Οι δυο Red Bull βρέθηκαν στην κορυφή των χρόνων στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το 2011, ενώ το απόγευμα, οι δυο McLaren κυριάρχησαν.
Παρά το γεγονός ότι είναι ακόμα πολύ νωρίς, οι πρώτες ενδείξεις από την Αυστραλία επιβεβαίωσαν τις χειμερινές… υποψίες, με τις δυο Red Bull να βρίσκονται στην κορυφή των χρόνων στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το 2011. Ωστόσο, το απόγευμα, οι δυο McLaren σημείωσαν τους ταύτερους χρόνους.
Αξίζει να σημειωθεί πρώτα απ’ όλα, ότι όλα τα μονοθέσια έφεραν μηνύματα υποστήριξης των πληγέντων στην Ιαπωνία, ενώ το κράνος του Jarno Trulli φέρει τα χρώματα της σημαίας της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου.
To πρωί της Παρασκευής, η FIA ανακοίνωσε ότι… άλλαξαν μερικοί κανονισμοί και συγκεκριμένα αυτοί που αφορούν τη χρήση της κινητής πίσω αεροτομής, για την οποία πολλοί οδηγοί είχαν παραπονεθεί. Η χρήση του συστήματος είναι ελεύθερη κατά τη διάρκεια των δοκιμών (ελεύθερων και κατατακτήριων). Ωστόσο, η FIA ανακοίνωσε ότι απαγορεύτηκε η χρήση της πίσω αεροτομής όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο, ή κατά το γράμμα του νόμου, όταν το μονοθέσιο φέρει ελαστικά βροχής ή ενδιάμεσα. Η χρήση της κινητής πίσω αεροτομής έχει απαγορευθεί σε αγώνες όπου οι συνθήκες και η ορατότητα δεν είναι καλές. Οποιοσδήποτε οδηγός διαπιστωθεί ότι χρησιμοποίησε την αεροτομή με ελαστικά για βρεγμένο οδόστρωμα θα αναφέρεται στους αγωνοδίκες.
Πρωινή περίοδος
Οι δυο οδηγοί της Red Bull βρίσκονταν στην κορυφή των χρόνων για το μεγαλύτερο μέρος της 90λεπτης διαδικασίας, αλλά έκαναν τη μεγάλη διαφορά στα τελευταία λεπτά, χρησιμοποιώντας και δεύτερο σετ σκληρής γόμας ελαστικών. Ο Mark Webber, εμπρός από τους συμπατριώτες του, έγινε ο μοναδικός οδηγός που στην πρωινή περίοδο κατέβηκε κάτω από το 1:27, με τον Sebastian Vettel να ακολουθεί τον team mate του, 2/10 του δλ. πιο πίσω. O Γερμανός πάτησε κάτι στην πίστα το οποίο δημιούργησε ένα μεγάλο κυκλικό σχίσιμο. Ο χρόνος του Fernando Alonso, που κατετάγη 3ος, ήταν 9/10 του δλ. πιο αργός από αυτόν του Webber. Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι Red Bull διέθεταν μια καινούργια εμπρός αεροτομή, σε σύγκριση με την RB7 που είδαμε στο τελευταίο χειμερινό τεστ της Βαρκελώνης. Επίσης, οι Red Bull εντυπωσίασαν με το πόσο γρήγορα ενεργοποιούσαν το σύστημα της πίσω αεροτομής στην τελευταία στροφή, πριν την κεντρική ευθεία.
Ο Alonso ήταν ο μοναδικός οδηγός που βρέθηκε εντός ενός δευτερολέπτου από τον Webber. Ο Ισπανός σημείωσε τον καλύτερο χρόνο του περίπου 10 λεπτά πριν το τέλος, φτάνοντας μόλις 10 χλστ. του δλ. πίσω από τον καλύτερο χρόνο που είχε σημειώσει μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Vettel. Αντίθετα, ο Felipe Massa βρέθηκε μόλις 11ος, και είχε μια από τις μεγαλύτερες βόλτες στην αμμοπαγίδα… Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali, επιβεβαίωσε ότι προσλήφθηκε στο Maranello ο πρώην κυβερνήτης των Frecce Tricolori, της εθνικής ομάδας Ιταλίας ακροβατικών με αεροσκάφη, για να βελτιώσει την επικοινωνία εντός της ομάδας, σε μια σεζόν που οι αποφάσεις του pit wall έχουν γίνει πολύ πιο κρίσιμες.
Τον 4ο χρόνο της διαδικασίας έγραψε ο Nico Rosberg με την Mercedes (1,3 δλ. πίσω από τον Webber), ενώ ο Michael Schumacher, μισό δλ. πιο αργός από τον team mate του, βρέθηκε στην 8η θέση.
Εντυπωσιακός ήταν ο χρόνος του Rubens Barrichello με την Williams, που τον έφερε στην 5η θέση, εμπρός από τις δυο McLaren.
Oι δυο οδηγοί της McLaren συμπλήρωσαν περισσότερους γύρους από τους άλλους οδηγούς, δοκιμάζοντας το καινούργιο πίσω μέρος της MP4-26. O διαχύτης είναι καινούργιος (και καλυμμένος με θερμομονωτικό υλικό Zircotec), ενώ οι εξατμίσεις υιοθετούν τη φιλοσοφία σχεδιασμού που ακολούθησαν Red Bull και Ferrari, με τις απολήξεις των εξατμίσεων να προεκτείνονται μέχρι τα πλαϊνά του διαχύτη. Επίσης, to flap της πίσω αεροτομής της McLaren έχει τη μεγαλύτερη χορδή ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες. Η Ferrari π.χ. μείωσε τη χορδή του flap της πίσω αεροτομής στο τελευταίο χειμερινό τεστ, λόγω της μικρότερης αντίστασης που δημιουργεί κατά τη χρήση του συστήματος ανύψωσής του. Ωστόσο, ένα μικρότερο flap παράγει λιγότερη αρνητική άντωση όταν βρίσκεται στην κανονική του θέση.
Ο Kamui Kobayashi, του οποίου η Sauber έχασε το δεξί μέρος του καλύμματος του κινητήρα στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας (κάτι που του είχε συμβεί και στις χειμερινές δοκιμές), έγραψε τον 9ο χρόνο, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Vitaly Petrov με τη Renault. Ο Nick Heidfeld κατετάγη 12ος.
Το μοναδικό ατύχημα της διαδικασίας προκλήθηκε από τον Karun Chandhok, ο οποίος κατά την έξοδό του από τα pits με κρύα ελαστικά, έχασε τον έλεγχο της Lotus και προσέκρουσε στον τοίχο, καταστρέφοντας το ρύγχος της Τ128. Ο Jarno Trulli (του οποίου το μονοθέσιο οδηγούσε ο Ινδός) σίγουρα δεν ενθουσιάστηκε…
Οι δυο Virgin βρίσκονταν 8 δλ. πίσω από τον Webber και σε περίπτωση κατατακτήριων δοκιμών θα είχαν αποκλειστεί από τον αγώνα, λόγω του κανονισμού του 107% που ισχύει ξανά από φέτος…
Ένας από τους καινούργιους κανονισμούς που ισχύει για φέτος ορίζει ότι τα μέλη της ομάδας δεν επιτρέπεται να εργάζονται κατά τη διάρκεια της νύχτας στα γκαράζ. Οι ομάδες έχουν το δικαίωμα τεσσάρων ημερών εξαίρεσης από αυτό τον κανονισμό κατά τη διάρκεια της σεζόν και η HRT χρησιμοποίησε την πρώτη εχθές το βράδυ, στην προσπάθειά της να προετοιμάσει την F111 για το ντεμπούτο της στην πίστα. Ωστόσο, η ομάδα δεν κατάφερε να έχει έτοιμο κάποιο από τα δυο μονοθέσιά της για την πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών…
Παραμένοντας στο θέμα των καινούργιων κανονισμών, φέτος, τα στατικά τεστ ακαμψίας στην εμπρός αεροτομή είναι ακόμη πιο αυστηρά, καθώς το φορτίο 100 κιλών ασκείται ασύμμετρα σε κάθε άκρο του συνόλου την κάθε φορά, και όχι ισόποσα κατανεμημένο ανά το πλάτος της.
Απογευματινή περίοδος
H McLaren έκανε την έκπληξη το απόγευμα, δεδομένου ότι η ομάδα δοκιμάζει για πρώτη φορά το αναβαθμισμένο πακέτο εξατιμίσεων/διαχύτη που παρουσίασε στην Αυστραλία, σημειώνοντας τους δυο πρώτους χρόνους στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής. Ο Lewis Hamilton είχε τεθεί αρχικά επικεφαλής με τη σκληρή γόμα, όπου παρέμεινε για αρκετή ώρα, μέχρι να καταρρίψει το χρόνο του ο Michael Schumacher. Στο μέσο του 90λεπτου, οι οδηγοί άρχισαν να χρησιμοποιούν την μαλακή γόμα και ο Jenson Button ανέβηκε στην κορυφή του πίνακα των χρόνων, με τον Hamilton πίσω του. Οι οδηγοί της McLaren ήταν οι μόνοι που κατάφεραν να κατέβουν κάτω από το 1:26 το απόγευμα.
Στην 3η θέση βρέθηκε και πάλι ο Fernando Alonso με τη Ferrari (που διέθετε αναβαθμισμένη εμπρός αεροτομή), εμπρός από τις δυο Red Bull. Μάλιστα, οι 4 πρώτοι βρίσκονται εντός 16/100 του δλ. μεταξύ τους. Η απογευματινή περίοδος διεξήχθη υπό κανονισμούς αγώνα το τελευταίο μισάωρο, που σήμαινε ότι οι οδηγοί είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την κινητή αεροτομή μονάχα στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, για να προσομοιώσουν συνθήκες που θα δούμε την Κυριακή, σε μια πρώτη δοκιμή του συστήματος υπό αυτές. Ωστόσο, η ομάδα της Red Bull έδωσε εντολή στους πιλότους της να μη χρησιμοποιούν το σύστημα στην υπόλοιπη πίστα καθ’ όλη τη διάρκεια του 90λεπτου, οπότε οι χρόνοι της ομάδας σημειώθηκαν χωρίς τη βοήθεια του κινητού flap. Στα τελευταία 10 λεπτά, που έβρεξε, το σύστημα δεν επιτρεπόταν να χρησιμοποιηθεί.
Για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας, οι Red Bull έκαναν stint αγώνα, με πολλά καύσιμα και μονάχα για 10 λεπτά είχαν ελαφρύτερο φορτίο στα ρεζερβουάρ τους, όταν οι οδηγοί δοκίμασαν το πρώτο τους σετ μαλακής γόμας ελαστικών.
O Μichael Schumacher βρέθηκε στην 6η θέση με την Mercedes, εμπρός από τον Felipe Massa με τη δεύτερη Ferrari. Ενώ ο Alonso δείχνει ότι μπορεί να κάνει τη Ferrari να δείχνει πολύ ανταγωνιστική, ωστόσο ο Massa αντιμετωπίζει δυσκολίες να την ελέγξει, με πολλές στιγμές υπερστροφής που τον οδήγησαν σε αρκετά ταξίδια στα γρασίδια την Παρασκευή.
Εντυπωσιακός ήταν ο πρωτοεμφανιζόμενος Sergio Perez με τη Sauber, ο οποίος κατετάγη 8ος, εμπρός από τον Rubens Barrichello που δοκίμαζε μια καινούργια εμπρός αεροτομή της Williams, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Nico Rosberg με τη δεύτερη Mercedes. Αμφότερα τα γερμανικά μονοθέσια αντιμετώπισαν προβλήματα το απόγευμα. Oι δυο Renault βρέθηκαν στη 12η και 13η θέση, πίσω από την Toro Rosso του Jaime Alguersuari. Ο Vitaly Petrov δήλωσε ότι οι οδηγοί της Renault δεν έχουν πιέσει ακόμα στο όριο. Ο Nick Heidfeld δήλωσε ότι αυτό συνέβη επειδή η ομάδα επικεντρώθηκε περισσότερο απ’ όσο προέβλεπε στο στήσιμο της R31Ταχύτερος του πιο έμπειρου team mate του αποδείχθηκε και ο Paul Di Resta (16ος), με τη Force India.
Αμφότερες οι Virgin βρίσκονταν και πάλι έξω από το όριο του 107% που θα ισχύει στο Q1 το Σάββατο, στο οποίο όμως οι κορυφαίες ομάδες δεν πρόκειται να σημειώσουν τους καλύτερους χρόνους τους. Η HRT πρόλαβε να κάνει μονάχα έναν αναγνωριστικό γύρο με τον Vitantonio Liuzzi στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας.
Παρά το γεγονός ότι οι θερμοκρασίες στη Μελβούρνη ήταν πολύ πιο χαμηλές από αυτές που αναμένονταν (αυτή της ασφάλτου κυμαινόταν στους 20 βαθμούς Κελσίου), τα ελαστικά της Pirelli έκαναν πολλούς να προβλέπουν στρατηγικές τριών pit stop στον αγώνα, αντίθετα με τις κινδυνολογίες που είχαμε ακούσει μέχρι τώρα. Οι Button και Webber απέδειξαν ότι η μαλακή γόμα μπορεί να φέρει γρήγορο χρόνο και στο δεύτερο γρήγορο γύρο της. Ωστόσο, για να συμβεί αυτό, πρέπει να παρεμβληθεί ένας αργός γύρος μεταξύ των δυο γρήγορων προσπαθειών, για να κρυώσουν τα ελαστικά. Η μαλακή γόμα ήταν περίπου 0,7 δλ. ταχύτερη από την σκληρή στον ένα γύρο, αλλά φθείρεται πολύ πιο γρήγορα.
Σχόλια
Mark Webber
«Η McLaren φαίνεται γρήγορη, αλλά με τη Ferrari ποτέ δε μπορείς να ξέρεις, γιατί πάντοτε δοκιμάζουν με λίγο περισσότερα καύσιμα την Παρασκευή».
Jenson Button
«Οι καινούργιες εξατμίσεις σίγουρα έχουν φέρει επιπλέον απόδοση στο μονοθέσιο, η αίσθησή του είναι πολύ καλύτερη, κάνουν τη συμπεριφορά του πιο ολοκληρωμένη».
Lewis Hamilton
«Ευελπιστούμε να μαζέψουμε μερικούς βαθμούς αυτό το σαββατοκύριακο, νιώθω θετικά. Το μονοθέσιό μας δίνει την αίσθηση μεγάλης βελτίωσης από εκεί που ήμασταν μόλις μερικές εβδομάδες πριν».
Fernando Alonso
«Σήμερα, επικεντρωθήκαμε κυρίως στην ανάλυση της συμπεριφοράς των ελαστικών της Pirelli, που μοιάζει να είναι λίγο διαφορετική από αυτά που είδαμε στις χειμερινές δοκιμές, εν μέρει επειδή η άσφαλτος έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά. Όσον αφορά τη στρατηγική, πρέπει να είμαστε πολύ ευέλικτοι κατά τη διάρκεια του αγώνα, γιατί προς το παρόν, γνωρίζουμε πολύ λίγα όσον αφορά τα ελαστικά, για να έχουμε τη δυνατότητα να πούμε με βεβαιότητα σε ποιο γύρο θα είναι καλύτερο να σταματήσουμε. Είμαι ευχαριστημένος με τον τρόπο που πηγαίνει το μονοθέσιο. Στην αρχή υπήρχε λίγη υποστροφή και απέχουμε αρκετά ακόμα από το να έχουμε τέλεια πρόσφυση στο εμπρός μέρος, αλλά πήγε καλύτερα απ’ ότι περίμενα».
Felipe Massa
«Περίμενα να σημειώσω ταχύτερο χρόνο, ειδικά καθώς τα μαλακά ελαστικά δεν ήταν στα καλύτερά τους μέχρι τον τέταρτο γύρο. Από αυτά που έχουμε δει, το μαλακό ελαστικό δείχνει λιγότερη φθορά απ’ όση περιμέναμε, αλλά πρέπει να δούμε αν αυτό θα ισχύει και στον αγώνα».
Ross Brawn, για τη μορφή των αγώνων που θα επιφέρουν τα ελαστικά της Pirelli.
«Αυτό που θα συμβεί φέτος, είναι ότι οι αγώνες θα είναι λιγότερο προβλέψιμοι και τα αποτελέσματα θα αλλάζουν πολύ περισσότερο λόγω των ελαστικών. Δε θα είναι μονάχα επίπτωση των ελαστικών, όσο θα είναι καταστάσεις που δημιουργούν, όπως τα αυτοκίνητα ασφαλείας. Το όλο πράγμα θα αναποδογυρίζει και σίγουρα, για το πρώτο μισό της σεζόν, όλοι θα προσπαθούν να βρουν τη σωστή ισορροπία. Νομίζω ότι τα ταχύτερα μονοθέσια μπορούν να νικηθούν από πιο οξυδερκή ομάδα. Εάν έχεις το ταχύτερο μονοθέσιο και τα κάνεις θάλασσα, θα νικηθείς. Δεν είναι το ίδιο εύκολο με παλιά. Νομίζω ότι πέρυσι, αν είχες το ταχύτερο μονοθέσιο και δεν έκανες λάθος, δε θα έχανες. Φέτος, οι πιθανότητες να κάνεις λάθος είναι πολύ περισσότερες. Φυσικά, οι ομάδες που είναι λιγότερο γρήγορες, πιθανότατα θα πάρουν περισσότερα ρίσκα όσον αφορά την στρατηγική ελαστικών, όσον αφορά τι θέλουν να προσπαθήσουν να κάνουν, ώστε να αντεπιτεθούν. Όλοι μας θέλουμε να δούμε τι θα συμβεί. Εάν χρησιμοποιήσεις πολλά ελαστικά στις κατατακτήριες δοκιμές για να ανέβεις θέσεις στη σειρά εκκίνησης, θα έχεις μειονέκτημα στον αγώνα. Γιατί τότε, θα πρέπει να βάζεις χρησιμοποιημένα ελαστικά όλη την ώρα. Αυτοί που θα βρουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ των ελαστικών που χρησιμοποιούν στις δοκιμές και στον αγώνα θα είναι οι ισχυρότεροι. Δεν είναι αναγκαία καλό να βρίσκεσαι στην pole position, εάν έχεις χρησιμοποιήσει πολλά ελαστικά για να βρεθείς εκεί. Εκεί που θα επισωρευτούν όλα, θα είναι στο τέλος του αγώνα. Εάν μπεις στα pits νωρίς, θα είσαι πολύ ταχύτερος με τα καινούργια ελαστικά, αλλά πόσες φορές μπορείς να το κάνεις αυτό; Εάν είσαι αυτός που μπαίνει στα pits νωρίς, τότε στο τέλος, θα σταματήσεις 3 ή 4 γύρους νωρίτερα από τους αντιπάλους σου στο τέλος του αγώνα και εκτός αν κάνεις ένα επιπλέον pit stop, θα ξεμείνεις από ελαστικά. Οπότε είναι μια πολύ λεπτή άσκηση ισορροπίας. Μπορεί να φαίνεται προφανές ότι θέλεις να είσαι αυτός που θα σταματάει πρώτος πάντοτε και μπορεί να σε φέρει επικεφαλής στο μέσο του αγώνα, αλλά πρέπει να κάνεις ένα επιπλέον pit stop στο τέλος, ειδάλλως δε σου έχει μείνει τίποτα στο τέλος, δεν υπάρχει λόγος. Οπότε η ισορροπία είναι αρκετά λεπτή».
Φ.Λ.
[email protected]
Φ.Λ.
[email protected]
GP Αυστραλίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
|
|||||||
Α/A
|
No.
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύ.
|
1
|
2
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:26.831
|
–
|
219.862
|
20
|
2
|
1
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:27.158
|
0.327
|
219.037
|
19
|
3
|
5
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:27.749
|
0.918
|
217.561
|
20
|
4
|
8
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:28.152
|
1.321
|
216.567
|
16
|
5
|
11
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:28.430
|
1.599
|
215.886
|
24
|
6
|
4
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:28.440
|
1.609
|
215.862
|
29
|
7
|
3
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:28.483
|
1.652
|
215.757
|
26
|
8
|
7
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:28.690
|
1.859
|
215.253
|
14
|
9
|
16
|
Kamui Kobayashi
|
Sauber-Ferrari
|
1:28.725
|
1.894
|
215.168
|
13
|
10
|
10
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:28.765
|
1.934
|
215.071
|
15
|
11
|
6
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:28.842
|
2.011
|
214.885
|
20
|
12
|
9
|
Nick Heidfeld
|
Renault
|
1:28.928
|
2.097
|
214.677
|
14
|
13
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:29.314
|
2.483
|
213.749
|
19
|
14
|
18
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:29.328
|
2.497
|
213.716
|
21
|
15
|
12
|
Pastor Maldonado
|
Williams-Cosworth
|
1:29.403
|
2.572
|
213.536
|
24
|
16
|
19
|
Daniel Ricciardo
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:29.468
|
2.637
|
213.381
|
23
|
17
|
17
|
Sergio Perez
|
Sauber-Ferrari
|
1:29.643
|
2.812
|
212.965
|
18
|
18
|
15
|
Nico Hulkenberg
|
Force India-Mercedes
|
1:31.002
|
4.171
|
209.784
|
20
|
19
|
20
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Renault
|
1:32.428
|
5.597
|
206.548
|
13
|
20
|
25
|
Jerome D’Ambrosio
|
Virgin-Cosworth
|
1:35.282
|
8.451
|
200.361
|
17
|
21
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:35.289
|
8.458
|
200.346
|
15
|
22
|
21
|
Karun Chandhok
|
Lotus-Renault
|
–
|
–
|
–
|
1
|
23
|
22
|
Narain Karthikeyan
|
HRT-Cosworth
|
–
|
–
|
–
|
–
|
24
|
23
|
Vitantonio Liuzzi
|
HRT-Cosworth
|
–
|
–
|
–
|
–
|
GP Αυστραλίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
Α/A
|
No.
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύ.
|
1
|
4
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:25.854
|
–
|
222.364
|
32
|
2
|
3
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:25.986
|
0.132
|
222.022
|
31
|
3
|
5
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:26.001
|
0.147
|
221.983
|
28
|
4
|
1
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:26.014
|
0.160
|
221.950
|
35
|
5
|
2
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:26.283
|
0.429
|
221.258
|
33
|
6
|
7
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:26.590
|
0.736
|
220.473
|
31
|
7
|
6
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:26.789
|
0.935
|
219.968
|
34
|
8
|
17
|
Sergio Perez
|
Sauber-Ferrari
|
1:27.101
|
1.247
|
219.180
|
39
|
9
|
11
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:27.280
|
1.426
|
218.731
|
34
|
10
|
8
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:27.448
|
1.594
|
218.310
|
23
|
11
|
19
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:27.525
|
1.671
|
218.118
|
31
|
12
|
10
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:27.528
|
1.674
|
218.111
|
29
|
13
|
9
|
Nick Heidfeld
|
Renault
|
1:27.536
|
1.682
|
218.091
|
22
|
14
|
18
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:27.697
|
1.843
|
217.690
|
30
|
15
|
16
|
Kamui Kobayashi
|
Sauber-Ferrari
|
1:28.095
|
2.241
|
216.707
|
35
|
16
|
15
|
Paul di Resta
|
Force India-Mercedes
|
1:28.376
|
2.522
|
216.018
|
33
|
17
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:28.583
|
2.729
|
215.513
|
31
|
18
|
12
|
Pastor Maldonado
|
Williams-Cosworth
|
1:29.386
|
3.532
|
213.577
|
29
|
19
|
20
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Renault
|
1:30.829
|
4.975
|
210.184
|
22
|
20
|
21
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Renault
|
1:30.912
|
5.058
|
209.992
|
23
|
21
|
25
|
Jerome D’Ambrosio
|
Virgin-Cosworth
|
1:32.106
|
6.252
|
207.270
|
36
|
22
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:32.135
|
6.281
|
207.205
|
30
|
23
|
23
|
Vitantonio Liuzzi
|
HRT-Cosworth
|
–
|
–
|
–
|
1
|
24
|
22
|
Narain Karthikeyan
|
HRT-Cosworth
|
–
|
–
|
–
|
–
|