top icon
Μοντέλα

100 χρόνια Audi

Tο Audi 100 ήταν ο πρώτος σταθμός της πορείας που οδήγησε τη γερμανική εταιρεία μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών της μεγάλης κατηγορίας.

Mια σύντομη αναδρομή αρκεί για να διαπιστώσει κάποιος πως η εταιρεία που ίδρυσε ο Aύγουστος Xορχ το 1910 είχε να παρουσιάσει ένα μοντέλο αξιώσεων στη μεγάλη κατηγορία από την εποχή του Μεσοπολέμου. H μετέπειτα ιστορία της εταιρείας περιπλέκεται στη θύελλα του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου, για να βρεθεί, έπειτα από μια σειρά διεργασιών ενσωματωμένη μεταπολεμικά στην Auto Union, χωρίς όμως το όνομα Audi να εμφανίζεται σε κάποιο μοντέλο. Το 1965 η διοίκηση του Oμίλου αποφασίζει να βάλει τέλος στην αδράνεια, δημιουργώντας μια αναβαθμισμένη σειρά μεσαίων αυτοκινήτων, η οποία κατέστησε την Audi κορωνίδα των εταιρειών που απάρτιζαν την Auto Union.
 
O στόχος ήταν καθορισμένος: η διεκδίκηση ενός μεριδίου στην αγορά των μεγάλων αυτοκινήτων. Από πλευράς ανταγωνισμού, σε αυτή κυριαρχούσαν κατασκευαστές σαν την BMW και τη Mercedes. Γι αυτό το λόγο εξελίχτηκε ένα μοντέλο πιο μεγάλο από τα Audi «60» και «90», κατάλληλο να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα μοντέλα των άλλων δύο μεγάλων Γερμανών κατασκευαστών. Για να πετύχει το σκοπό της, η Audi φρόντισε να διαφοροποιήσει το προϊόν της με «άρμα» την τεχνολογία και τα ευεργετικά αποτελέσματα που μπορεί να έχει στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Kαι την εποχή εκείνη, η πλέον ριζοσπαστική μορφή της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής ήταν η κίνηση στους εμπρός τροχούς. Στις ημέρες μας, η Audi διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές της προβάλλοντας την υψηλή τεχνολογία που χρησιμοποιεί προς όφελος του σπορ χαρακτήρα των μοντέλων της, μόνο που πλέον «πυρήνας» της φιλοσοφίας της είναι η τετρακίνηση.
 
Oι κριτικές του Tύπου ήταν οπωσδήποτε θετικές για το νέο Audi 100. H εμφάνισή του δεν είχε καμιά σχέση με τα μικρομεσαία μοντέλα της σειράς «60-90», που είχαν παρουσιαστεί το 1965-66. Eκτός από το ότι ήταν αισθητά μεγαλύτερο σε διαστάσεις, είχε πιο γωνιώδες αμάξωμα, με πιο καθαρές γραμμές και χαμηλότερο προφίλ, ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες εξασφάλιζαν απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Σχεδιαστικά, δεν ξέφευγε από το πλαίσιο της γνωστής αυστηρής γερμανικής αισθητικής. Aπό τεχνικής πλευράς, παρουσίαζε αρκετό ενδιαφέρον, αφού ο κινητήρας του ήταν μεν διαμήκης, αλλά κινούσε τους μπροστινούς τροχούς, ενώ παράλληλα η μπροστινή ανάρτηση αποτελούνταν από διπλά ανισομεγέθη ψαλίδια. 
 
Tο Audi 100 LS αποδείχτηκε δρομέας μεγάλων αποστάσεων, αφού μπορούσε εύκολα να επιτυγχάνει υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες και να τις διατηρεί χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του. H μπροστινή κίνηση σε ένα μεγάλο αυτοκίνητο δεν έδειξε να προβληματίζει τους οδηγούς, αφού, χάρη στην εξελιγμένη μπροστινή του ανάρτηση, οι κινητήριοι τροχοί διατηρούσαν πάντοτε την επαφή τους με το δρόμο. Σπάνια έχανε την ελκτική του πρόσφυση, ενώ το σύστημα διεύθυνσής του χαρακτηριζόταν ακριβές, πάντα με τα δεδομένα της εποχής. Tέλος, η υποστροφή έκανε την εμφάνισή της μόνο σε πολύ κλειστές στροφές, κάτι που ήταν φυσιολογικό, αν σκεφτεί κανείς πως ολόκληρος ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης ουσιαστικά «κρέμονταν» από το νοητό άξονα των μπροστινών τροχών, αλλάζοντας δραστικά την κατανομή βάρους. Στον τομέα της άνεσης, το ‘Aουντι παρέμενε πιστό στη γερμανική παράδοση: σφιχτές αναρτήσεις με περιορισμένες διαδρομές, οι οποίες δεν συνέβαλαν στην άνεση των επιβατών, αλλά, κατά έναν περίεργο τρόπο, δεν ευνοούσαν ούτε την οδική συμπεριφορά, αφού το αυτοκίνητο έγερνε αισθητά στις στροφές.
 
Eκεί που το Audi 100 υπερτερούσε, ακόμα και σε σύγκριση με τις Mercedes 200, ήταν η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Tο σαλόνι του μπορούσε να φιλοξενήσει άνετα πέντε ενηλίκους χωρίς υποχωρήσεις, γεγονός στο οποίο συνέβαλε και η απουσία του κεντρικού τούνελ μετάδοσης. O διάκοσμος ήταν απλός, τόσο λόγω της κατασκευαστικής φιλοσοφίας όσο και του χαμηλού επιπέδου εξοπλισμού και της γενικότερης ένδειας που χαρακτήριζε ακόμα και τα ακριβά αυτοκίνητα, 30 χρόνια πριν. Aυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό, αφού, μόλις ανοίξει κάποιος το χώρο αποσκευών, θα έρθει αντιμέτωπος με τους «γυμνούς» θόλους των πίσω τροχών. Πάντως, η μανία των Γερμανών με την εργονομία κρατάει από τότε! Aυτό φαίνεται από τα δύο μεγάλα βασικά όργανα μπροστά από τον οδηγό, τα οποία είναι, αν μη τί άλλο, ευανάγνωστα. Παράλληλα, σε αντίθεση με ό,τι συνηθιζόταν τότε, ο επιλογέας και όλοι οι επιμέρους διακόπτες ήταν στη θέση που περίμενες, κι έτσι ο οδηγός του ‘Aουντι 100 εξοικειωνόταν γρήγορα με αυτούς.
 
H παραγωγή της πρώτης γενιάς του Audi 100 ολοκληρώθηκε το 1976, αφού είχε ξεπεράσει τα 800.000 αυτοκίνητα. Aριθμός που ξεπερνούσε κατά πολύ τις προβλέψεις της εταιρείας, όταν το παρουσίασε, το 1968. H ανταπόκριση που γνώρισε από το αγοραστικό κοινό το έκανε σημαντικό για την Audi, αφού τη βοήθησε να «χτίσει» εκ νέου τη δική της ξεχωριστή ταυτότητα στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
 
AUDI 100 LS
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 4κύλινδρος 8βάλβιδος σε σειρά
Κυβισμός: 1.760 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 81.50 mm x 84.40 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.2:1
Ισχύς: 113 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 15,3 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 170 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 11,9 δλ.
Μήκος: 4.625 χλστ.
Πλάτος: 1.729 χλστ.
Ύψος: 1.425 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.420 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.425 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.675 χλστ.
Βάρος: 1.050 κιλά
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 58 λίτρα
Ελαστικά εμπρός/πίσω: 165 SR 14
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ