Οδοιπορικά

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Εκεί όπου οι ευωδιές των μπαχαρικών σε μεθούν, η μουσική από τους αυλούς των γητευτών των φιδιών σε ξεσηκώνει, οι κόκκινες πόλεις που ξεφυτρώνουν μέσα στην έρημο σε σαγηνεύουν και η ποικιλία των εικόνων και των συναισθημάτων σε κάνει να παραμιλάς καθώς σκέφτεσαι όλα όσα έζησες και είδες, έχοντας για ιδανική συντροφιά την... πυξίδα (Compass) της Jeep!

Βρεθήκαμε σε μία από τις πιο ξεχωριστές γωνιές του πλανήτη, στο εξωτικό Μαρόκο, με ένα αυτοκίνητο απόλυτα ταιριαστό με το περιβάλλον, τόσο λόγω των σκληροτράχηλων χαρακτηριστικών του όσο και εξαιτίας του ονόματός του, το οποίο μας έβαλε σε λογική ιχνηλατών με... πυξίδα στην έρημο. Οδοιπορικό, λοιπόν, σε αυτόν το μοναδικό τόπο της Βορειοδυτικής Αφρικής, που συνδυάζει μαγικά τις υψηλές θερμοκρασίες με τα χιόνια, τη Σαχάρα με τον Άτλαντα των 4.000 και πλέον μέτρων, τον Ατλαντικό με τη Μεσόγειο, αλλά και τον αστείρευτο πλούτο με την αβάσταχτη φτώχεια. Σε ένα μέρος που, αν δεν το έχετε επισκεφθεί μέχρι στιγμής, οφείλετε σήμερα κιόλας να το καταχωρίσετε στις «must» εμπειρίες της ζωής σας. Μέχρι τότε, ταξιδέψτε μαζί μας στα μέρη των Βερβέρων, με την ιδανική για την περίσταση συντροφιά του τετρακίνητου ντίζελ Jeep Compass, με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων να κάνει ακόμα πιο άνετο το ταξίδι μας.

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

 

Στη «χώρα του Θεού»

Το συγκεκριμένο εγχείρημα το σχεδιάζαμε για καιρό, εντούτοις έγινε εφικτό όταν το τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της FCA Greece S.A. κατάφερε να μας εξασφαλίσει ένα Jeep Compass στο Μαρακές, όπου ταξιδέψαμε με την απευθείας πτήση της Aegean για Μαρακές. Κάτι τέτοιο πριν από μία δεκαετία φάνταζε σαν αεροπορικός γολγοθάς, αφού περιλάμβανε στάση συνήθως στην Ισπανία, ίσως ακόμα μία στην Καζαμπλάνκα, και μία μικρή εσωτερική για επίλογο. Αυτήν τη φορά απογειωθήκαμε στις 09:15 από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», και 12:45 ώρα Μαρόκου (-1 ώρα διαφορά) προσγειωθήκαμε απευθείας στο αεροδρόμιο «Μενάρα» (menara = o μιναρές στα αραβικά) της «κόκκινης πόλης» (Αλ Χάμρα) ή «χώρας του Θεού», όπως επίσης θα βρείτε να αναφέρεται το Μαρακές.

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Έχουμε έρθει την ιδανική εποχή (από Οκτώβριο έως Φεβρουάριο είναι αυτή), αφού ούτε η ζέστη είναι ανυπόφορη ούτε η υγρασία είναι τέτοια που να χρειάζονται μέρες για να τη συνηθίσει ο οργανισμός, ενώ ακόμη και οι μυρωδιές που αναδύονται από τον πηλό που κυριαρχεί στα κτίσματα αλλά και από τα μπαχάρια που πουλάνε οι μικροπωλητές, είναι σε καταστολή... Με τις υψηλές θερμοκρασίες όλα τα παραπάνω αναδεικνύονται, μαζί φυσικά με τα όποια θέματα προκύπτουν από τα ελλιπή αποχετευτικά συστήματα των παλαιών πόλεων.

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Άδεια η αχανής Τζεμάα ελ Φνα το πρωί, ασφυκτικά γεμάτη και με άλλο χρώμα το βράδυ.

 

Από την τοπική αντιπροσωπεία της Jeep, μας υποδέχεται ο ευγενέστατος κ. Χουσίν, που μας παραδίδει τα κλειδιά του μαύρου Jeep Compass, στην πετρελαιοκίνητη 2λιτρη εκδοχή των 140 ίππων, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων και μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Ενώ υπογράφουμε τα απαραίτητα έγραφα, ρίχνουμε μία κλεφτή ματιά στα ελαστικά του αυτοκινήτου, με την ελπίδα πως θα προορίζονται για μικτή χρήση, καθώς και στο εσωτερικό, μήπως συνοδεύεται από σύστημα πλοήγησης - αλλά «τρώμε άκυρο» και στις δύο προσδοκίες μας. Κανένα πρόβλημα (συνηθισμένοι άλλωστε), και με τη διάθεσή μας να μη μειώνεται στο ελάχιστο. Θα μας πάνε παντού και θα μας φέρουν με άνεση και ασφάλεια τα Bridgestone Dueler 225/55 R18, σκεφτόμαστε. Όσο για την πλοήγηση, έχουμε κατεβάσει ήδη τις χρήσιμες εφαρμογές, όπως τη HERE WeGo και τη maps.me, τις οποίες σας προτείνουμε να έχετε και εσείς στα κινητά σας όταν βρεθείτε εκεί, τόσο ως οδηγοί όσο και ως πεζοί.

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσουμε· η διάθεση στα ύψη, ενώ ακόμα και το χρώμα του αυτοκινήτου μας, το οποίο σε άλλες περιπτώσεις θα μας την έριχνε για λίγο, με το εδώ σκηνικό ταιριάζει απόλυτα! Με μήκος 4.394 χλστ. και μεταξόνιο 2.636 χλστ., το Compass τοποθετείται ανάμεσα στα Renegade και Cherokee. Στο κομμάτι του σχεδιασμού, η δυναμική εμφάνιση του C-SUV της Jeep κερδίζει τις εντυπώσεις. Σε αυτό συμβάλλει και η εμβληματική μάσκα με τις επτά γρίλιες, ενώ στο πλάι ξεχωρίζουν τα τραπεζοειδή τόξα στα φτερά των τροχών. Χαρακτηριστικές οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες στα εμπρός φωτιστικά σώματα και στις κολόνες του παρμπρίζ, ενώ η οροφή στο πίσω μέρος γίνεται πιο επικλινής, χαρίζοντάς του και μια σπορτίφ πινελιά. Από εξατομίκευση άλλο τίποτα, αφού ο υποψήφιος αγοραστής του μπορεί να επιλέξει μέσα από μια παλέτα δώδεκα χρωμάτων και οκτώ συνδυασμών για τις ζάντες των 16-19 ιντσών. Βολεύουμε βαλίτσες και τα φωτογραφικά στο πορτ μπαγκάζ των 438 λίτρων (που διαμορφώνεται σε τρία επίπεδα ύψους και φτάνει μέχρι τα 1.251 όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων) και ενεργοποιούμε το φορητό σύστημα πλοήγησης, αρχικά με κατεύθυνση δυτικά, προς τα σημεία που βρέχονται από τον Ατλαντικό, όπως είναι η παραθαλάσσια πόλη Εσαουίρα.

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Φιλόξενο το αυτοκίνητό μας στο εσωτερικό του, με αναπαυτικές θέσεις για οδηγό και συνοδηγό και ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα που σου επιτρέπουν να βρεις το ιδανικό. Μπροστά μας μία 7άρα έγχρωμη οθόνη LED (η βασική 3,5 ιντσών), η οποία απεικονίζει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει επίσης μία HD οθόνη αφής (5, 7 και 8,4 ιντσών ανάλογα με την έκδοση), η οποία αφορά το διαδραστικό σύστημα Infotainment Uconnect τέταρτης γενιάς, που είναι συμβατό με Apple CarPlay (πρόσβαση σε Apple Maps) και Android Auto (πρόσβαση σε χάρτες Google). Λάστιχα για... έρημο δεν έχουμε, αλλά το όχημά μας απέχει 208 χλστ. από το έδαφος, ενώ χαμηλά στην κονσόλα βρίσκεται ο περιστροφικός διακόπτης για το σύστημα τετρακίνησης (Auto, Snow, Sand, Mud). Όταν τον πατάς «κλειδώνει» η τετρακίνηση (AWD Lock), για να σε βγάλει από τις δύσκολες καταστάσεις.

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Θα περίμενες κανείς πως τα 4x4 θα κυριαρχούσαν, εντούτοις στους μαροκινούς δρόμους πρωταγωνιστούν τα δικίνητα αυτοκίνητα, κυρίως γαλλικής καταγωγής, που πλαισιώνονται από τρίκυκλα, αλλά και κάρα που τα σέρνουν άλογα ή γαϊδούρια. Το πρώτο σοκ μέχρι να βγούμε στον «ανοιχτό» δρόμο έχει να κάνει με τους ριψοκίνδυνους αναβάτες μοτοσυκλετών και ποδηλάτων, που μοιάζουν αποφασισμένοι να χωθούν οπουδήποτε και να σε περάσουν από παντού, σαν να βρίσκονται σε αποστολή αυτοκτονίας. Πριν ξανοιχτούμε, φουλάρουμε σε ένα πρατήριο Afriquia, καθώς, κινούμενοι προς το Νότο, μπορεί να περάσουν εκατοντάδες χιλιόμετρα μέχρι να ξανασυναντήσεις βενζινάδικο. Κόστος 500 ντιράμ, περίπου 55,24 ευρώ με την αναλογία της ημέρας, και πλέον αυτονομία 750+ χιλιομέτρων στο Compass, χάρη και στο ρεζερβουάρ των 60 λίτρων!

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Η Εσαουίρα, στα βερβερικά «Τασόρτ» και παλαιότερα «Μόγκατορ», είναι μια παραθαλάσσια πόλη του Δυτικού Μαρόκου στις ακτές του Ατλαντικού, η οποία αριθμεί περίπου 78.000 κατοίκους. Διανύουμε 171 χιλιόμετρα από το αεροδρόμιο (μέσω του Ν8 και στη συνέχεια R207). Το οχυρωμένο κέντρο της, η Μεντίνα της, όπως λέγονται χαρακτηριστικά τα κέντρα-παλιές πόλεις, έχει ανακηρυχθεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το 2001. Η Εσαουίρα κατοικείται από την αρχαιότητα, ενώ μέσα στους αιώνες εξελίχθηκε στο σημαντικότερο λιμάνι της χώρας, ξεπερνώντας το Ραμπάτ (σημερινή πρωτεύουσα της χώρας) σε κίνηση εμπορευμάτων. Παρ' όλα αυτά, υποβαθμίστηκε σημαντικά στο τέλος του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα, αρχικά εξαιτίας του βομβαρδισμού της πόλης από το Γαλλικό Ναυτικό, και στη συνέχεια με την εγκατάσταση γαλλικού προτεκτοράτου, χάνοντας τη θέση του σημαντικότερου διεθνούς λιμανιού και της διπλωματικής πρωτεύουσας της χώρας. Έπειτα από την ανεξαρτησία του Μαρόκου, στις 2 Μαρτίου του 1956, η Εσαουίρα έχει εξελιχθεί σε σημαντικό τουριστικό και πολιτιστικό κέντρο, και πρόκειται σαφέστατα για μια πόλη που αξίζει να δείτε και να περπατήσετε.

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Η ώρα όμως έχει περάσει, οπότε αρχίζουμε να επιστρέφουμε στη βάση μας, με κατεύθυνση πλέον το ξενοδοχείο «Riad Aladdin», στο Μαρακές. Για την ακρίβεια, στην καρδιά της παλιάς πόλης, «μεσοτοιχία» θα έλεγε κανείς με το παλάτι Ελ Μπαντί, ένα αντίγραφο της Αλάμπρας (φρούριο των Μαυριτανών μοναρχών στη Γρανάδα της Ν. Ισπανίας) κατασκευασμένο από τα ακριβότερα υλικά από την Ιταλία, το Σουδάν, την Ινδία και την Κίνα. Το δημιούργησε ο σουλτάνος Αχμάντ αλ-Μανσούρ της δυναστείας των Σααντί, και η περατζάδα ανάμεσα από τα τείχη του, όπως και η θέα που έχεις από ψηλά, προς τη Μεντίνα, πραγματικά αξίζουν!

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Με ψυχραιμία και χειρουργικές κινήσεις ανάμεσα σε ανθρώπους, ζώα, μηχανάκια, ποδήλατα και παντός τύπου οχήματα, αλλά και με τα συστήματα πλοήγησης να μπλοκάρουν μερικές φορές ανάμεσα στα ασφυκτικά στενά, προσεγγίζουμε επιτέλους το κοντινό πάρκινγκ (40 ντιράμ, περίπου 4 ευρώ για όλο το βράδυ), ασφαλίζουμε το Jeep Compass και ξεφυσάμε σαν να επιβιώσαμε από μια δύσκολη μάχη. Tip: Μεγάλο ατού να μένεις στο κέντρο του Μαρακές αν είσαι -πεζός- τουρίστας, αλλά μην το δοκιμάσεις ποτέ με αυτοκίνητο.

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Οι παλμοί πέφτουν, οι προσευχές στα Θεία -κάθε θρησκείας εδώ που βρισκόμαστε- έχουν πιάσει τόπο, και εμείς εναποθέτουμε αποσκευές στο δωμάτιο της ταράτσας του ξενοδοχείου, και χωρίς καμία καθυστέρηση ξεχυνόμαστε στην παραμυθένια Μεντίνα του Μαρακές, με σημείο συνάντησης όλων μία από τις διασημότερες πλατείες της οικουμένης. Στην αχανή Τζεμάα ελ Φνα, το βράδυ είναι εντελώς διαφορετικό από το πρωί, αφού οι πάγκοι με τα πολύχρωμα φρούτα και τα «πλανόδια» εστιατόρια στήνονται μέσα σε χρόνο-ρεκόρ και οι μυρωδιές από την τοπική αλλά και διεθνή κουζίνα νιώθεις ότι γίνονται αντιληπτές σε όλο το Μαρόκο. Παραδίπλα, οι γητευτές των φιδιών παίζουν τους αυλούς τους, οι κόμπρες λικνίζονται, οι μαϊμούδες φωτογραφίζονται μαζί σου ως τέλειοι επαγγελματίες, μαντιλοφορεμένες κυρίες κάνουν χένα κάθε γούστου στους τουρίστες, κόσμος αλλόφρων μπαίνει ή βγαίνει (αν δεν έχει χαθεί) για ψώνια στα δαιδαλώδη στενά ενός από τα μεγαλύτερα παζάρια όλου του κόσμου, και γενικότερα οι πληροφορίες που λαμβάνει ο εγκέφαλός σου είναι τόσο πολλές και διαφορετικές, που ελπίζεις να μην «κρασάρεις» σήμερα το βράδυ, γιατί το ξημέρωμα θα σε βρει σε... βουνά και ερήμους!

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

«Προσπάθησε να σε πάρει ο ύπνος πριν αρχίσει ο ιμάμης.»

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Διασχίζοντας τον Άτλαντα

Δροσιά το βράδυ, βάλσαμο ο ύπνος μας, και πρωινό στο ισόγειο του ξενοδοχείου, στο οποίο έχουμε επιλέξει να τρώμε πρωί και βράδυ, για να περιορίσουμε τις πιθανότητες στομαχικών διαταραχών. Μέσα στα χρόνια, φυσικά, υπάρχει εξέλιξη σε αυτό το θέμα, καλό είναι όμως να προσέχετε πού και τι τρώτε, με τα συσκευασμένα τρόφιμα και το εμφιαλωμένο νερό να ανήκουν στα SOS της καθημερινότητάς σας σε τέτοια μέρη. Για σήμερα έχουμε αποφασίσει να αλλάξουμε κατεύθυνση και να κινηθούμε νοτιοδυτικά του Μαρακές, για το «κυρίως μενού» του οδοιπορικού μας. Τη μαγική αυτή χώρα της Βόρειας Αφρικής, των 446.550 τετραγωνικών χιλιομέτρων και των περίπου 36 εκατομμυρίων κατοίκων, δεν μπορείς φυσικά να ισχυριστείς ότι την περιδιαβαίνεις μέσα σε λίγα 24ωρα, αλλά αν κάνεις σωστές επιλογές, μπορείς να πάρεις μια καλή αντιπροσωπευτική ιδέα για την ποικιλία των εικόνων που μπορεί να σου προσφέρει.

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Πλέον, με τον ήλιο να ξεπροβάλλει μπροστά μας και να δημιουργεί αξέχαστες «κόντρα» εικόνες ανάμεσα από φοίνικες και αφρικάνικη απεραντοσύνη, οδηγούμε στον άνετο N9, με τις αρκετές πλατείες να μετριάζουν την ευθεία του, ο οποίος στην αρχή του περνάει από μικρές πόλεις-παζάρια, θυμίζοντας ουσιαστικά ότι «βαδίζουμε» στους δρόμους των καραβανιών. Όσο αρχίζουμε να ανηφορίζουμε, οι δυσκολίες από τα έργα οδοποιίας που πραγματοποιούνται είναι μεγάλες, με το κυκλοφοριακό σε μερικές περιπτώσεις να είναι έντονο, ακόμα και στο βουνό των Βερβέρων· στην οροσειρά Άτλας, η οποία εκτείνεται σε όλη τη Βορειοδυτική Αφρική, από το Μαρόκο μέχρι την Τυνησία, μέσω Αλγερίας, και χωρίζει τη Μεσόγειο και τις ακτές του Ατλαντικού από την έρημο Σαχάρα. Έχει μήκος περίπου 2.500 χλμ. και η ψηλότερη κορυφή είναι το Τζέμπελ Τούμπκαλ, με υψόμετρο 4.167 μέτρα, στο Νοτιοδυτικό Μαρόκο. Αυτήν τη στιγμή, μαζί με το αυτοκίνητό μας, βρισκόμαστε σε ύψος 2.260 μ., οδηγώντας σε ένα από τα καλύτερα «πάσα» που έχουμε βρεθεί ποτέ, το οποίο σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα, και θα το εντοπίσετε αν το πληκτρολογήσετε στο Διαδίκτυο και στα συστήματα πλοήγησης ως «Tizi n'Tichka».

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Λίγο η κίνηση, λίγο το χάζι μας στους αμέτρητους μικροπωλητές στα «Κ» του βουνού και το εθιμοτυπικό παζάρι που χρειάζεται και θέλουν και οι ίδιοι για ό,τι και να εμπορεύονται, λίγο τα όρια και τα μπλόκα της αστυνομίας που υπάρχουν συχνά πυκνά, κυρίως πριν από τις πόλεις, και έχουμε αναλώσει περίπου 4,5 ώρες για να φτάσουμε στη... χολιγουντιανή πόλη Αΐτ-Μπεν-Χαντού. Ακροβολισμένη σε ένα λόφο δίπλα στον ποταμό Κουαρζαζάτε, αποτελεί ένα εξαιρετικό δείγμα πόλης Κάσμπαχ (πόλη-φρούριο) ισλαμικής αρχιτεκτονικής, η οποία δυστυχώς καταστρέφεται από τις βροχοπτώσεις. Οι περισσότεροι κάτοικοι της πόλης μένουν σε ένα πιο σύγχρονο χωριό στην άλλη πλευρά του ποταμού, ωστόσο μερικές οικογένειες εξακολουθούν να μένουν σ' αυτήν. Η πόλη έχει χαρακτηριστεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO από το 1997, ενώ, χωρίς ίσως να το γνωρίζετε, την έχετε δει πολλές φορές ως κινηματογραφικό σκηνικό σε υπερπαραγωγές, όπως: Ο Λόρενς της Αραβίας (1962), Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ (1977), Το Διαμάντι του Νείλου (1985), 007, Ο Τελευταίος Πειρασμός (1988), Ο Μονομάχος (2000), Αλέξανδρος (2004) και σε πολλές ακόμη.

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Με φόντο τη χολιγουντιανή πόλη Αΐτ-Μπεν-Χαντού.

 

Ολόκληρη η περιοχή όμως είναι σαν σκηνικό, και εμείς νιώθουμε σαν κομπάρσοι που απολαμβάνουμε τις στιγμές, ακόμα και αν αυτές περιλαμβάνουν ανούσια-παιδικά σέλφι με τα καλύτερα... τετρακίνητα της ερήμου, τις συμπαθέστατες καμήλες. Το ζούμε! Σε αυτό, βέβαια, βοηθάει πολύ και το επίσης τετρακίνητο όχημά μας, που φέρει όλη την απαραίτητη τεχνολογία για εκτός δρόμου κίνηση, ακόμη και επιπέδου... Μαρόκου! Το μυστικό κρύβεται στο σύστημα Jeep Active Drive, το οποίο μέσω ενός αυτοματοποιημένου συμπλέκτη κατανέμει τη ροπή στους τέσσερις τροχούς, ανάλογα με το φορτίο και το βαθμό πρόσφυσης. Tα συστήματα μετάδοσης απομονώνουν τον πίσω άξονα (για λόγους οικονομίας κατανάλωσης), μεταφέρουν τη ροπή στους εμπρός τροχούς και ενσωματώνουν το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain με συνολικά πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις λειτουργίας, ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης (Auto, Snow, Sand και Mud, ενώ η επιλογή Rock διατίθεται μόνο στην έκδοση Trailhawk).

Μανώλης Σαλούρος και Θάνος Ηλιόπουλος

Στην άσφαλτο, το Compass βγάζει έναν αξιοπρεπέστατο χαρακτήρα, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες και την ανάρτηση να «διαβάζει» σωστά, ειδικά αν όλα τα παραπάνω τα συγκρίνεις με την προηγούμενη γενιά του. Θα άγγιζε το ιδανικό αν είχε καλύτερη αίσθηση και λαμβάναμε περισσότερες πληροφορίες από το σύστημα διεύθυνσης, σε καθεστώς πίεσης. Το σχετικά ελαφρύ τιμόνι όμως, με την ηλεκτρική υποβοήθηση, αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύχρηστο σε περιβάλλον αστικό (και μάλιστα δύσκολο, όπως τα στενά του Μαρακές).

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Εκτός δρόμου το αυτοκίνητο είναι στην έδρα του! Οδοστρωτήρας, παρά την απουσία «μάχιμων» ελαστικών, την ώρα που στα χέρια μας φτάνουν ελάχιστοι κραδασμοί. Στη συγκεκριμένη έκδοση η απόσταση από το έδαφος είναι στα 208 χλστ. (229 στο Trailhawk), η γωνία προσέγγισης στις 16,8 μοίρες, διαφυγής 31,7 και ράμπας 22,9 μοίρες, ενώ τέλος μπορεί να μπει σε νερό βάθους 406,4 χλστ. Σημειώστε εδώ ότι το Jeep Compass διαθέτει κλωβό ασφαλείας από ατσάλι υψηλής αντοχής σε ποσοστό άνω του 65%, όπως και πάνω από 70 συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Εμπειρία ζωής

Έχουμε αφήσει για επίλογο την Κουαρζαζάτε, μια πόλη με πιο σύγχρονο χαρακτήρα, όπου βρίσκονται τα περίφημα Atlas Film Studio, στα οποία γυρίζονται οι περισσότερες επικές ταινίες εποχής απ' όλον τον κόσμο. Ικανοποιημένοι για όσα είδαμε και ζήσαμε σε αυτό το ταξίδι, δε δίνουμε καν σημασία στο ότι έχουμε μπροστά μας να διασχίσουμε και πάλι τον Άτλαντα, αντίστροφα αυτήν τη φορά, και έτσι τα χιλιόμετρα φεύγουν εύκολα. Το τελευταίο βράδυ στο Μαρακές γράφεται με ακόμα μία συνταγή αλά «ταζίν» -που μαγειρεύεται και σερβίρεται παραδοσιακά στο ειδικό αυτό κωνικό πήλινο σκεύος-, ζεστό τσάι μέντας, μια τελευταία βόλτα στο μεγαλύτερο παζάρι της Αφρικής και στην Τζεμάα ελ Φνα. Ακόμα και το απλό περπάτημα εκεί, αποτελεί μία μοναδική εμπειρία ζωής... Τι κι αν αφήσαμε πίσω μας όλα αυτά τα ξεχωριστά μέρη, εμείς εξακολουθούμε να τα περιδιαβαίνουμε μέσα από τις συζητήσεις και τις έντονες αναμνήσεις που μας άφησαν..._ Μ. Σαλ.

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.956 κ.εκ. / ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 140 ίπποι/3.750 σ.α.λ. / ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 350 Nm/1.750 σ.α.λ. / ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς / ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 9 σχέσεων / ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον / ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον, 2 εγκάρσιοι και 1 κατά μήκος σύνδεσμοι / ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.394x1.819x1.638 χλστ. / ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.636 χλστ. / ΒΑΡΟΣ: 1.735 κιλά / ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 208 χλστ. / 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,9 δλ. / ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 190 χλμ./ώρα / ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 8,1 λίτρα/100 χλμ. / ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 60 λίτρα / ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 166 γρ./χλμ. / ΤΙΜΗ JEEP COMPASS: ΑΠΟ 24.900 ΕΥΡΩ / ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: Από 34.700 ευρώ

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

Ξημέρωμα στη σκιά των επιβλητικών τειχών της Μεντίνας, και κάτω από το καπό του Jeep Compass ξεπροβάλλουν τα 1.956 κ.εκ. του MultiJet 2 προδιαγραφών Euro 6D-TEMP πλέον, με τους 140 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και τα 350 Nm ροπής μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Ιδανικός ο συνδυασμός με το αυτόματο 9άρι, αρχοντικό στο ταξίδι και καλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου.

 

Jeep Compass: Οδοιπορικό στο Μαρόκο!

TIPS

  • Για ένα ταξίδι στο Μαρόκο, και συγκεκριμένα γύρω από το Μαρακές, όπως το δικό μας, το διαβατήριό σας και το δίπλωμα οδήγησης είναι τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα, χωρίς να απαιτούνται ιδιαίτερες βίζες και διεθνής άδεια οδήγησης.

  • Κλείστε οικονομικές και απευθείας πλέον πτήσεις με επιστροφή, από την Aegean και την Ryanair.

  • Επιλέξτε να μετατρέψετε ευρώ σε ντιράμ στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αφού πρώτα το έχετε παραγγείλει μέσα από τη σελίδα www.onexchange.gr, τόσο για να είστε σίγουροι ότι θα υπάρχει διαθέσιμο συνάλλαγμα, όσο και για να μην επιβαρυνθείτε με προμήθεια. Αν ξεχαστείτε, μπορείτε να αλλάξετε χρήματα στο αεροδρόμιο «Μενάρα» και σε πολλά σημεία της πόλης.

  • Αυτό που θέλει προσοχή είναι να ελέγξετε με τον πάροχό σας τις χρεώσεις, αφού τα δεδομένα είναι διαφορετικά και πολύ πιο τσουχτερά στη «Ζώνη Β», όπου ανήκει το Μαρόκο. Υπολογίστε ότι εμείς με Cosmote και ενεργοποιημένο το Travel Pass ξεκινούσαμε τη μέρα μας με επιβάρυνση της τάξεως των 12,99 ευρώ, έτσι ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε το χρόνο ομιλίας, τα μηνύματα και τα δεδομένα του προγράμματός μας.

  • Πολλοί δέχονται και συναλλαγές σε ευρώ, ενώ ακόμα πιο πολλοί θα σας ζητάνε συνεχώς φιλοδώρημα, για οποιαδήποτε βοήθεια προθυμοποιηθούν να σας παράσχουν. Προσοχή στους «πλανόδιους» παρκαδόρους...

  • Προσέξτε τις επιλογές που θα κάνετε στο φαγητό, ειδικά εκτός των μεγάλων πόλεων, και φυσικά προμηθευτείτε εμφιαλωμένο νερό και συσκευασμένα τρόφιμα, ειδικά αν θέλετε να ταξιδέψετε μέσα στη μέρα. Προληπτικά μπορείτε να πάρετε μαζί σας αντισηπτικό υγρό, και αντιδιαρροϊκά χάπια.

  • Πιο οικονομικά αναμνηστικά δώρα θα βρείτε εκτός των μεγάλων παζαριών (Souks), σε επαρχιακές διαδρομές όπως αυτή που κάναμε στον Άτλαντα. Εξαιρετικό για ψώνια και βόλτα είναι και το σύγχρονο Menara Mall, όπως και οι μεγάλες αλυσίδες εστίασης που βρίσκονται δίπλα του. Υπολογίστε για ένα τσάι και έναν διπλό καπουτσίνο, 60 ντιράμ (περίπου 6,5 ευρώ) στο Paul.

  • Δείτε το Τζαμί Κουτουμπία, τον κήπο Μαζορέλ, τους τάφους των Σααντί και τα παλάτια Μπαχία και Ελ Μπαντί.

  • Γευτείτε την τοπική κουζίνα στα La Table de La Kasbah, Amal, Libzar, La Salama, αλλά και στην ταράτσα του Cafe Des Epices.

  • Ξενοδοχεία υπάρχουν για κάθε βαλάντιο, στην κυριολεξία. Μείνετε εκτός κέντρου αν έχετε αυτοκίνητο μαζί σας, ενώ προγραμματίστε και μία ή περισσότερες διαμονές στην έρημο, από τα πολλά γραφεία που τις οργανώνουν, αλλά και πάλι όχι από πλανόδιους που σας τις προτείνουν. Εμείς το έχουμε αφήσει για την επόμενη φορά!

Δείτε και το βίντεο που ακολουθεί:

 

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Compass

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου