top icon
Αγώνες

F1 GP Bελγίου: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής

O Fernando Alonso επικράτησε με τη Ferrari σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής στο Spa-Francorchamps, η πλειονότητα των οποίων διεξήχθη σε βρεγμένη πίστα.

O Fernando Alonso επικράτησε με τη Ferrari σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής στο Spa-Francorchamps, η πλειονότητα των οποίων διεξήχθη σε βρεγμένη πίστα.
 
Ο τυπικός καιρός του Spa έκανε αισθητή την παρουσία του στο πρωινό 90λεπτο, το οποίο διεξήχθη εξ’ ολοκλήρου σε βρεγμένη πίστα, αναγκάζοντας τους οδηγούς να χρησιμοποιήσουν είτε τα ελαστικά βροχής είτε τα ενδιάμεσα, αλλά όχι τα σλικ. Στο μέσο της διαδικασίας, ο Fernando Alonso σημείωσε χρόνο στο 2:01.223, τον οποίο, ακόμα και αν δεν τον είχε βελτιώσει στα τελευταία λεπτά, θα του απέφερε την πρώτη θέση.
 
Ο Ισπανός ήταν ταχύτερος από άλλους δυο διεκδικητές του τίτλου, τους LewisHamilton (McLaren) και SebastianVettel (RedBull) στο 45λεπτο και μόλις σημείωσε τον προαναφερθέντα χρόνο, ανέφερε στον ασύρματο της Ferrari ότι η βροχή εντάθηκε στο κομμάτι μεταξύ της Stavelot και της Blanchimont. Μερικά λεπτά αργότερα, η πίστα… πλημμύρισε και όλοι επέστρεψαν στα pits.
 
Mερικοί από τους οδηγούς επέστρεψαν στην πίστα τα τελευταία 10 λεπτά, που η βροχή είχε σταματήσει. Ωστόσο, το οδόστρωμα ήταν ακόμα αρκετά βρεγμένο, όπως απέδειξε η έξοδος του FelipeMassa στην Pouhon. Oteammate του Βραζιλιάνου στη Ferrari όμως, FernandoAlonso δεν έδειξε να πτοείται και κατάφερε να γίνει ο μοναδικός οδηγός που κατέβηκε κάτω από το 2:01 το πρωί.
 
Ο Hamilton δε βγήκε στην πίστα τα τελευταία λεπτά, αλλά ο χρόνος που είχε σημειώσει πριν τη βροχή ήταν αρκετός για να τον διατηρήσει στη δεύτερη θέση. Αντιθέτως, ο Vettel έχασε στα τελευταία λεπτά την τρίτη θέση από τον RobertKubica, ο οποίος είχε σήμερα στη διάθεσή του για πρώτη φορά το σύστημα stalling πίσω αεροτομής της Renault. O πάντα καλός στο βρεγμένο ΑdrianSutil, με την εξοπλισμένη με καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη ForceIndia σημείωσε την 5η επίδοση, εμπρός από τους άλλους δυο διεκδικητές του τίτλου, JensonButton και MarkWebber. Οι ΚamuiKobayashi (Sauber), RubensBarrichello (Williams) και MichaelSchumacher (Mercedes) συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
 
Παρά τις κακές καιρικές συνθήκες και τις πολυάριθμες εξόδους από την πίστα, κανένας οδηγός δεν προκάλεσε ζημιές στο μονοθέσιό του.
 
Στην απογευματινή διαδικασία, ο Fernando Alonso σημείωσε έναν πολύ καλό γύρο στα τελευταία λεπτά, για να αρνηθεί στον Adrian Sutil την πρώτη θέση, έπειτα από ένα περίεργο φινάλε. Η διαδικασία διακόπηκε για περισσότερο από 10 λεπτά στο τελευταίο τέταρτο του 90λεπτου, επειδή μερικοί θεατές είχαν εισβάλει σε επικίνδυνη περιοχή και αυτό σίγουρα απογοήτευσε τους οδηγούς που περίμεναν όλη την ημέρα να δουν την πίστα στεγνή.
 
Η απογευματινή διαδικασία ξεκίνησε με βρεγμένη πίστα και τους οδηγούς να χρησιμοποιούν ενδιάμεσα ελαστικά, ωστόσο στο μέσο της έγινε εμφανές ότι τα σλικ ήταν πλέον ταχύτερα. Οι χρόνοι βελτιώνονταν συνεχώς μέχρι την προαναφερθείσα διακοπή, έπειτα από την οποία μια μεγάλη ουρά σχηματίστηκε στην έξοδο του pit lane, καθώς οι οδηγοί περίμεναν υπομονετικά τον πράσινο σηματοδότη για να επιτρέψουν στην πίστα.
 
Οι δυο πιλότοι της Ferrari είχαν καταφέρει να τοποθετηθούν πρώτοι στην έξοδο του pit lane, κάτι που έδωσε την ευκαιρία στον Alonso να είναι από τους λίγους οδηγούς που κατάφεραν να κάνουν τον τελευταίο γρήγορο γύρο τους -καθώς απέμεναν λιγότερα από τρία λεπτά για την καρό σημαία- με καθαρή πίστα μπροστά τους.
 
Ο Ισπανός οδηγός της Ferrari κατάφερε στην τελική του προσπάθεια να καταρρίψει το χρόνο του Adrian Sutil που καλά κρατούσε πριν την κόκκινη σημαία. Στην τρίτη θέση κατετάγη ο Lewis Hamilton, εμπρός από τον Robert Kubica -ξανά-, τον οποίο ακολούθησαν οι Felipe Massa και Sebastian Vettel. O Jenson Button, ο οποίος ήταν ο πρώτος που δοκίμασε τη μαλακή γόμα σλικ ελαστικών ήταν 7ος, ακολουθούμενος από τους Pedro de la Rosa, Rubens Barrichello και Kamui Kobayashi, οι οποίοι συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
 
Ο Mark Webber βρέθηκε στη 18η μόλις θέση, με το pit wall της Red Bull να ανησυχεί για την κατάσταση του κινητήρα του 30 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας, υπαγορεύοντάς του να πάει πολύ αργά. Ωστόσο, το πρόβλημα φαίνεται ότι υποχώρησε στη συνέχεια και, ο Αυστραλός τελείωσε κανονικά το πρόγραμμά του.
 
Στο πρώτο μισό της διαδικασίας, ο Timo Glock είχε ένα ατύχημα χτυπώντας τη Virgin του στα προστατευτικά ελαστικά της 9ης στροφής, έχοντας προλάβει να συμπληρώσει μονάχα 3 γύρους, ενώ ταυτοχρόνως, ο Vitantonio Liuzzi προκάλεσε ζημιές στην εμπρός αεροτομή της Force India του με μια έξοδο στη Rivage, αλλά κατάφερε να επιστρέψει στα pits και να την αντικαταστήσει.
 
Ο κυρίαρχος της ημέρας, Fernando Alonso δήλωσε ότι θα χρειαστεί και αρκετός τζόγος στις κατατακτήριες δοκιμές και στον αγώνα, καθώς η σωστή απόφαση τη σωστή στιγμή μπορεί να αποφέρει 2-3 δλ. στο γύρο. Το μεγάλο μήκος της πίστας (7 χλμ.) κάνει ακόμα πιο δύσκολη την πρόσκληση αυτή, και ο Ισπανός πιστεύει ότι και η τύχη θα παίξει το ρόλο της. Ο Alonso ανέφερε επίσης ότι αισθάνθηκε την F10 λίγο πιο νευρική στο στεγνό απ’ ότι στο βρεγμένο.
 
Ο Nico Hulkenberg δήλωσε ότι το χαρακτηριστικό της ημέρας ήταν πως τα ελαστικά βροχής, καθώς και τα ενδιάμεσα, είναι πολύ μαλακά για αυτή την πίστα, για αυτό και φθείρονταν εύκολα. Λόγω αυτού, οι ομάδες έκαναν οικονομία στα ελαστικά τους, μήπως χρειαστούν στον αγώνα, αφού κάθε οδηγός διαθέτει 3 σετ βρόχινων και 4 ενδιάμεσων για όλο το σαββατοκύριακο.
 
Στο στρατόπεδο της Renault, αμφότεροι οι οδηγοί παραπονέθηκαν για υποστροφή, με τον Vitaly Petrov να αντιμετωπίζει τις μεγαλύτερες δυσκολίες, ωστόσο η ομάδα είναι ευχαριστημένη από την απόδοση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής που δοκίμασε σήμερα για πρώτη φορά στην R30. Παρά το γεγονός ότι οι βροχερές συνθήκες δεν επέτρεψαν στη Renault να διεξάγει τις δοκιμές του συστήματος όπως θα ήθελε, ο Kubica δήλωσε ότι η γαλλική ομάδα σκοπεύει να αγωνιστεί με το f-duct την Κυριακή.
 
Προβλήματα υποστροφής αντιμετώπισε και ο Nico Rosberg με τη Mercedes, της οποίας το ζύγισμα με τα ελαστικά βροχής του προκάλεσε δυσκολίες.
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Red Bull πέρασε επιτυχώς το καινούργιο, πιο αυστηρό τεστ στατικού φορτίου της FIA για τη διαπίστωση της ακαμψίας της εμπρός αεροτομής, παρά το ότι σύμφωνα με τον διευθυντή της ομάδας, Christian Horner δεν πραγματοποιήθηκε καμία τροποποίηση στο μονοθέσιο. Το μονοθέσιο της Ferrari, που επίσης κατηγορείται ότι χρησιμοποιεί εύκαμπτη εμπρός αεροτομή, δεν κλήθηκε να διεξάγει το τεστ στο σημερινό τεχνικό έλεγχο, αλλά αυτό ενδέχεται να συμβεί τις επόμενες ημέρες.
 
GPBελγίου: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφορά
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
8
Fernando Alonso
Ferrari
2:00.797
 
208.734
17
2
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
2:01.567
0.770
207.412
7
3
11
Robert Kubica
Renault
2:02.081
1.284
206.538
14
4
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
2:02.450
1.653
205.916
11
5
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
2:02.646
1.849
205.587
14
6
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
2:02.913
2.116
205.140
6
7
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
2:02.926
2.129
205.119
11
8
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
2:03.401
2.604
204.329
17
9
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
2:03.424
2.627
204.291
7
10
3
Michael Schumacher
Mercedes
2:03.489
2.692
204.183
9
11
7
Felipe Massa
Ferrari
2:03.601
2.804
203.998
17
12
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
2:03.649
2.852
203.919
17
13
4
Nico Rosberg
Mercedes
2:03.654
2.857
203.911
6
14
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
2:03.851
3.054
203.587
17
15
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
2:04.145
3.348
203.104
12
16
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
2:04.250
3.453
202.933
16
17
12
Vitaly Petrov
Renault
2:04.690
3.893
202.217
15
18
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
2:05.680
4.883
200.624
6
19
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
2:05.697
4.900
200.597
18
20
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
2:06.695
5.898
199.017
14
21
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
2:07.189
6.392
198.244
15
22
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
2:07.737
6.940
197.393
13
23
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
2:07.955
7.158
197.057
15
24
20
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
2:10.507
9.710
193.203
18
 
GPBελγίου: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφορά
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:49.032
 
231.257
25
2
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:49.157
0.125
230.992
17
3
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:49.248
0.216
230.800
14
4
11
Robert Kubica
Renault
1:49.282
0.250
230.728
20
5
7
Felipe Massa
Ferrari
1:49.588
0.556
230.084
23
6
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:49.689
0.657
229.872
19
7
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:49.755
0.723
229.733
20
8
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:50.081
1.049
229.053
27
9
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:50.128
1.096
228.955
22
10
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:50.200
1.168
228.806
24
11
12
Vitaly Petrov
Renault
1:50.251
1.219
228.700
24
12
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:50.341
1.309
228.513
23
13
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:50.382
1.350
228.429
21
14
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:50.682
1.650
227.809
25
15
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:50.831
1.799
227.503
20
16
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:51.520
2.488
226.098
17
17
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:51.523
2.491
226.091
25
18
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:51.636
2.604
225.863
19
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:53.480
4.448
222.192
15
20
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:53.639
4.607
221.882
21
21
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:54.325
5.293
220.550
17
22
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:55.751
6.719
217.833
24
23
20
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
1:56.039
7.007
217.292
21
24
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
2:03.179
14.147
204.697
3
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ