top icon
Blog

Peugeot 405 T16: Με όνομα βαρύ σαν ιστορία

Με μόνιμη τετρακίνηση, 220 ίππους και τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα, το Peugeot 405, το οποίο ήταν διαθέσιμο στην έκδοση T16 στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ήταν το ιδανικό αυτοκίνητο για όποιον αναζητούσε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο υψηλής απόδοσης.

Η οδηγική απόλαυση ήταν πάντα στην καρδιά του DNA της Peugeot. Μέσω του νέου σήματος της Peugeot με την ονομασία «Sport Engineered», η γαλλική εταιρεία προσπαθεί να προσδιορίσει έναν νέο τύπο απόδοσης, μέσω της κατασκευής κινητήρων των οποίων η ηλεκτρική ενέργεια γεννά νέες οδηγικές εμπειρίες. 

Αν κοιτάξουμε πίσω στο παρελθόν, το θέμα «σπορ σεντάν υψηλής απόδοσης» δεν είναι νέο για την γαλλική εταιρεία, καθώς στις αρχές της δεκαετίας του ’90 γεννήθηκε η πιο σπορτίφ έκδοση του Peugeot 405. Απο το λανσάρισμά του το 1987, το Peugeot 405 έφερε τα γονίδια ενός σπορ σεντάν, αλλά ποτέ δεν ήταν διαθέσιμο σε μία ριζοσπαστική έκδοση. Το 1993 λανσαρίστηκε η έκδοση Τ16, της οποίας το ακρωνύμιο έχει μία αξιοσημέιωτη ιστορική σημασία «δείχνοντας» το Peugeot 405 Turbo 16, νικητή του Rally Dakar το 1989 και το 1990, καθώς και του Pikes Peak το 1988 και το 1989.

Peugeot 405 T16

Το Peugeot 405 T16 ήταν εξοπλισμένο με έναν εξελιγμένο κινητήρα, ιδανικό για οδηγούς που θέλουν να συνδυάσουν τις αρετές ενός άνετου οικογενειακού αυτοκινήτου με εκείνες ενός σπορ οχήματος που προσφέρει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση. Εφοδιασμένο με έναν 2λιτρο και 4κύλινδρο κινητήρα με στροβιλοσυμπιεστή της Garett, το Peugeot 405 T16 έχει απόδοση 196 ίππων, η οποία μπορεί να αυξηθεί στους 220 ίππους σε λειτουργία overboost. Η απόδοσή του ήταν αξιοθαύμαστη, με την μέγιστη ταχύτητα να έφτανε τα 235 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 7 δλ., χάρη στην μόνιμη τετρακίνηση και τον συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος μοίραζε τη ροπή εμπρός-πίσω σε ποσοστό 53% και 47% αντίστοιχα.

Εξωτερικά, το αυτοκίνητο διακρίνονταν από την εξαιρετικά κομψή σιλουέτα του. Οι μόνες διαφορές ήταν οι ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών με τις 5 ακτίνες (αντί των συνηθισμένων 15 ιντσών) και το εργοστασιακό σύστημα πλύσης των φαναριών, στοιχεία που επέτρεπαν στους θαυμαστές του μοντέλου να το αναγνωρίζουν με την πρώτη ματιά. To 405 T16 κληρονόμησε τις ποδιές, τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και μια επανασχεδιασμένη, πιο αεροδυναμική αεροτομή από τον προκάτοχό του, το Peugeot 405 Mi16. 

Peugeot 405 T16

Το Peugeot 405 T16 ήταν ένα κορυφαίο μοντέλο, τεχνολογικά προηγμένο και έτοιμο να εμπνεύσει όσους το οδηγούν χωρίς να παραμερίζει τις κομψές γραμμές και την άνεση για όλους τους επιβάτες. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε σε μόλις 1.046 αντίτυπα, γεγονός το οποίο το καθιστά εξαιρετικά περιζήτητο.

Μία έκδοση του 405 Τ16 με αυξημένη ιπποδύναμη στους 660 ίππους κέρδισε το Pikes Peak του 1988 και 1989 με τον Ari Vatanen και τον Robby Unser στο τιμόνι. Ο Vatanen, το 1988 κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ, το οποίο δεν μπορούσε να ξεπεραστεί για 5 ολόκληρα χρόνια και αποτέλεσε το θέμα, βάσει του οποίου ο Jean-Louis Mourey δημιούργησε την ταινία μικρού μήκους «Climb Dance».

Το Peugeot 405 Turbo 16 Rally-Raid, ένα κουπέ εμπνευσμένο από το 405 Sedan, αντικατέστησε το 205 Turbo 16 στην αφρικανική άμμο και κέρδισε δύο συναπτούς αγώνες στο Rally Dakar, το 1989 και το 1990, με τον Ari Vatanen στο τιμόνι.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ