top icon
Περιβάλλον

Τα σχέδια της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά το 2020

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αποφύγει τις ποσοστώσεις περιλαμβάνοντας, σε αντίθεση, τη λογική των μη εμπορεύσιμων «πιστώσεων άνθρακα» που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να αντισταθμίσουν τυχόν απόκλιση από τους προκαθορισμένους στόχους που αφορούν στις εκπομπές ρύπων των στόλων τους.

Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, το σχέδιο των προτάσεων της ΕΕ αναμένεται να κατατεθεί στα αρμόδια όργανα στις 8 Νοεμβρίου εισάγοντας νέα στάνταρ για τις εκπομπές των αυτοκίνητων και φορτηγών από το 2020 και εξής με στόχο τη μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης έως το 2030 σε επίπεδα μειωμένα κατά 40% σε σχέση με εκείνα του 1990.

Πο συγκεκριμένα, η ΕΕ θα επιχειρήσει να θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών των στόλων των αυτοκινητοβιομηχανιών κατά 25% έως 35% στα επιβατικά οχήματα έως το 2030 και κατά 30% έως 40% στα φορτηγά, με τα ακριβή και τελικά όρια να αποφασίζονται σε κοινή συνάντηση των εκπροσώπων των κρατών-μελών της.

Θυμίζουμε πως οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ασκήσει πιέσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε η μείωση των εκπομπών να περιοριστεί ως στόχος στο 20% με παράλληλη μάλιστα συσχέτισή τους με την εμπορική ανταπόκριση που θα έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από του καταναλωτές την προσεχή περίοδο.

Ωστόσο, το διαβόητο σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων φαίνεται να έχει… πεισμώσει τους ιθύνοντες της ΕΕ που πλέον δείχνουν έτοιμοι να επιβάλλουν ακόμα πιο αυστηρές νόρμες για την προσεχή περίοδο.

Μάλιστα, σε σχετική αναφορά της, η οποία έρχεται να απαντήσει στις εκπεφρασμένες ανησυχίες των αυτοκινητοβιομηχανιών αναφορικά με την «προβληματική» αυτή τη στιγμή υποδομή υποστήριξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η ΕΕ σκοπεύει να συμπεριλάβει στις προτάσεις της ένα σχέδιο που θα περιλαμβάνει τη διάθεση κονδυλίων ύψους 800 εκ. ευρώ που θα διατεθούν σε κυβερνήσεις, περιφέρειες ή πόλεις ούτως ώστε να χρηματοδοτηθεί η ανάπτυξη των απαιτούμενων για την περίσταση σταθμών φόρτισης. Επιπρόσθετα, κοινοτικά κεφάλαια, υπό τη μορφή επιχορηγήσεων, ύψους 200 εκ. ευρώ αναμένεται να διατεθούν σε εταιρείες που θα συνδράμουν στην εξέλιξη της τεχνολογίας στον τομέα των μπαταριών.

«Πέρα από τον καθορισμό ενός γενικού στόχου μείωσης των εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, εξετάζουμε για πρώτη φορά διαφορετικά είδη κινήτρων για την επιτάχυνση της διείσδυσης των καθαρών οχημάτων. Προσωπικά δεν μου αρέσουν οι εντολές ή οι ποσοστώσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ για το κλίμα, Migual Arias Canete.

Και συμπλήρωσε:

«Ένα σύστημα πιστώσεων θα επιτρέπει μια πιο ευέλικτη προσέγγιση, η οποία θα αποτελεί ένα διαρκές κίνητρο για καινοτομία»._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ