top icon
Αγώνες/Διοργανώσεις

Rally Monte Carlo Historique 2024 – Oι «Les Grecs» σε νέες περιπέτειες!

Επτά ελληνικά πληρώματα θα ταξιδέψουν ως το πριγκιπάτο του Μονακό, για να λάβουν μέρος στο 26ο «Rally Monte Carlo Historique», που θα διεξαχθεί από τις 31 Ιανουαρίου ως τις 7 Φεβρουαρίου 2024.

Πλησιάζοντας οι εβδομάδες για την διεξαγωγή του 26ου «Rally Monte Carlo Historique» που θα διεξαχθεί από τις 31 Ιανουαρίου μέχρι τις 7 Φεβρουαρίου 2024, περιμέναμε να μάθουμε κάποιο νέο από τους «Les Grecs» και την επικείμενη συμμετοχή τους σε αυτό. Αρχής γενομένης από το 2019, ελληνικά πληρώματα (αυτά που ονομάζουμε «Les Grecs») πηγαίνουν οργανωμένα σε μια από τις πιο σημαντικές ιστορικές εκδηλώσεις αυτοκινήτου στον κόσμο, παρακινημένοι σημαντικά από την επιτυχία των Δελαπόρτα-Moυστάκα με το Volkswagen Golf το 2018, που ολοκλήρωσαν τον διάσημο αγώνα στη δεύτερη θέση. Από τότε και μετά η παρουσία Ελλήνων στο Rally Monte Carlo Historique μονιμοποιήθηκε, με εξαίρεση την αναστάτωση που έφερε ο Covid-19 και παρά το γεγονός ότι η Αθήνα δεν περιλαμβάνεται πλέον στις πόλεις, από τις οποίες εκκινεί το Ιστορικό Μόντε.

RMCH 2024

Τα επτά ελληνικά πληρώματα που θα λάβουν μέρος 26ο «Rally Monte Carlo Historique», υπό το ενωτικό σχήμα των «Les Grecs»

Γιώργος Αλεβιζόπουλος – Νίκος Παλυβός Fiat 128 Rally (1974)
Αλέξανδρος Χριστοδούλου – Γεωργοσόπουλος Αριστείδης Ford Fiesta XR2 (1978)
Γιώργος Γεωργακόπουλος – Αναστάσιος Δούρος Morris Mini 1000 (1967)
Δημήτρης Καλογεράς – Χρήστος Διαμαντόπουλος Renault 5 Alpine Turbo (1982)
Γεράσιμος Κατοχιανός – Δημήτρης Σταυρόπουλος Ford Fiesta 1600 (1981)
Kώστας & Κυριάκος Κοφινάς Mini Cooper S (1973)
Γιώργος & Θανάσης Σπηλιόπουλος Lancia Beta Coupe 2000 (1976)

Rally Monte Carlo Historique

Οι πόλεις από τις οποίες θα εκκινήσει φέτος ο ιστορικός αγώνας είναι, εκτός του Μόντε Κάρλο, οι εξής: Mιλάνο, Ρεμς, Μπαντ Χόμπουργκ και Γλασκώβη (η συντριπτική πλειοψηφία πάντως θα ξεκινήσει από τις δύο πρώτες). Οι «Les Grecs» θα ταξιδέψουν μέχρι το Μιλάνο, από όπου θα πάρουν εκκίνηση για το 26ο «Rally Monte Carlo Historique». Στόχος της ελληνικής αποστολής είναι το κύπελλο των ομάδων. Στην ιταλική πόλη (και ευρωπαϊκή πρωτεύουσα της μόδας, μη το ξεχνάμε) οι Έλληνες αγωνιζόμενοι θα συναντήσουν τον παλαιό πρωταθλητή Ευρώπης Maurizio Verini, γνωστό μας από τις επιτυχίες του με τα αγωνιστικά της Fiat τη δεκαετία του ’70 (λέγε με 124 Abarth). Στο πριγκιπάτο ο Verini, που λατρεύει το Ιστορικό Μόντε, θα λάβει μέρος με ένα Fiat x1/9 του 1976. Θα συναντήσουν επίσης και τον γνωστό μας από το WRC Bruno Saby, που θα είναι εκεί με ένα Ford Capri 2300 S του 1970. Ένας ακόμη γνωστός μας, ο John Buffum από την εποχή των Audi Quattro, θα συμμετάσχει με Ford Escort RS 2000 MKII του 1980 και θα ξεκινήσει από τη Reims.

Rally Monte Carlo Historique

Αυτά και άλλα πολλά έγιναν γνωστά στην εκδήλωση για την επίσημη παρουσίαση των ελληνικών πληρωμάτων τα οποία θα συμμετάσχουν στο 26ο «Rally Monte Carlo Historique», που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 14 Ιανουαρίου στον όμορφο χώρο του «Store Your Car» επί της λεωφόρου Κηφισού 92. Ήταν μια εξαιρετική εκδήλωση, με οικοδεσπότη τον Αλέξανδρο Χριστοδούλου που συμμετέχει στο RMCH 2024 με Ford Fiesta XR2 και τον «δικό» μας Άρη Γεωργοσόπουλο. Το Μονακό στην Αθήνα και ειδικά στο «Store Your Car», όαση στο θολό τοπίο της καθημερινότητας. Στο Historic Monte Carlo το δικό μας, το ελληνικό Rally team «Les Grecs». Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου. Καλή επιτυχία σε όλους!

Rally Monte Carlo Historique

H oμιλία της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνας Αλεξοπούλου

Καλό σας απόγευμα, καλή χρονιά, ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση, τους Le Grecs και το Store Your Car, στην επίσημη παρουσίαση των ελληνικών πληρωμάτων που θα συμμετάσχουν στο 26ο Monte – Carlo Historic Rally με εκκίνηση από το Μιλάνο. Το 1ο Ιστορικό ράλι Μόντε Κάρλο διεξήχθη πίσω το 1998 υλοποιώντας μια λαμπρή ιδέα, φέτος φτάσαμε στο 26ο. Ως χώρα είχαμε μια σπουδαία επιτυχία το 2018 όταν ο Γιώργος Δελαπόρτας με τον Σπύρο Μουστάκα τερμάτισαν στην 2η θέση. Το 2019 & 2020 η Αθήνα επιλέγει σαν πόλη εκκίνησης του Ιστορικού Ράλι Μόντε Κάρλο ένας καλός οιωνός, όπως αποδείχτηκε, καθώς το 2021 λόγω κυβερνητικής βούλησης, είχαμε την αναβίωση του Ράλι Ακρόπολις, που φέτος θα διεξαχθεί από 5 – 8 Σεπτεμβρίου.

Φυσιολογικά αυτή την επιτυχία ακολούθησε και το Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις που φέτος θα διεξαχθεί από 8 έως 10 Νοεμβρίου. Δυο αθλητικές οργανώσεις σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο αντίστοιχα με σημαντικό αποτύπωμα τόσο στην προβολή όσο και στην οικονομία της χώρας μας.

Αποτελεί τιμή για μένα να είμαι εδώ σήμερα για να ξεπροβοδίσουμε την ομάδα Le Grecs η οποία θα αναχωρήσει τις επόμενες μέρες οδικώς – εντυπωσιακό οφείλω να ομολογήσω – για το Μιλάνο απ’ όπου θα εκκινήσει έναν αγώνα 2.420 km σε μεικτές αντίξοες συνθήκες με οχήματα περασμένων δεκαετιών, χωρίς τις ανέσεις και τις προδιαγραφές ασφαλείας των σύγχρονων αυτοκινήτων. Μια ομάδα που αποτελείται από επτά πληρώματα, εύχομαι ολόψυχα σε όλους σας καλή τύχη και να απολαύσετε τη συμμετοχή σας.

Ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών δείξαμε από την πρώτη στιγμή τις προτεραιότητές μας, όσον αφορά στις μεταφορές, αλλά και στην αυτοκίνηση, πάντα με γνώμονα την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Όπως ίσως γνωρίζετε, για πρώτη φορά οι πολίτες έχουν στο κινητό τους το σύνολο της πληροφορίας για το όχημά τους στο Gov.gr Wallet με τρόπο απλό, φιλικό. Το MyAuto αποτελεί τον ηλεκτρονικό φάκελο των οχημάτων και οι πολίτες μπορούν πλέον να προσθέσουν τις πληροφορίες στο Wallet τους, καθώς έχουν πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του οχήματός τους, όπως αυτά τηρούνται σε μητρώα φορέων της Δημόσιας Διοίκησης.

Ειδικά για τα ιστορικά οχήματα τέθηκε σε λειτουργία η εφαρμογή για την καταχώρηση τους στο μητρώο αδειών κυκλοφορίας οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών. Πλέον είναι δυνατή η χορήγηση άδειας και κρατικών πινακίδων σύμφωνα με υπουργική απόφαση που υπογράψαμε. Σ’ αυτή καθορίζεται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβληθούν.

Η Υπηρεσία Υποστήριξης Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων ολοκλήρωσε στο Σύστημα Αδειών Κυκλοφορίας τέσσερις νέες διαδικασίες:

Έκδοση Νέας Άδειας Ιστορικού Οχήματος
Απογραφή και Χορήγηση Νέων Πινακίδων σε Ιστορικό Όχημα
Οριστική Διαγραφή Ιστορικού Οχήματος
Έκδοση Αντιγράφου Άδειας Κυκλοφορίας Ιστορικού Οχήματος
Με αυτό τον τρόπο θεωρούμε ότι συμβάλουμε θετικά και στην εκπαίδευση. Τα περισσότερα ιστορικά οχήματα δεν κυκλοφόρησαν την εποχή τους στους Ελληνικούς δρόμους. Γι’ αυτό η παρουσία τους στη ζωή μας είναι πάρα πολύ σημαντική και διδακτική, ειδικά για τους νέους. Γνωρίζοντας την ιστορία μας και θαυμάζοντας τις δημιουργίες του ανθρώπινου νου με τα μέσα της τότε εποχής, γεννιέται η επιθυμία για νέες εξερευνήσεις, ανακαλύψεις και κατασκευές.

Κοιτούσα τις προηγούμενες μέρες την μετατροπή ενός παλιού κλασικού Mini σε αμιγώς ηλεκτρικό. Δεν ξέρω αν αυτό είναι το μέλλον για τα παλιά αυτοκίνητα, σίγουρα όμως έχει ενδιαφέρον. Είμαι βέβαιη όμως πως το παρόν και το μέλλον της αυτοκίνησης είναι εξηλεκτρισμένο. Το δεικνύουν τα στοιχεία νέων οχημάτων το 2023.

Το 42% των οχημάτων που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας φέρουν ηλεκτροκινητήρα, είναι υβριδικά ή επαναφορτιζόμενα. Θέλω να σταθώ στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Το 2023 ταξινομήθηκαν 6 χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας, αριθμός πρωτόγνωρος. Αυτό εν μέρει οφείλεται και στα κρατικά προγράμματα ενίσχυσης της Ηλεκτροκίνησης που αποτελούν αντικείμενο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Μέχρι σήμερα στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 έχουν υποβληθεί 20.577 αιτήσεις, από αυτές έχουν υπαχθεί 19.571 για επιδότηση. Τους τελευταίους δυο μήνες επιχορηγήθηκαν 3239 πολίτες με ποσό 8.5 εκατ. ευρώ. Έχουν δεσμευτεί συνολικά 65 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις.

Λόγω πολύ μεγάλης ζήτησης παρατείναμε το πρόγραμμα ως τέλος Απριλίου του 2024. Μάλιστα τη βδομάδα που ξεκινά αύριο, λόγω εφαρμογής της 45ημερης προθεσμίας για υποβολή παραγγελίας με προκαταβολή περιμένουμε σημαντική αποδέσμευση κεφαλαίων που θα επαναδιατεθούν άμεσα σε πολίτες που θα υποβάλλουν αίτηση και δικαιούνται επιδότηση.

Την ίδια στιγμή επενδύουμε και σε υποδομές στη χώρα μας. Σήμερα κυκλοφορούν 10.000 ηλεκτρικά οχήματα και υπάρχουν 5.260 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές. Παράλληλα ετοιμάζουμε την 3η φάση του προγράμματος επιδότησης που θα είναι και η μεγαλύτερη. Υπολογίζουμε ότι θα επιδοτηθούν δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα το 2024 και το 2025. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ και στα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα βρίσκονται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο στο πλαίσιο ενίσχυσης των ΜΜΜ. Προσπάθεια που θα ενταθεί τα επόμενα χρόνια.

Κλείνοντας θέλω να σας καλέσω όλους να συμβάλετε με την επικοινωνία καλών πρακτικών στην προσπάθεια του Υπουργείου μας για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας. Τους προηγούμενους μήνες μέσα από την δουλειά της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια στην οποία είναι συντονιστής ο υφυπουργός Μεταφορών επικαιροποιήθηκε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια και ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση προτού ψηφιστεί από τη Βουλή. Μέσα από το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αλλάζει για πρώτη φορά από το 2008 διαμορφώνεται μια ολοκληρωμένη πολιτική ποινών για τις παραβάσεις που επικεντρώνεται στην οδική ασφάλεια χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα / επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

Οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα καθώς αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς. Εύχομαι καλές και ασφαλείς διαδρομές σε όλους σας, ειδικά στα 7 πληρώματα που τις επόμενες μέρες θα αγωνιστούν στο Ιστορικό Ράλι Μόντε Κάρλο. Σας ευχαριστώ.

                                                     Φωτογραφίες: Ρένα Γκίνη

Rally Monte Carlo Historique

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ