top icon
Αγώνες

DTM: Στο στρατηγείο της ΒΜW Motorsport

Καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας στο “opening” του DTM, στο θρυλικό Hockenheimring, είχαμε την ευκαιρία για δύο ολιγόλεπτες, αλλά ενδιαφέρουσες συζητήσεις, με τον επικεφαλής της BMW Motorsport Jens Marquardt και τους οδηγούς Maxime Martin και Tom Blomqvist.

Παρέα με τον Σωτήρη Τσαντίλη αλλά και άλλους δημοσιογράφους από διάφορες χώρες, βρεθήκαμε στο ίδιο τραπέζι, αρχικά το Σάββατο, με ένα άνθρωπο με τεράστια ιστορία και πλούσιο βιογραφικό στους αγώνες, τον Jens Marquardt (Γενς Μάργκβαρντ), ο οποίος έχει αναλάβει τα ηνία της αγωνιστικής ομάδας BMW Motorsport από το 2012, προερχόμενος μάλιστα από την ομάδα Formula 1 της Toyota. Γεννημένος στις 20 Μαΐου του 1967, στο Sindelfingen, σου δίνει από την πρώτη να καταλάβεις τις τεράστιες γνώσεις του στους αγώνες ταχύτητας και όχι μόνο, την εμπειρία του αλλά και τις ηγετικές ικανότητές του. Χαλαρός, απίστευτα ευγενής, με εξαιρετική αίσθηση του χιούμορ και σπινθηροβόλο βλέμμα -όποτε και αν το συναντήσαμε μέσα στο τριήμερο που ήμασταν στο Χόχενχαϊμ- λες και δεν σταματάει ποτέ να σκέφτεται, άρχισε την κουβέντα μαζί μας, εξηγώντας μας, πόσο διαφορετικά θα είναι την φετινή χρονιά τα πράγματα στο DTM, εξαιτίας των νέων κανονισμών… “Ήταν μία προσπάθεια να γίνει το προϊόν (DTM) πιο ενδιαφέρον και πιο εντυπωσιακό για τους θεατές και θα δούμε αργότερα τι αλλαγές και τροποποιήσεις πρέπει και μπορούμε να κάνουμε. Από ότι έχω δει μέχρι τώρα πιστεύω ότι θα λειτουργήσουν με δεδομένο ότι κινούμαστε πάντα προς την κατεύθυνση να γίνει το πρωτάθλημα πιο αγωνιστικό. Αυτό είναι άλλωστε, αυτό που επιθυμούν οι θεατές, προσπεράσεις και μάχες.”

O επικεφαλής της BMW Motorsport Jens Marquardt

Ποιες όμως οι αλλαγές; “Τα αυτοκίνητα έχουν πολλές αλλαγές προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, όπως το νέο πακέτο αεροδυναμικής, λίγο περισσότερη ισχύς, διαφορετικά λάστιχα με καλύτερη πρόσφυση αλλά και περισσότερη φθορά. Συνολικά τώρα τον πρώτο λόγο έχει ο οδηγός και όχι ένα μηχάνημα. Νομίζω ότι με τους νέους κινητήρες η ισχύς ξεπερνάει τους 500 ίππους ενώ υπάρχουν και κοινά τμήματα, όπως το μονοκόκ, κιβώτιο, τμήματα της ανάρτησης. Ο κινητήρας και η κυλινδροκεφαλή εξελίσσεται και κατασκευάζεται από την BMW ενώ αξιοποιούμε την αεροδυναμική σήραγγα της εταιρείας στο Μόναχο για τις συγκεκριμένες επιλογές στην διαμόρφωση των διαφόρων βοηθημάτων”.

Το μυστικό της φετινής χρονιάς; “Χρειάζεται να βρεις την σωστή ισορροπία μεταξύ των ρυθμίσεων στην αεροδυναμική και την ανάρτηση. Πλέον, χρειάζεται μία πολύ προσεκτική διαχείριση των ελαστικών αφού αν το παρακάνεις και επιτεθείς πολύ νωρίς τότε φτάνεις νωρίς στο ιδανικό και έπειτα η απόδοση τους πέφτει απότομα, οπότε και πάλι πρέπει ο οδηγός να βρει την ιδανική ισορροπία μεταξύ επιθετικότητας και διάρκειας. Βλέπουμε άλλους οδηγούς να κάνουν ένα γύρο προθέρμανσης και κατόπιν να επιχειρούν το γρήγορο γύρο, ενώ άλλοι προσθέτουν και έναν «ημιγρήγορο» γύρο ενδιάμεσα. Εξαρτάται βέβαια και από το οδηγικό στύλ του του καθενός και την προτίμηση προς την υπερστροφή ή την υποστροφή.”

Πόσο θα επηρεάσει η έλλειψη του team radio; Πλέον, καλείται ο οδηγός να διαβάζει το αυτοκίνητο και τα λάστιχα του και να αποφασίζει εκείνος για το τι θα κάνει, αντί να έχει κάποιον άλλον να τον καθοδηγεί. Πόσο ήρεμος είναι, πόσο ψύχραιμα αντιμετωπίζει τα όποια τζαρτζαρίσματα, πόσο αμύνεται στις επιθέσεις προκειμένου να μην κουράσει τα ελαστικά του και να τα έχει φρέσκα για κάποιο άλλο σημείο του αγώνα. Τώρα πια δεν υπάρχει μία διαρκής αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και μηχανικών καθ όλη την διάρκεια του αγώνα. Συζητάμε εξαρχής ορισμένα πιθανά σενάρια, χωρίς όμως και να τον υπερφορτώσουμε με έναν μεγάλο όγκο δεδομένων. Κατόπιν πρέπει να ηρεμήσει πριν τον αγώνα προκειμένου να μπορεί να «διαβάσει» τα μηνύματα που του στέλνει το αυτοκίνητο. Πλέον ο οδηγός δεν θα έχει στην διάθεση του έναν όγκο πληροφοριών (διαφορές, ενδιάμεσοι χρόνοι, κ.α.) παρά μόνο ότι μπορεί να χωρέσει στις δύο τρεις γραμμές της πινακίδας που σηκώνεται από τα πιτς.”

Σε συνέχεια της συζήτησής μας πάνω σε αυτό το θέμα, ο "αρχηγός" της BMW Motorsport, μας εξήγησε ότι η νέα αυτή τάξη πραγμάτων θα είναι πιο ενδιαφέρουσα και για τους μηχανικούς. Θα χρειαστούν ήρεμες και προσεκτικά μελετημένες κινήσεις, αντί για γρηγοράδα που μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφικές ατυχίες. Μπορεί την προηγούμενη χρονιά όλα να λειτουργούσαν ρολόι με πολύ τυποποιημένες κινήσεις, φέτος όμως τα πράγματα θα είναι διαφορετικά μιας και πολλά μπορούν να συμβούν.

“Αυτό που είναι σωστό από την μεριά του θεατή και όχι από αυτή του μηχανικού. Αν τους αρέσει, θα το παρακολουθούν, θα αγοράζουν εισιτήρια, θα εκτιμήσουν το προϊόν και τότε είναι σίγουρος πως θα έχουμε κάνει καλή δουλειά.

Ποιος είναι ο στόχος για την φετινή χρονιά; Να κυνηγήσουμε και τους τρεις τίτλους. Από την στιγμή πάντως που ο οδηγός έρχεται στο προσκήνιο θα ήταν πολύ ωραίο να κερδίσουμε τον τίτλο των οδηγών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν τους θέλουμε όλους κάτι όμως που σε κάθε περίπτωση θα είναι πολύ δύσκολο…”

O Maxime Martin

Την επόμενη μέρα το πρωί, και αφού είχε προηγηθεί ο πρώτος αγώνας με το πρώτο δείγμα γραφής βασισμένο στους νέους κανονισμούς, συναντήσαμε τους δύο νεαρούς οδηγούς της ομάδας, λίγη ώρα πριν ριχτούν στην μάχη του δεύτερου αγώνα, ο οποίος θα πραγματοποιόταν κάτω από περίεργες καιρικές συνθήκες. Στεγνός στην αρχή του, βροχερός στην συνέχεια, σύμφωνα με τις καιρικές προβλέψεις, οι οποίες επιβεβαιώθηκαν…

Οι νέοι κανονισμοί δίνουν το περιθώριο για πολλές και διαφορετικές στρατηγικές κάτι που είδαμε να γίνεται κατά την χθεσινή ημέρα. Με ένα καλό αυτοκίνητο μπορείς να διαχειριστείς σωστά τον χρόνο και έτσι να έχεις το περιθώριο να πειραματιστείς με διαφορετικές στρατηγικές. Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ πιο ενδιαφέρον, αφού είδαμε αυτοκίνητα από τις τελευταίες θέσεις να φθάνουν στο πόντιουμ…” μας λέει χαρακτηριστικά ο Martin, με τον Blomqvist να θυμάται τα παιδικά του χρόνια, έπειτα από σχετική ερώτηση… Όταν ήμουν μικρός, προτιμούσα το χώμα, ακούγοντας τις συμβουλές του πατέρα μου, αλλά μετά το κάρτ αγάπησα τις ασφάλτινες πίστες. Μου αρέσει πάντως η ιδέα του Rallycross και το περιθώριο λάθους που σου αφήνει.”

O Tom Blomqvist

Στην συνέχεια, ο γιος του θρύλου Stig Blomqvist, μας εξηγεί ότι ο αγώνας στην συγκεκριμένη πίστα είναι συναρπαστικός, προκλητικά απαιτητικός και αγχωτικός ενώ για τους νέους κανονισμούς λέει και αυτός με την σειρά του… “Νομίζω ότι είναι καλό για το θέαμα αφού πλέον υπάρχει μεγάλο περιθώριο αποφάσεων στους οδηγούς. Μπορεί να είναι ευκολότερο το λάθος, αλλά από την μεριά του θεατή αυτό θα αρέσει! Όσο αφορά τα ελαστικά, είναι ευαίσθητα και χρειάζεται προσοχή, αλλά αν το παρακάνεις, τότε μένεις πίσω.”

Κλείνοντας την κουβέντα με τους δύο οδηγούς της BMW Motorsport, μας λένε ότι μέσα στους στόχους τους για το 2017 είναι φυσικά οι νίκες, η βελτίωση σε σχέση με τις περσινές τους επιδόσεις αλλά και η σταθερότητα, περιορίζοντας τις κακές ημέρες, αφού με αυτόν τον τρόπο έρχονται τα καλά αποτελέσματα. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ