήματα σε ορισμένα τμήματα), αλλά δεν παύει να βρίσκεται στα 1.855 κιλά.

Αν όλα αυτά δεν είναι αρκετά μπερδεμένα, τότε προσθέστε από τρεις διαβαθμίσεις στη ρύθμιση τιμονιού, κινητήρα και ανάρτησης (στάνταρντ τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ), και μπορείτε να καταλάβετε γιατί η Μ5 δίνει νέα διάσταση στις έννοιες «παραμετροποίηση» και «προγράμματα οδήγησης», ανάλογα με τις διαθέσεις. Για αυτόν το λόγο πλέον η νέα Μ5 διαθέτει δύο προγράμματα, όπου ο οδηγός μπορεί να δημιουργήσει τα δικά του σετ ρυθμίσεων. Αυτά είναι προσβάσιμα μέσω δύο κόκκινων κουμπιών επάνω στο τιμόνι, ενώ με το ίδιο χρώμα ξεχωρίζει το κουμπί για την εκκίνηση του κινητήρα.

Στα πηδάλια της νέας BMW M5

Αυτές είναι μόνο λίγες από τις πάρα πολλές πληροφορίες που πρέπει να έχει κανείς προτού πάρει τα πηδάλια της Μ5. Κάπως έτσι ξεκινήσαμε από το παραθαλάσσιο Πορτορόζ, που αποτελεί τη λουτρόπολη της Σλοβενίας σε αυτήν τη δυτική της άκρη, που βρέχεται από την Αδριατική. Αρχικά προβληματιστήκαμε όταν διαπιστώσαμε ότι ανηφορίζουμε προς τα βουνά, μιας και ένας στενός ορεινός δρόμος δεν αποτελεί και το ιδανικότερο πεδίο για τους 600 ίππους ενός θηρίου πλάτους σχεδόν 2 μέτρων. Μπορεί να είχαμε έναν πλοηγό που μας έδειχνε το δρόμο, αλλά ακόμα και έτσι δεν υπήρχε κανένα περιθώριο εφησυχασμού.

Σύντομα όμως διαπιστώνεις πόσο φιλική μπορεί να είναι η νέα BMW Μ5, με τον έλεγχο της πρόσφυσης και την τετρακίνηση ενεργοποιημένα. Σε 2WD mode η ουρά κάνει «χαρές», ενώ η χρυσή τομή βρίσκεται στο 4WD sport, το οποίο επιτρέπει τόσο γλίστρημα, όσο χρειάζεται. Το κιβώτιο αλλάζει ταχύτητες αστραπιαία χωρίς ίχνος πατιναρίσματος, ενώ μεγάλη ευθυβολία εξασφαλίζει το τιμόνι. Για τον κινητήρα, πέρα από σχετική ηχητική υποτονικότητα, δε βρίσκεις κάποιο περιθώριο για επικρίσεις, μιας και η δύναμη είναι παντού παρούσα, ενώ η θηριώδης ροπή είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμη, χάρη στην κλιμάκωση των 8 σχέσεων.

Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες και αναλυτικότερες οδηγικές εντυπώσεις θα βρείτε στο τεύχος του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ που θα κυκλοφορήσει στις αρχές Ιουλίου. Εκτός και και αν μπορείτε να εξασφαλίσετε τα 174.900 ευρώ που κοστίζει, για να καταλήξετε στις δικές σας διαπιστώσεις._ Σ. Τ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ       V8 biturbo

ΚΥΒΙΣΜΟΣ         4.935 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ        600 ίπποι/5.600-6.700 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ        750 Nm/1.800-5.600 σ.α.λ.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ     Στους τέσσερις (ή τους πίσω) τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ    Αυτόματο 8 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ   Διπλά ψαλίδια, με ηλεκτρ. ελεγχόμενα αμορτισέρ

ΠΙΣΩ          Πολλαπλών συνδέσμων, με ηλεκτρ. ελεγχόμενα αμορτισέρ

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.  4.965×1.903×1.473 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ      2.962 χλστ.

ΒΑΡΟΣ                1.855 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 / 200 ΧΛΜ./ΩΡΑ         3,3 / 11,1 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ   250 (305**) χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 10,5 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 241 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ             174.900 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

**ΜΕ ΤΟ ΕΞΤΡΑ M DRIVER’S PACKAGE

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ