top icon
Περιβάλλον

Η χρήση της βιοαιθανόλης στην Ελλάδα

Η χημικός μηχανικός Λιάνα Γούτα είναι η οδηγός του πρώτου αυτοκινήτου που κυκλοφορεί στην Ελλάδα, το οποίο αντί για βενζίνη μπορεί να καίει καύσιμο που παράγεται από φυτά. Πρόκειται για ένα «οικολογικό» αυτοκίνητο βιοαιθανόλης που κυκλοφορεί ήδη, με οδηγό την κ. Γούτα, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
 
Τα αυτοκίνητα που βασίζονται στη χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας και που είναι φιλικά προς το περιβάλλον όπως τα αυτοκίνητα βιοαιθανόλης, τα υβριδικά, τα ηλεκτρικά δεν είναι… δημιουργήματα φαντασίας, αλλά είναι ήδη διαθέσιμα και κυκλοφορούν. Έτσι, αυτοκίνητα βιοαιθανόλης, κυκλοφορούν ήδη ευρέως σε χώρες όπως η Σουηδία, οι ΗΠΑ, η Βραζιλία.
 
Με το πρόβλημα των κλιματικών αλλαγών και του φαινομένου του θερμοκηπίου να ζητά επιτακτικά λύσεις και επείγουσες δράσεις από όλους, ένα αυτοκίνητο βιοαιθανόλης που μειώνει τις εκπομπές CO2 από 80 έως 100%, αποτελεί ένα όπλο στην καταπολέμηση του προβλήματος, όταν μάλιστα ξέρουμε ότι το 20% των εκπομπών CO2 στην ΕΕ προέρχεται από τις μεταφορές, και τα τελευταία 15 χρόνια αυξάνεται με ρυθμούς της τάξης του 25%.
 
Αλλά και ειδικότερα, σε πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα, με ιδιαίτερα υψηλή ατμοσφαιρική ρύπανση, στην οποία τα αυτοκίνητα έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, λύσεις που βελτιώνουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις της αυτοκίνησης πρέπει να αποτελέσουν πρώτη προτεραιότητα για όλους μας, αφού μπορούν να δώσουν μια ανάσα ζωής στις συνθήκες διαβίωσης στις πόλεις μας.
 
Πέρα όμως από αυτό, λύσεις όπως τα βιοκαύσιμα (βιοαιθανόλη και βιοντίζελ) φέρνουν και άλλα σημαντικά οφέλη για τη χώρα μας, "Η καλλιέργεια φυτών για την παραγωγή θα δώσει πνοή στην απασχόληση στις αγροτικές περιοχές. Επίσης, επενδύσεις όπως αυτές για παραγωγή βιοαιθανόλης που έχουν δρομολογηθεί από την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, δίνοντας επιχειρηματική ώθηση σε βιομηχανίες που πρέπει να βρουν τρόπους να γίνουν βιώσιμες.
 
Άλλωστε, την ώρα που στην Ελλάδα προσπαθούμε να μάθουμε τι σημαίνει η λέξη «βιοκαύσιμα», η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλλει τη χρήση τους (σε επίπεδα της τάξης του 5,75% για το 2010 και 10% για το 2020).
 
Με μια πιο «οικολογική» στροφή της αγοραστικής μας δύναμης, μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Εκτός από τη μείωση της μεγάλης ενεργειακής μας εξάρτησης, που για την Ελλάδα φτάνει το 65-70%, υπολογίζεται ότι η αύξηση της βιομάζας από το σημερινό 4% σε 8% σε ευρωπαϊκό επίπεδο έως το 2010 θα επιφέρει μείωση των εκπομπών CO2 κατά 209 εκ. τόνους τον χρόνο.
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ