top icon
Αγώνες

Τι λέει η HRC για τα γεγονότα στη Μαλαισία

Την δική της εκδοχή για το γνωστό αγωνιστικό συμβάν στην πίστα της Sepang έδωσε σήμερα η Honda Racing Corporation παρέχοντας πλήρη κάλυψη στον Marc Marquez μέσω ενός επίσημου δ.τ. του αντιπροέδρου της, Shuhei Nakamoto, ο οποίος δεν παρέλειψε να πει και έναν καλό λόγο για τον… Valentino Rossi!

Μια εβδομάδα μετά την πολυσυζητημένη πλέον «επαφή» των Valentino Rossi και Marc Marquez στον προτελευταίο γύρο του πρωταθλήματος MotoGP στη Μαλαισία, αλλά και λίγες μέρες πριν το πέσιμο της αυλαίας στη Βαλένθια της Ισπανίας, η HRC παίρνει και επισήμως θέση παρουσιάζοντας τη δική της άποψη για ό,τι συνέβη ανάμεσα στους δύο αναβάτες, τόσο εντός όσο και εκτός πίστας.

Η σχετική ανακοίνωσε της HRC ξεκινά ως εξής:

«Πριν από οτιδήποτε άλλο, θα θέλαμε να δηλώσουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να μιλήσουμε μόνο για τα γεγονότα, όχι για υποθέσεις. Τα γεγονότα έχουν μια μόνο ερμηνεία. Οι υποθέσεις μπορούν να μεταφραστούν με διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα με το ποια πλευρά είναι κανείς. Και τα γεγονότα είναι τα εξής: Ο Marc πέρασε τον Lorenzo στον τελευταίο γύρο στην Αυστραλία στερώντας από αυτόν 5 βαθμούς / Την Πέμπτη πριν τον αγώνα της Μαλαισίας, ο Valentino Rossi κατηγόρησε στην επίσημη συνέντευξη τύπου τον Marc ότι έτρεξε στην Αυστραλία με στόχο να βοηθήσει τον Lorenzo / Στη Μαλαισία ο Rossi εσκεμμένα έβγαλε τον Marc εκτός αγωνιστικής γραμμής που οδήγησε στην πτώση του. Ο Rossi πήρε για την κίνηση αυτή ποινή, που επικυρώθηκε από την FIM. Αυτά είναι τα μοναδικά γεγονότα και με το να μιλήσουμε για υποθέσεις, το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να αυξήσουμε την αρνητική ατμόσφαιρα που αντιμετωπίζουμε αυτή τη στιγμή, κάτι που δεν αλλάζει τα πραγματικά γεγονότα».

Στη συνέχεια, ο Shuhei Nakamoto αναφέρει:

«Ο Marc κατηγορήθηκε χωρίς αποδείξεις μετά το Phillip Island. Αυτές είναι εντελώς αβάσιμες, πόσο μάλλον όταν πίεσε για τη νίκη, την οποία και πήρε τελικά».

Σε σχέση με τον Marc και την οδήγησή του στη Μαλαισία, ο αντιπρόεδρος του HRC, δήλωσε:

«Όλοι ξέρουμε πως ο Marc τρέχει κάθε φορά στο 100% των δυνατοτήτων του, αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που τον αγαπάμε και που έχει τόσους οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Ο Marc πιέζει πάντα στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων του με στόχο το καλύτερο αποτέλεσμα. Στην Αυστραλία δυσκολεύτηκε στην αρχή τρέχοντας με γεμάτο το ντεπόζιτο, όπως έχει συμβεί πολλές φορές στη φετινή χρονιά, ενώ στη Sepang έκανε ένα λάθος το οποίο έδωσε στον Jorge τη δυνατότητα των περάσει. Μετά ήρθε ο Rossi και άρχισε η μάχη για την τρίτη θέση. Οι προσπεράσεις ήταν ακραίες, αλλά ασφαλείς και από τους δύο. Δύο από τους μεγαλύτερους πρωταθλητές μάχονταν στην πίστα. Αυτοί είναι οι αγώνες όταν δύο ταλέντα, σαν τον Marc και τον Valentino, δίνουν μια μάχη».

Τι πραγματικά έγινε στη Μαλαισία ανάμεσα σε Rossi και Marquez

Σχετικά με το συμβάν, ο Shuhei Nakamoto ήταν ξεκάθαρος επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά όλα όσα υποστήριξε ο Marquez αμέσως μετά τον αγώνα:

«Είναι φανερό πως σκόπιμα ο Valentino έβγαλε τον Marc στο εξωτερικό τμήμα της στροφής, κάτι που είναι εκτός κανονισμών, με αποτέλεσμα ο Marc να μην έχει άλλη επιλογή από το να ανοίξει την τροχιά του. Η τηλεμετρία από τη μοτοσικλέτα μας δείχνει πως ενόσω ο Marc σήκωνε τη μοτοσικλέτα για αποφύγει την επαφή με τον Valentino, η μπροστινή μανέτα του φρένου ξαφνικά δέχτηκε ένα χτύπημα που μπλόκαρε τον εμπρός τροχό, κάτι που ήταν η αιτία της πτώσης. Πιστεύουμε [we believe] ότι η πίεση αυτή ήταν αποτέλεσμα της κλωτσιάς του Rossi. Τα δεδομένα που έχουμε από τη μοτοσικλέτα του Marc είναι διαθέσιμα εάν κάποιος, από την Dorna, την FIM ή και τα media, θέλει να τα ελέγξει».

Το αξιοπερίεργο εδώ ωστόσο είναι η διατύπωση του Nakamoto [We believe that this pressure was a result of Rossi’s kick], η οποία κάθε άλλο παρά βεβαιότητα εκφράζει για το ξαφνικό, όπως επικαλούνται οι Ιάπωνες, χτύπημα στη μανέτα του φρένου. Μια δεύτερη παράμετρος που χρίζει σχολιασμού εδώ είναι το πώς το πόδι του Rossi κατάφερε να… νικήσει την προστατευτική μπάρα-πλαίσιο (βλ. φωτογραφία) που εδράζεται στο grip και «φορούν» εδώ και καιρό για λόγους ασφαλείας όλες οι μοτοσικλέτες του MotoGP ακριβώς για να αποφεύγονται τέτοιου είδους δυσάρεστες επαφές, είτε με αναβάτες είτε με μοτοσικλέτες…

Σχετικά με την απόφαση των αγωνοδικών να τιμωρήσουν τον Rossi με 3 βαθμούς ποινής, με αποτέλεσμα ο τελευταίος να είναι υποχρεωμένος, έως ότου η CAS αποφασίσει επί της εφέσεως του, να ξεκινήσει από την τελευταία θέση του grid στη Βαλένθια, η HRC σχολιάζει:

«Σεβόμαστε την απόφαση και δεν θα κρίνουμε αν η τιμωρία ήταν σωστή ή λάθος. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι υπήρχαν αρκετές αποδείξεις που θα επέτρεπαν τη λήψη μιας απόφασης κατά τη διάρκεια του αγώνα».

Η HRC και ο αντιπρόεδρός της, στο τέλος της ανακοίνωσης που εξέδωσαν, δεν παρέλειψαν να πουν και έναν… καλό λόγο για τον Rossi:

«O Valentino είναι ο μεγαλύτερος πρωταθλητής του αθλήματος μας. Πιστεύουμε ότι έκανε εξαιρετική δουλειά φέτος και αν κερδίσει το πρωτάθλημα, πραγματικά το αξίζει, καθώς ήταν επίμονος και πολύ γρήγορος όλη τη χρονιά. Το γεγονός ότι είναι 36 χρονών αυξάνει τον θαυμασμό για έναν τέτοιο πρωταθλητή».

Σε ότι αφορά τους στόχους της ομάδας στο #TheGrandFinale στην πίστα της Βαλένθια την ερχόμενη Κυριακή 8 Νοεμβρίου, ο Nakamoto ήταν ξεκάθαρος:

«Όπως πάντα, στόχος μας είναι η νίκη. Αν o Marc και o Dani τερματίσουν στην πρώτη και δεύτερη θέση –δεν έχει σημασία για εμάς με ποια σειρά- τότε θα είμαστε πολύ ευτυχείς. Πρώτα γιατί θέλουμε να τελειώσουμε τη χρονιά με την τέταρτη σερί νίκη μας και δεύτερο γιατί εφόσον και οι δύο βρεθούν εμπρός από τον Jorge και τον Valentino, το αποτέλεσμα δεν θα επηρεάσει τη μάχη για το πρωτάθλημα»._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ