Για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα, η πρώτη εβδομάδα σχεδόν κάθε Ιουνίου ήταν αφιερωμένη στο Ράλλυ Ακρόπολις. Τώρα, υπάρχει ένα κενό...

Το «Ακρόπολις» ήταν ένας από τους πιο αντιπροσωπευτικούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με μεγάλη παράδοση και ένδοξο παρελθόν. Διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1953, χρονιά που επίσης ξεκίνησε το «Σαφάρι» στην Κένυα, συμπίπτοντας συνάμα με την έναρξη του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, στο οποίο ενσωματώθηκε το 1956. Από το 1973 έως το 2013 αποτέλεσε έναν από τους πιο ξεχωριστούς αγώνες του World Rally Championship (WRC), έχοντας λείψει από αυτόν μόνο τρεις φορές (το 1974 εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, το 1995 που προσμέτρησε στο πρωτάθλημα F2 και το 2010 λόγω rotation). Στις ειδικές διαδρομές του έχουν λάμψει με την απόδοσή τους οδηγοί που έγραψαν ιστορία στους αγώνες, ενώ παράλληλα δεν είναι λίγοι οι αναγνωρισμένοι πρωταθλητές που έχουν «ταπεινωθεί» σε αυτές. Συνάμα, σε αυτές έδωσαν μάχη με το χρόνο τα πιο σημαντικά αγωνιστικά αυτοκίνητα ράλλυ όλων των εποχών, ενώ μεγάλες μορφές του παγκόσμιου motorsport συνέδεσαν το ονομά τους με μια νίκη ή με μια ονειρεμένη εμφάνιση στις ειδικές διαδρομές της Ελλάδας.

Το 2013 ο Εθνικός μας Αγώνας προσμέτρησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ για τελευταία (ως σήμερα) φορά. Αιτία, κατά κύριο λόγο, η οικονομική κρίση που από το 2010 και εντεύθεν ενέσκηψε στη χώρα μας. Στη συνέχεια και μέχρι το 2018, το Ράλλυ Ακρόπολις αποτέλεσε έναν από τους γύρους του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (το ERC είναι ένας ενδιαφέρων θεσμός, αν και χωρίς πια την αίγλη των δεκαετιών του '50 και του '60). Φέτος δεν διεξήχθη καθόλου, προκειμένου να αναδιοργανωθεί και να επιστρέψει, ευχής έργον ξανά στο WRC (αν και αυτό φαντάζει πολύ δύσκολο). Μέχρι στιγμής, το Ράλλυ Ακρόπολις έχει δώσει το παρών 34 φορές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και 22 φορές στο Ευρωπαίκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (τις 17 από αυτές πριν την ίδρυση του WRC, οπότε λογίζονται -και είναι- εξίσου κορυφαίες με αυτό). Ο Εθνικός μας Αγώνας έχει προσμετρήσει μια φορά στο Πρωτάθλημα F2 (1995) και τρεις φορές πουθενά (1953, 1954, 1955 – σε χρόνια που δεν είχαμε ακόμη Εθνικά Πρωταθλήματα Αυτοκινήτου στην Ελλάδα). Πολυνίκης του ράλλυ Aκρόπολις είναι ο Σκοτσέζος Kόλιν Mακρέι, με πέντε νίκες, παράλληλα όμως είναι και ο μόνος οδηγός στην ιστορία του αγώνα που έχει τερματίσει τρεις συνεχόμενες φορές στην πρώτη θέση.

Για τη συνέχεια, επιλέξαμε ένα μεγάλο φωτογραφικό album, που -φυσικά- δε μπορεί να χωρέσει όλη τη μεγάλη ιστορία του αγώνα, αλλά τουλάχιστον μπορεί να σας ταξιδέψει σε παρελθόντες καιρούς, με εικόνες που σήμερα μοιάζουν σαν σε όνειρο. Αξέχαστες στιγμές, για πάντα χαραγμένες στη μνήμη. Στο τέλος της προεπισκόπησης του φωτογραφικού album, θα βρείτε σε αρχεία pdf τους νικητές και τους πρώτους Έλληνες όλων των Ακρόπολις του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και της πρωθύστερής του εποχής, καθώς και όλους τερματισμούς των πρώτων 50 χρόνων.