top icon
Formula 1

GP Σαουδικής Αραβίας-FP2: O Hamilton ταχύτερος, ατύχημα για τον Leclerc

Οι οδηγοί της Mercedes έκαναν το «1-2» στη μοναδική αντιπροσωπευτική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Σαουδικής Αραβίας, όπου ο Charles Leclerc είχε ένα σφοδρό ατύχημα στα τελευταία λεπτά.

Η Mercedes κυριάρχησε στο FP2 του GP Σαουδικής Αραβίας με τους δύο οδηγούς της να σημειώνουν τους δύο ταχύτερους χρόνους της διαδικασίας (με διαφορά μόλις 61 χλστ. του δλ.), αλλά με τη μέση γόμα.

Όλοι οι οδηγοί δυσκολεύτηκαν να φέρουν τα μαλακά ελαστικά στις ιδανικό πλαίσιο λειτουργίας ιδίως το απόγευμα, που η θερμοκρασία του ασφαλτοτάπητα είχε πέσει.

Η Mercedes ίσως είχε τη μεγαλύτερη δυσκολία σε αυτό τον τομέα. Ο επικεφαλής της διαδικασίας, Lewis Hamilton, δήλωσε ότι ίσως η κόκκινη γόμα είναι υπερβολικά μαλακή για τις πολύ γρήγορες στροφές της Jeddah και αρχίζει να υποχωρεί σε απόδοση πριν το τέλος ενός γρήγορου γύρου.

Στις προσομοιώσεις αγώνα όμως, η Mercedes -και ιδίως ο Hamilton-… πέταγε, όντας πολλές φορές 1 ολόκληρο δευτερόλεπτο ταχύτερος από τους υπόλοιπους οδηγούς. Αντιθέτως, ο ρυθμός αγώνα του Max Verstappen (4ος) δεν εντυπωσίασε, αλλά αυτό ενδέχεται να οφείλεται και στις ρυθμίσεις κινητήρα, καθώς δε γνωρίζουμε ακόμα τι τακτική ακολούθησαν σε αυτό τον τομέα οι ομάδες.

Αυτό δίνει την αυτοπεποίθηση στην Mercedes ότι έχει τις βάσεις να αποδώσει καλά στη Jeddah, απλά θα πρέπει να βελτιστοποιήσει το στήσιμο για να αντλήσει το μέγιστο στον ένα γρήγορο γύρο. Οι άνθρωποι της Mercedes έλεγαν ότι ήταν πιο εύκολο να φέρουν τα ελαστικά στις ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας στο FP1.

Ο Hamilton δήλωσε ότι έκανε μερικές αλλαγές στο στήσιμο αλλά δεν είναι σίγουρος ποια από τις δύο εκδοχές προτιμά. Αυτό θα διαφανεί από την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν σήμερα.

Από την πλευρά του, ο Valtteri Bottas (2ος) δήλωσε έκπληκτος από την ανθεκτικότητα των ελαστικών στη Jeddah και προβλέπει ότι την Κυριακή δε θα δούμε πολλά pit stop.

Δυσκολία να φέρουν τα ελαστικά μαλακής γόμας στις ιδανικές θερμοκρασίες ανέφερε και ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner. H αυστριακή ομάδα χρησιμοποίησε πιο λεπτές πίσω αεροτομές στο FP2, για υψηλότερες τελικές ταχύτητες.

Πάντως, ο Christian Horner δήλωσε ότι η ιπποδύναμη τον μονάδων ισχύος δεν κάνει τόσο μεγάλη διαφορά σε αυτή την πίστα, όπως είχε προβλεφθεί, γεγονός που είναι ενθαρρυντικό για τη Red Bull, όπως δήλωσε ο ίδιος.

Μάλιστα, ο Max Verstappen βρέθηκε 4ος (2 δέκατα του δλ. πίσω από τον Hamilton) στον πίνακα των χρόνων, πίσω από την AlphaTauri του Pierre Gasly.

To ιταλικό μονοθέσιο φορτίζει αρκετά έντονα και γρήγορα τα ελαστικά του, για αυτό και είναι πολύ καλό στις κατατακτήριες δοκιμές και δυσκολεύεται λίγο περισσότερο στη διατήρησή τους κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Η διαδικασία του FP2 διακόπηκε πρόωρα, λόγω του σφοδρού ατυχήματος του Charles Leclerc στη στροφή 22 στα τελευταία λεπτά. Για καλύτερη απόδοση, οι ομάδες προσπαθούν να φέρουν την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων προς το εμπρός μέρος.

Αυτό όμως κάνει πιο ασταθή τον πίσω άξονα. Παρότι ο Μονεγάσκος βρισκόταν σε προσομοίωση αγώνα, συνεπώς δεν πίεζε στο όριο, στην προσέγγιση της στροφής 22 έχασε το πίσω μέρος και κατέληξε με πολλή ορμή στις μπαριέρες TecPro.

Παρότι δεν πήρε τα χέρια του από το τιμόνι και το κράνος του παραλίγο να χτυπήσει το halo της Ferrari από την ορμή, o Leclerc βγήκε άμεσα από το μονοθέσιο και έδειχνε ήταν καλά στην υγεία του, όπως διαπιστώθηκε και στο ιατρικό κέντρο της πίστας, όπου διενεργήθηκαν προληπτικοί έλεγχοι.

Ο Leclerc, που κατετάγη στη 10η θέση του πίνακα των χρόνων, εθεάθη στα pits αργότερα και φαινόταν απολύτως καλά. Ο έτερος οδηγός της Ferrari, Carlos Sainz, βρέθηκε στην 7η θέση.

Πολύ καλή εικόνα επέδειξαν οι Alpine, οι οδηγοί της οποίας κατέλαβαν την 5η και 6η θέση. Ταχύτατος και ο Yuki Tsunoda, που βρέθηκε στην 8η θέση, έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο του με τη σκληρή γόμα.

Ο Sergio Perez βρέθηκε στην 9η θέση, αλλά ο Μεξικανός δεν ανησυχεί, καθώς χτίζει την αυτοπεποίθησή του αργά αλλά σταθερα με το μονοθέσιο της Red Bull σε αυτή την άγνωστη για όλους πίστα.

Οι δύο McLaren βρέθηκαν στην 11η και 12η θέση και ο Daniel Ricciardo έγραψε τον ταχύτερο χρόνο του με τη σκληρή γόμα.

Ο ασφαλτοτάπητας παρέχει αρκετή πρόσφυση όπως δήλωσαν και οι οδηγοί, παρά τις πολυάριθμες πλαγιολισθήσεις που είδαμε στη στροφή 1, όπου οι οδηγοί προσπαθούσαν να βρουν το όριο.

Το πιο έντονο πρόβλημα στη συγκεκριμένη πίστα θα είναι ίσως το μποτιλιάρισμα, καθώς οι περισσότερες στροφές είναι τυφλές και η διαφορά ταχύτητας από ένα μονοθέσιο που κινείται αργά, είναι στο όριο του επικίνδυνου, όπως ανέφερε και ο Hamilton._Φ.Λ.

GP Σαουδικής Αραβίας FP2

GP Σαουδικής Αραβίας

Χρόνοι προσομοιώσεων αγώνα στο FP2.


GP Σαουδικής Αραβίας

Διαφορά απόδοσης μεταξύ των διαφορετικών γομών ελαστικών στη Jeddah, σύμφωνα με την Pirelli.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ