O πρωτοπόρος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος ήταν κυριολεκτικά σε δική του κλάση στις κατατακτήριες δοκιμές στη πίστα της Aragon.

Αυτή ήταν η 64η pole position για τον Ισπανό αναβάτη της Repsol Honda, που μέσα στην έδρα του διέλυσε για τέταρτη χρονιά το συναγωνισμό στο ηλιόλουστο σήμερα MotorLand της Aragon, «γράφοντας» από την πρώτη κιόλας έξοδό του από τα γκαράζ της ιαπωνικής ομάδας, τον καλύτερο χρόνο. Μάλιστα, ο ρυθμός του δύο φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή στην premier class ήταν τέτοιος που του επέτρεψε να πάρει κεφάλι από τον δεύτερο της τελικής κατάταξης κατά 0,631 δλ., διαφορά που φέτος δεν έχει καταγραφεί σε κανέναν «στεγνό» αγώνα της μεγάλης κατηγορίας του Πρωταθλήματος Μοτοσικλετών.

Με δεδομένη την πολύ καλή απόδοση όλων των μοτοσικλετών της Honda στο συγκεκριμένο τερέν, για τις πίσω θέσεις, βασικοί μνηστήρες, ήδη από τις κατατακτήριες δοκιμές 1, 2, 3 και 4, ήταν τόσο ο ομόσταυλος του Marc Marquez και νικητής στην ιταλική πίστα του Misano πριν δύο βδομάδες, Dani Pedrosa, όσο και ο αναγεννημένος Cal Crutschlow, ο οποίος πήρε την πρώτη του νίκη στη μεγάλη κατηγορία στο βρεγμένο Silverstone. Ωστόσο και οι δύο είχαν τη στιγμή τους (βλ. πτώση) στη δεύτερη έξοδό τους από τα pits. Έτσι, ο μικρόσωμος αναβάτης της Repsol Honda αρκέστηκε στην έβδομη θέση και ο Crutchlow, στην πέμπτη.

Τη δεύτερη θέση, δίπλα στον Marquez, κατάφερε να αποσπάσει τελικά ο Maverick Vinales, εκμεταλλευόμενος, πριν από οτιδήποτε άλλο,  το πηγαίο οδηγικό του ταλέντο και φυσικά, το πολύ καλό «ζύγισμα» της εργοστασιακής Suzuki του, που δείχνει ικανή να επαναλάβει μαζί ασφαλώς με τον μελλοντικό ομόσταυλο του Valentino Rossi στη Movistar Yamaha, ότι ακριβώς συνέβη στη Τσεχία πριν λίγες βδομάδες. Πίσω από τους δύο Ισπανούς συναντάμε έναν ακόμα… Ισπανό. Και συγκεκριμένα, τον Jorge Lorenzo, ο οποίος κυριολεκτικά στο νήμα του 15λεπτου πήρε την τρίτη και τελευταία θέση της πρώτης σειράς στη σχάρα εκκίνησης του αυριανού αγώνα βρίσκοντας τελικά τον κατάλληλο για τις περιστάσεις συνδυασμό ελαστικών και ρυθμίσεων στην όχι και τόσο ανταγωνιστική στην Aragon, Yamaha M1.

Τέταρτος, εμπρός από τον Βρετανό αναβάτη της LCR Honda, θα ξεκινήσει ο Andrea Dovoziso με την Ducati και μια θέση μετά τον Crutchlow, ο Valentino Rossi. Ο Ιταλός, ο οποίος είχε μια ανώδυνη ευτυχώς πτώση στην εκκίνηση κιόλας των Ελεύθερων Δοκιμών 3 εξαιτίας δικού του λάθους, θέλησε μετά το πέρας του Q2 να αποδώσει τα εύσημα στον αερόσακο που είναι ενσωματωμένος, όπως σε όλους τους αναβάτες, στην αγωνιστική του φόρμα, ο οποίος, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής «έσωσε τον ώμο από βέβαιο τραυματισμό, μιας και σε αυτού του είδους τις πτώσεις, παρ΄ότι τα χιλιόμετρα είναι λίγα, ο αναβάτης πέφτει με πολύ δύναμη στο έδαφος». Ο «Γιατρός» επεσήμανε επίσης πως αύριο θα χρειαστεί να παλέψει σε όλο τον αγώνα και να βρει τον σωστό συνδυασμό στα ελαστικά της Michelin προκειμένου να βρεθεί στο podium των νικητών, ενώ, στο πλαίσιο των ίδιων δηλώσεών του, παραδέχτηκε πως «θα είναι πολύ δύσκολο να κερδίσει κανείς αύριο τον Marquez».