top icon
Αγώνες/Διοργανώσεις

Συνέντευξη – Γρηγόρης Πιερρουτσάκος: Greg the Greek

Από «μωρό» στην πρίζα αυτός ο παλίκαρος, που σε κοιτάει στα μάτια, γράφει τη διαδρομή του με άνεση και στα σαλόνια και στα αλώνια. Η κουβέντα μαζί του έχει πάντα ενδιαφέρον.

Φωτ.: Αρχείο , Πέτρος -PIT- Καστορίνης

Γεια σου, Γρηγόρη! Πέρασαν δώδεκα μήνες από την τελευταία μας επικοινωνία. Ήταν για το ΙΡΑ. Σήμερα πάλι ΙΡΑ. Αλήθεια, τι άλλαξε μέσα σε ένα χρόνο; Οικονομικο-πολιτικά και αγωνιστικά…  
Γ. Π.: Αγγίζεις ευαίσθητα σημεία… Μέσα σε ένα χρόνο οι εξελίξεις στην καθημερινότητα της ζωής των ανθρώπων άλλαξε και αλλάζει δραματικά. Ζούμε στους ρυθμούς του πληθωρισμού – τουλάχιστον τους τελευταίους δεκαοκτώ μήνες. Στον πυρήνα του, βρίσκεται η γενική αύξηση των τιμών των αγαθών και των υπηρεσιών με την πάροδο του χρόνου, η οποία μειώνει την αγοραστική μας δύναμη. Η κατάσταση αυτή, κατά την εκτίμησή μου, δεν είναι τυχαία, έχει σκοπιμότητα, αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης. Όσο για την πολιτική στην Ελλάδα, θα μπορούσα να πω πολλά, αλλά το σημαντικότερο είναι ο πολιτικός εκμαυλισμός, η πολιτική σήψη που ζούμε, σε συνδυασμό με την κατάλυση των κοινωνικών αξιών. Όλα αυτά διαμορφώνουν ένα τέρας που πολύ φοβάμαι θα πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις στο μέλλον. Πολιτικός προσδιορισμός αριστερού, δεξιού κτλ. για εμένα δεν υφίσταται… Αυτά είναι τερτίπια-ταμπέλες που θέλουν για να διαχωρίζουν τους ανθρώπους και να δημιουργούν οπαδικές λογικές… Για να μη σε κουράζω, σημασία έχει να παραμένουμε σταθεροί σε αξίες με ενσυναίσθηση και ηθική και να αντιμετωπίζουμε τη ζωή ρεαλιστικά, με σθένος, στόχους και μαχητικότητα.

Η φετινή χρονιά μάς βρήκε αγωνιστικά γεμάτους ενέργεια και διάθεση για μία πλήρη σεζόν με το «205» της ομάδας, με σκοπό τη διεκδίκηση του θεσμού των Ιστορικών ράλλυ, αλλά διάφορα εξωγενή προβλήματα δε μας επέτρεψαν να υλοποιήσουμε το αγωνιστικό μας πρόγραμμα… Η ομάδα απέκτησε άλλο ένα Ιστορικό αυτοκίνητο, όπως γνωρίζεις. Ένα Peugeot 309 Mi16, το οποίο ανέλαβε ο Βασίλης Αναγνωστόπουλος υπό την επίβλεψη του αρχιμάστορα και φίλου μου, Χρήστου Αναγνωστόπουλου, του γνωστού «APR», ώστε να το εξελίξουν. Αναμενομένη ήταν και η ευρύτερη συνεργασία μας με τους APR, όπου μας εμπιστεύτηκαν το μαύρο Peugeot 205 maxi για το ΙΡΑ…

Πιερρουτσάκος

Ο Γρηγόρης Πιερρουτσάκος, στα εξήντα του πλέον, ένας έμπειρος στη ζωή με ξεκάθαρες πολιτικές θέσεις που δεν τις κρύβει. Είτε συμφωνείς είτε διαφωνείς, οι γραμμές του είναι ίδιες και, όπως κουβεντιάζει πολιτικά, έτσι και οδηγεί: καθαρά και με πείσμα για το στόχο. Πού στοχεύεις φέτος στο ΙΡΑ;
Γ. Π.: Στα εξήντα πλέον, αλλά ακόμη με διάθεση, εμπειρία, ενέργεια και δυναμική, έχουμε στόχο τη διάκριση στον φετινό, αναβαθμισμένο αγώνα λόγω Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, καθώς και ένα καλό αποτέλεσμα. Ας μην κρυβόμαστε· όταν μπαίνεις στη μάχη πολεμάς… Άλλωστε, Στράτη το ξέρεις, δεν υπάρχει συμβιβασμός, εκπτώσεις και άλλα γλυκανάλατα και δακρύβρεχτα… Υπάρχει μόνο η μάχη.

Σύστησέ μας με το APR 205.
Γ. Π.: Φέτος, όπλο μας θα είναι το Peugeot 205 maxi που προετοίμασε η αγωνιστική ομάδα των APR. Η προετοιμασία του έχει γίνει με όλα τα κορυφαία ανταλλακτικά εποχής από την Peugeot Sport. Υπολόγισε 141 ίππους στις 8.100 σ.α.λ., κιβώτιο 5 σχέσεων με μπλοκέ διαφορικό, φρένα εμπρός AP Racing 4 Pistons, δίσκοι 275 mm. Πίσω δαγκάνες AP Racing 2 Pistons, ανάρτηση 2 Way Proflex, υδραυλικό τιμόνι PTS 2 στροφών. Γέφυρα, μπροστινό σύστημα με σωληνωτά ψαλίδια PTS με uniball.

Πιερρουτσάκος

Συνοδηγός; Συμμετέχεις με τον κ. Σπύρο Καραστεφάνου δίπλα σου. Χαριτολογώντας, θα πρέπει ο Άλεξ να εκπαιδεύσει τον Σπύρο να βγάζει σωστά τις προπορείες…
Γ. Π.: Στο δεξί μπάκετ θα καθίσει ο Σπύρος Καραστεφάνου. Μετά από συνεννόηση με τον Αλέξανδρο Ματαλιωτάκη, ο οποίος συμμετέχει με το 309 Mi16, με πιλότο τον Χρήστο Αλεξούλη, τον «SASSOS». Μαζί μου ο Σπύρος Καραστεφάνου, ένας νέος συνοδηγός με πολλή όρεξη και πολλά θετικά στοιχεία. Διψάει για αγώνες και έχει τη διάθεση να αντλήσει εμπειρίες και γνώση. Ο Σπύρος, με τη διακριτική καθοδήγηση του έμπειρου Άλεξ Ματαλιωτάκη, ανέλαβε να ανεχτεί τις παραξενιές μου αλλά και να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός δύσκολου αγώνα.

Σχολίασέ μας τη διαδρομή…
Γ. Π.: Το φετινό ΙΡΑ είναι αναβαθμισμένο, μεγαλύτερο από το περσινό, και βέβαια ο ευρωπαϊκός του χαρακτήρας ανεβάζει τον πήχη του συναγωνισμού ακόμα πιο ψηλά. Μετά τις καταστροφικές πλημύρες και τα τσουβάλια νεροποντής, η ποιότητα των ειδικών διαδρομών έγινε απαγορευτικά σκληρή για Ιστορικά αυτοκίνητα σε ορισμένα σημεία, αλλά από ό,τι ενημερωθήκαμε, η Οργάνωση θα φροντίσει για την αποκατάστασή τους…

Πιερρουτσάκος

Οι νυχτερινές ειδικές; Αρέσουν στους θεατές. Στους αγωνιζόμενους;
Γ. Π.: Τρεις ημέρες αγώνας θα μας ξυπνήσει μνήμες άλλων εποχών, που τόσο νοσταλγούμε όλοι μας. Εποχές που έγραψαν την ιστορία των ελληνικών αγώνων. Οι νυχτερινές διαδρομές προσθέτουν ένα ακόμη άρωμα εποχής, αλλά και τη δυσκολία που απαιτείται σε ένα Ράλλυ Ακρόπολις. Προσωπικά με ενθουσιάζουν οι νυχτερινές διαδρομές, όπως και οι δυσκολίες, γιατί ο πήχης του ανταγωνισμού ανεβαίνει πιο ψηλά και αυτό μας εξελίσσει σε όλα τα επίπεδα.

Απαιτούνται πολλές δοκιμές;
Γ. Π.: Σίγουρα οι δοκιμές είναι απαραίτητες, και αρκετές θα μπορούσα να πω, προκειμένου να διασφαλίσεις την ταχύτητα παράλληλα με την ασφάλεια και το θέαμα.

peiroutsakos

Σου αρέσει το σέρβις «παλαιάς κοπής», στο δρόμο;
Γ. Π.: Μα, όλη αυτή η διαδικασία της παλιάς εποχής μάς ενώνει. Οι άνθρωποι των σέρβις στο δρόμο, μέλη των αγωνιστικών ομάδων, δίνουν τη δική τους μάχη με το χρόνο και τις αντιξοότητες για την επίτευξη του στόχου, που είναι καταρχήν ο τερματισμός, και κατά δεύτερον ένα καλό αποτέλεσμα. Όλα αυτά μας φέρνουν πιο κοντά.

Πιερρουτσάκος

Ο παλιός με τους νέους, και κάπου εδώ μας συνδέει το ΙΡΑ. Το πιστεύεις;
Γ. Π.: Οι αγώνες σήμερα είναι βιομηχανοποιημένοι – έχουν καθαρά επαγγελματική υφή, αποτελώντας ένα προϊόν, και έχουν χάσει το ρομαντισμό, το συναίσθημα και την αίσθηση της περιπέτειας, που ήταν και η αρχική «φιλοσοφία» των ράλλυ του παρελθόντος, κάτι που έχουμε ανάγκη. Το ΙΡΑ, ναι, μας ενώνει, γιατί είναι το όχημα που συνδέει την παλαιά εποχή με τη νέα και δίνει στους νεότερους οδηγούς αγώνων τη δυνατότητα να γνωρίσουν και αυτήν τη ρομαντική και σπορτίβικη εκδοχή τότε. Παράλληλα, δίνεται η ευκαιρία στους παλαιότερους να ανασύρουν μνήμες και τεχνικές των νεανικών χρόνων τους, αισθανόμενοι ότι μπαίνουν σε μια χρονομηχανή, από την οποία βγαίνουν κάποια χρόνια νεότεροι… Ναι, μετά από κάθε αγώνα με Ιστορικά αυτοκίνητα αισθάνομαι ότι κέρδισα κάποια χρόνια ζωής.

Ένα ανέκδοτο από τον περσινό αγώνα;
Γ. Π.: Μια πραγματικά ανέκδοτη ιστορία είναι το πώς ξεκίνησε η εμπλοκή μιας παρέας με την περσινή επανεκκίνηση του ΙΡΑ. Σε μια ολόκληρη παρέα τέως και νυν αγωνιζομένων που έβρισκαν διέξοδο από τη μουντάδα της κλεισούρας και της απομόνωσης του κορονοϊού μιλώντας μέσω καμερών σε ένα άτυπο τηλεκαφενείο, σκάει το ευχάριστο μαντάτο: «Παιδιά, θα ξαναγίνει το Ιστορικό…». Χαλασμός, να πάρουμε αυτοκίνητα να τρέξουμε, να πάρουμε όλοι τα ίδια, να δούμε ποιος είναι γρηγορότερος, «έλα, ρε γατάκι, αφού παλιά σου έριχνα μία μέρα…», «Πότε μου έριξες, ρε; Τότε είχα λάστιχο…» και διάφορες τέτοιες ιστορίες με καζούρα, πειράγματα και γέλια μας κράτησαν συντροφιά σε όλη αυτήν τη δύσκολη περίοδο. Κάπως έτσι γεννήθηκε αυτή η παρέα του HRC (Hellas Rally Club) και η εμφάνισή της στο περσινό ΙΡΑ όσων από αυτή την παρέα κατόρθωσαν να κάνουν πραγματικότητα τα σχέδια εκείνης της περιόδου, με τη συνδρομή ακόμα και αυτών που δεν κατόρθωσαν να συμμετάσχουν. Έτσι χρίζονταν οι παρέες στα ράλλυ παλιά…

Πιερρουτσάκος

Διεθνής ο αγώνας μας, στο δρόμο τον σωστό. Πώς θα ήταν ένα ΙΡΑ σε βάθος χρόνου, με τριετές πρόγραμμα ανάπτυξης;
Γ. Π.: Η διεθνοποίηση του ΙΡΑ, ενός ιστορικού θεσμού, είναι πράγματι μια μεγάλη γιορτή, αλλά και τεράστια ευθύνη πολιτισμικής κληρονομιάς – 70 χρόνια ιστορία μάς ανήκει. Ανήκει σε όλους εμάς. Ανήκει στους Έλληνες… Το Ράλλυ Ακρόπολις έστειλε την Ελλάδα σε όλο τον πλανήτη ως μέλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ραλλυ καταξιώνοντας την Ελλάδα και το ΡΑ ως ένα από τα πλέον αγαπημένα όλων των Παγκόσμιων οδηγών. Το Ιστορικό Ραλλυ Ακρόπολις δεν είναι αντικείμενο πολιτικών ή ιδιοτελών σκοπιμοτήτων – πρέπει να μείνει ανεπηρέαστο από τις σύγχρονες τάσεις, διατηρώντας πιστά την παλαιά, κλασική του φιλοσοφία των σπόρτσμαν/τζέντλεμαν, βασιζόμενο στη χαρά της συμμετοχής, προσδοκώντας το καλύτερο αποτέλεσμα και παραμένοντας μακριά από τον άκρατο επαγγελματισμό των σύγχρονων αγώνων του WRC. Είμαστε σε σωστό δρόμο και πιστεύω μπορούμε να κρατήσουμε ψηλά το θεσμό, έτσι ώστε να παραδώσουμε στους νεότερους τη βαριά σκυτάλη του.

Είναι γνωστό. Έχεις καθαρή άποψη για το χώρο των αγώνων και διοικητικά. Γιατί δεν εμπλέκεσαι;
Γ. Π.: Οι αγώνες και γενικά ο χώρος είναι κομμάτι της ιστορίας μου και βρίσκονται μέσα μου. Με ένα ρομαντισμό, τότε που οι αγωνιζόμενοι και οι μηχανικοί, αντίπαλοι σε διαφορετικά στρατόπεδα, βοηθούσαν ο ένας τον άλλον, μάλωναν, γκρίνιαζαν και το βράδυ μετά τον αγώνα παίζαμε μπουγέλα με πειράγματα ατέλειωτα! Ο χώρος των αγώνων ως ένα υποσύνολο της κοινωνίας του σήμερα έχει περιέλθει σε μια εσωστρέφεια, παράλληλα με τη γενικότερη κρίση αξιών, που αποτρέπει τα «υγιή» μέλη από τα «κέντρα εξουσίας», στα οποία συμπιέζονται μονομερή συμφέροντα με προσωπικές διαφορές/διαμάχες, με ζητούμενο την αυτοπροβολή και την κακώς εννοούμενη καταξίωση, παραμερίζοντας το αθλητικό πνεύμα, την άμιλλα και την προσωπική εξέλιξη μέσω του υγιούς συναγωνισμού. Όχι, δεν είμαι αρνητικός να βοηθήσω, αλλά με μια μου εμπλοκή σε οργανωτικό επίπεδο θα ήθελα να υπηρετούσα αποκλειστικά και μόνο το γενικό συμφέρον, με άνεση χρόνου, που αυτήν τη στιγμή δε διαθέτω. Όταν οι συνθήκες ωριμάσουν, κατά την προσωπική μου πάντα εκτίμηση, θα προσπαθήσω να υπηρετήσω το σπορ μας μακριά από στρατόπεδα και μονομερή συμφέροντα, υποστηρίζοντας με συνέπεια την ισονομία και το ευ αγωνίζεσθαι.

Πιερρουτσάκος

Δεν το παραδέχεσαι, αλλά είναι έντονα τα συναισθηματικά στοιχεία που σε χαρακτηρίζουν. Μαλώνεις με τον Γρηγόρη; Μετανιώνεις; Έπειτα από τόσα χρόνια είναι σημαντικό να αντιληφθούν οι αναγνώστες μας πώς ένας πρωταθλητής παλαιάς κοπής σε κάθε δραστηριότητα, προσαρμόζεται στη σημερινή πραγματικότητα. Αλήθεια, πώς μοιράζεσαι το χρόνο σου; Ταξίδεψέ μας…
Γ. Π.: Με γνωρίζεις από νεαρό παιδί, τότε που ερχόμουν στα υπόγεια της Nissan. Την εποχή που ήσουν και εσύ ένας νεαρός. Την εποχή του Οskar, της Ροζίτα, του Δεληολάνη, του Μπελέγρη, του Κελεσάκου και άλλων πολλών… Ναι, αλήθεια είναι, με ξέρεις. Πάντα είχα ροπή στην αδρεναλίνη. Μεγάλωσα σαν μαχητής, με άπλετο συναίσθημα και παρόρμηση, θα μπορούσα να πω. Χωρίς να δίνω σημασία σε τύπους και καθωσπρεπισμούς, έκανα αυτό που αισθανόμουν χωρίς να λογαριάζω κόστος. Και ζωδιακά, αν θες, Κριός γαρ, η μάχη, η κόντρα είναι στο πετσί μου, με σεβασμό πάντα στον αντίπαλο. Ασυμβίβαστος ήταν το κύριο χαρακτηριστικό μου, πάντα υπέρ του δίκαιου ή του αδύνατου. Η ευθύτητά μου δεν μπορώ να πω ότι με βοήθησε ιδιαίτερα, αλλά πάντα αισθανόμουν καλά με μένα. Αντιμετώπιζα την όποια κατάσταση ρεαλιστικά, έτσι όπως διαμορφωνόταν, έθετα όρια και στόχο και την πάλευα μέχρι τέλους. Μοναδικός μου αντίπαλος πάντα ο Γρηγόρης. Έχουμε τσακωθεί πολλές φορές μαζί… Σήμερα, στα εξήντα, με γεμάτη ζωή, επαναπροσδιορίζω, θέτω καθημερινά στόχους, δεν κάνω πίσω σε προκλήσεις -τα λάθη εξάλλου είναι οδηγοί του μέλλοντος και σύμβουλοι του παρόντος- και βλέπω το ποτήρι της ζωής μισογεμάτο πάντα.

Κλείνοντας, θέλω να ευχαριστήσω τους χορηγούς μας, την εταιρεία KDF Flooring specialist του ομίλου Polat και τα καταστήματα BBQ King, για την υποστήριξή τους στην προσπάθειά μας. Θέλω να ευχαριστήσω τους αφανείς φίλους, συνεργάτες, μηχανικούς, που είναι δίπλα μας. Σας ευχαριστώ πολύ, ήρθε η ώρα να μπω στο μπάκετ, και ραντεβού στα βουνά…

Πιερρουτσάκος

Ευχαριστούμε. Τον περασμένο χρόνο η συζήτησή μας συνδυάστηκε με την εξαιρετική σας επίδοση με τον Αλέξανδρο Ματαλιωτάκη, και ευχόμαστε τα ίδια και με τον Σπύρο. Θα τα πούμε στην τέντα των APR. Καλό δρόμο!

Στράτης (μεταξύ Φίλων, λεπτομέρεια το «Χ»).

Hellas Rally Club

Παρατηρώ μια ωραία δραστηριότητα, το HRC. Ωραία ατμόσφαιρα, ποιοτικό πάθος και ζητούμενο η ευγενική παρά η διακριτική παρέμβαση που λείπει. Είσαι ιδρυτικό μέλος. Θέλεις να μας εξηγήσεις;
 Γ. Π.: Το HRC Hellas Rally Club ξεκίνησε από μια παρέα που αποτελείται από άτομα που έχουν αγάπη και πάθος σε κάθε είδους μηχανοκίνητο σπορ . Η μεγάλη αυτή παρέα συγκροτήθηκε από παλιούς αλλά και νεότερους αθλητές του χώρου , μηχανικούς, συντελεστές, οργανωτές, θεατές και φίλους, γενικότερα όλους όσους αγαπούν το μηχανοκίνητο αθλητισμό και έχουν την φίλαθλη κουλτούρα. Η ιδέα του HRC γεννήθηκε από ανθρώπους που αγάπησαν, στήριξαν και στηρίζουν επι σειρά ετών τους αγώνες στην Ελλάδα τοποθετώντας το δικό τους λιθαράκι στην ιστορία του μηχανοκίνητου Αθλητισμού . Το HRC έχει σκοπό να αναδείξει το όφελος- χαρά τις συμμετοχής, τις ξεχασμένες αξίες του υγιούς συναγωνισμού, της αλληλεγγύης μεταξύ συναθλητών, της συνεχούς προσπάθειας για ατομική και ομαδική εξέλιξη και βελτίωση δημιουργώντας, συμβάλλοντας και διαδίδοντας σε νεότερους μια κουλτούρα μηχανοκίνητου στα πλαίσια πάντα του «ευ αγωνίζεσθε» αποκλειστικά και μόνον. Προσπαθώντας μέσα από την εμπλοκή οιασδήποτε μορφής να συνεργαστεί με όλους όσους είναι στην κατεύθυνση ανάπτυξης, και βέβαια να διασκεδάσουμε να απολαύσουμε τις ωραίες στιγμές που μπορεί να προσφέρει, είτε με την αγωνιστική συμμετοχή μελών μας, είτε με την παρακολούθηση εκδηλώσεων μηχανοκίνητων αλλά και την συναναστροφή μεταξύ μας, συμβάλλοντας επικουρικά με οιονδήποτε τρόπο στην ανάπτυξη του σπορ μέσα από μια φίλαθλη κουλτούρα μηχανοκίνητου με γνώμονα πάντα την ευγενική προσφορά και συμμετοχή καθ’ οιονδήποτε τρόπο σε αυτό που μας ενώνει και μας διασκεδάζει.

ΥΓ.: Η εξωστρέφεια στο max, με την εκδήλωση του HRC, μεθαύριο τη Δευτέρα, στο «Gratzi».

Πιερρουτσάκος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • peiroutsakos
  • peiroutsakos
  • Πιερρουτσάκος
  • Πιερρουτσάκος
  • Πιερρουτσάκος
  • Πιερρουτσάκος
  • Πιερρουτσάκος
  • Πιερρουτσάκος
  • Πιερρουτσάκος
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ