top icon
Αγώνες/Διοργανώσεις

Νέα σελίδα για τα ιστορικά αυτοκίνητα από τις 5 Μαΐου

Από τις 5 Μαΐου 2023 θα τεθούν επίσημα σε ισχύ οι νέες διατάξεις για το καθεστώς κυκλοφορίας των ιστορικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, οι οποίες ψηφίστηκαν πριν λίγους μήνες από τη Βουλή, ως μέρος του νομοσχεδίου «Οδηγώντας με ασφάλεια».

Όπως είναι ήδη γνωστό από το φθινόπωρο του 2021, τα ιστορικά αυτοκίνητα θα απολαμβάνουν ελεύθερο καθεστώς κυκλοφορίας, ενώ θα εκδίδουν πινακίδες κυκλοφορίας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (ΥΜΕ). Παράλληλα, θα υποχρεούνται σε ετήσιο τεχνικό έλεγχο, πληρώνοντας και σημαντικά λιγότερα τέλη κυκλοφορίας από τα σύγχρονα αυτοκίνητα (έως και 999 κ.εκ. 50 ευρώ, από 1.000 κ.εκ. έως και 1.999 κ.εκ. 100 ευρώ, άνω των 2.000 κ.εκ. 200 ευρώ). Η έναρξη της ισχύος όλων των προαναφερομένων για τα ιστορικά αυτοκίνητα ορίστηκε για τις 5 Μαΐου 2023.

Tour du Peloponnese

Η αρχή για το επικείμενο νέο καθεστώς στην πιστοποίηση, διαχείριση και κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων έγινε τον Οκτώβριο του 2021, με την ψήφιση από τη Βουλή του νομοσχεδίου «Οδηγώντας με ασφάλεια». Η συνέχεια δόθηκε στα μέσα του περασμένου Νοέμβρη, με την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τον χαρακτηρισμό των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, με την έκδοση δύο Υπουργικών Αποφάσεων που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και αφορούν, η πρώτη στη διαδικασία χορήγησης των στοιχείων κυκλοφορίας αυτών των οχημάτων και η δεύτερη, στη διαδικασία διενέργειας του περιοδικού τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ).

BMW 850 CI

Με βάση τις αποφάσεις αυτές, χορηγούνται για πρώτη φορά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πινακίδες κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων, τα οποία θα καταγράφονται, πλέον, στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου και αντικαθίσταται το ισχύον πλαίσιο χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας από ιδιωτικούς φορείς. Ως «όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος» ορίζεται κάθε όχημα που έχει ηλικία 30 τουλάχιστον ετών από το έτος κατασκευής του, ο ειδικός τύπος του δεν κατασκευάζεται πλέον, από ιστορικής απόψεως συντηρείται και διατηρείται στην αρχική του κατάσταση, δεν έχει υποστεί ουσιαστική αλλαγή στα τεχνικά χαρακτηριστικά των κατασκευαστικών του στοιχείων και πληροί το σύνολο των νομικών προϋποθέσεων και τεχνικών προδιαγραφών των διεθνών κανονισμών που θέτουν η Δ.Ο.Α. (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου), η Δ.Ο.Μ. (Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας), η Δ.Ο.Π.Ο. (Διεθνής Ομοσπονδία Παλαιών Οχημάτων), αλλά και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, κατά περίπτωση, και χαρακτηρίζεται ως τέτοιο από τον φορέα χαρακτηρισμού οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος.

Tour du Peloponnese

Όσον αφορά στον χαρακτηρισμό των οχημάτων, η σχετική υπουργική απόφαση προβλέπει ότι ορίζονται ως αρμόδιοι φορείς η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ), η Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΑΜΟΤΟΕ) και η Ελληνική Ομοσπονδία Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (ΕΟΦΙΛΠΑ), οι οποίες υποδείχθηκαν από τις παραπάνω Διεθνείς Ομοσπονδίες. Σχετικά με τον τεχνικό έλεγχο, στην υπουργική απόφαση προβλέπεται ότι τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος όλων των κατηγοριών υπόκεινται σε ετήσιο τεχνικό έλεγχο στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) της χώρας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οδηγώντας ιστορικά αυτοκίνητα

Τι προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου για τα ιστορικά οχήματα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ