top icon
Περιβάλλον

Ε.Ε: συμβιβασμός για τους ρύπους

«Γεφυρώθηκαν» οι διχογνωμίες μεταξύ των Ευρωπαίων Επιτρόπων, με τη ν προσωπική παρέμβαση του προέδρου της Ε.Ε. κ. Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, σχετικά με τα όρια των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα. Έτσι, όλα δείχνουν ότι στην επικείμενη συνάντησή τους θα επέλθει συμφωνία, για τα όρια περιορισμών των εκπεμπόμενων ρύπων στην ατμόσφαιρα. Η κυριώτερη διαφωνία ήταν εκείνη του αρμόδιου Έλληνα επιτρόπου κ. Δήμα με τον Γερμανό αντιπρόεδρο της Κομισιόν κ. Φερχόιγκεν.
 
Ο πρώτος πρότεινε ως ανώτατο όριο επομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα τα 120 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο μέχρι το 2012, προκαλώντας την οργή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ ο δεύτερος ζήτησε αυτό να γίνει με την παράλληλη διάδοση της χρήσης των εναλλακτικών καυσίμων. Στο «επεισόδιο» ενεπλάκη και ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, λέγοντας πως ο κ. Δήμας «δεν μπορεί να αντιληφθεί τέτοια θέματα επειδή η Ελλάδα δεν έχει εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων».
 
Τελικά η λύση δόθηκε με όριο εκπομπών τα 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, ενώ τα υπόλοιπα 10 ως τα 120 θα κερδίζονται από τη χρήση βιοκαυσίμων, τη βελτίωση της ποιότητας των ελαστικών, τη μείωση τη κατανάλωσης που προκαλείται από τα συστήματα κλιματισμού κ.α.
 
Στην υπόθεση αυτή ο κ. Δήμας μπήκε στο «μάτι» αρκετών, όμως η πρόσφατη κίνησή του να αλλάξει το υπηρεσιακή του Mercedes με ένα ιαπωνικό υβριδικό, σίγουρα θα πρέπει να παραδειγματίσει πολλούς: οι υπόλοιποι συνάδελφοί του κυκλοφορούν επίσης με γερμανικές λιμουζίνες, εκτός από το Bρετανό Επίτροπο, που έχει Jaguar. Όσο για τον πρόεδρο της Ε.Ε. χρησιμοποιεί ένα Volkswagen Touareg, που δε μπορεί να αποχωριστεί για κάτι λιγότερο βενζινοβόρο, επειδή δεν τον… αφήνει η γυναίκα του! 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ