top icon
Αγώνες

F1: Ομάδες ζητούν αποσαφήνιση για τις εμπρός αεροτομές

H McLaren και η Mercedes ζήτησαν από τη FIA να αποσαφηνίσει τους κανονισμούς που αφορούν τις εμπρός αεροτομές των μονοθεσίων, καθώς η Red Bull και η Ferrari έχουν στα μονοθέσια τους εύκαμπτες αεροτομές.

H McLaren και η Mercedes ζήτησαν από τη FIA να αποσαφηνίσει τους κανονισμούς που αφορούν τις εμπρός αεροτομές των μονοθεσίων, καθώς η Red Bull και η Ferrari έχουν στα μονοθέσια τους εύκαμπτες αεροτομές των οποίων τα άκρα βυθίζονται υπό το αυξημένο αεροδυναμικό φορτίο που αναπτύσσεται σε υψηλές ταχύτητες.
 
Παρά το γεγονός ότι η FIA έχει κηρύξει νόμιμες τις εμπρός αεροτομές των Red Bull και Ferrari, αφού πέρασαν επιτυχώς τα υποχρεωτικά τεστ στατικού φορτίου. Ωστόσο, όπως έχουμε αναφέρει, το φορτίο σε αυτά τα τεστ είναι μονάχα 500Ν (50 κιλά), τη στιγμή που το μονοθέσιο σε αγωνιστικές συνθήκες μπορεί να παράγει από την εμπρός αεροτομή τετραπλάσιο αεροδυναμικό φορτίο. Αυτό εξηγεί γιατί οι αεροτομές των RB6 και F10 μπορούν να περάσουν τα στατικά τεστ, αλλά να κάμπτονται τόσο πολύ στην πίστα, ώστε να αγγίζουν σχεδόν το έδαφος, όπως είδαμε σε τηλεοπτικά πλάνα στην Ουγγαρία. Όσο πιο κοντά στο έδαφος λειτουργεί μια εμπρός αεροτομή, τόσο περισσότερη αρνητική άντωση παράγει.
 
Οι αντίπαλες ομάδες δεν έχουν κατανοήσει ακόμα πλήρως τι ακριβώς κάνουν οι Ferrari και Red Bull με τα μονοθέσιά τους, ωστόσο οι υποψίες εκτείνονται τώρα και σε ένα έξυπνα σχεδιασμένο εμπρός μέρος του πατώματος, το οποίο βοηθάει το βύθισμα των άκρων της αεροτομής.
 
Οι ομάδες των Mercedes και McLaren έχουν προσεγγίσει τη FIA για να λάβουν διασφάλιση ότι έχουν την άδεια να ακολουθήσουν και αυτές προς τέτοιες τεχνικές λύσεις. Οι ομάδες θέλουν να είναι βέβαιες ότι δεν πρόκειται να ξοδέψουν αλόγιστα ποσά για να εξελίξουν τέτοιου είδους αεροτομές, μονάχα για να απαγορεύσει τη χρήση τους λίγο καιρό αργότερα η FIA.
 
O διευθυντής της Mercedes, Ross Brawn, πιστεύει ότι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, σύντομα όλες οι ομάδες θα διαθέτουν στα μονοθέσιά τους εύκαμπτες εμπρός αεροτομές. Ο Βρετανός δήλωσε ότι ήθελε να σιγουρευτεί ότι ο τεχνικός έφορος της FIA δεν έχει πρόβλημα με αυτό τον τύπο αεροτομών, που θα μπορούσε οδηγήσει σύντομα στην απαγόρευσή τους, κάνοντας τις ομάδες να ξοδέψουν άσκοπα χρόνο εξέλιξης και χρήματα.
 
Ο διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh πιστεύει ότι οι αεροτομές των μονοθεσίων δε θα πρέπει να βυθίζονται τόσο πολύ, ωστόσο τονίζει ότι δεν εξαρτάται από τον ίδιο η θεσμοθέτηση και η εποπτεία της τήρησης των κανονισμών από τις ομάδες. Ο Βρετανός ζήτησε και αυτός από τη FIA αποσαφήνιση του τι είναι επιτρεπτό, έτσι ώστε η ομάδα του να αρχίσει την εξέλιξη προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο, ο Whitmarsh ευελπιστεί ότι η FIA δε θα επιτρέψει τα άκρα των εμπρός αεροτομών να ακουμπάνε σχεδόν στο έδαφος, καθώς είναι σχεδιασμένα να βρίσκονται πολύ πιο ψηλά από αυτό.
 
Ο Whitmarsh υποπτεύεται ότι οι Red Bull και Ferrari έχουν σχεδιάσει τα άκρα των αεροτομών τους έτσι ώστε να κάμπτονται, ωστόσο, κάνει λόγο και για το ενδεχόμενο να έχει εφαρμοστεί έξυπνος σχεδιασμός στο εμπρός μέρος του πατώματος, και αυτό να ανασηκώνεται, βοηθώντας την εμπρός αεροτομή να λυγίζει. Ο Βρετανός τονίζει ότι αν τα άκρα της εμπρός αεροτομής βυθίζονται 25-30 χιλιοστά (όσο υπολογίζεται ότι υποχωρούν αυτές των RB6 και F10, τη στιγμή που η απόστασή τους από το έδαφος ορίζεται από τους κανονισμούς στα 90 χιλιοστά), αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε κέρδος έως και ενός δευτερολέπτου στο γύρο.
 
O Bρετανός προσέθεσε ότι αν η ομάδα του γνώριζε πως είναι επιτρεπτό να διαθέτει το μονοθέσιο τόσο εύκαμπτες αεροτομές θα τις είχε υιοθετήσει από την αρχή της σεζόν.
 
Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι αυτές οι αντιδράσεις από τις υπόλοιπες ομάδες προς τη δική του είναι λογικές, εφόσον το μονοθέσιό της απολαμβάνει το προβάδισμα που έχει φέτος η RB6. O Horner πιστεύει ότι εφόσον η εμπρός αεροτομή της Red Bull πληροί τα στατικά τεστ της FIA, είναι νόμιμη.
 
Έχουν υπάρξει πολλοί τομείς στο μονοθέσιο του Red Bull οι οποίοι έχουν μπει υπό το μικροσκόπιο των υπόλοιπων ομάδων. Στην αρχή υποπτεύονταν ότι η RB6 χρησιμοποιούσε σύστημα ρύθμισης της απόστασής της από το έδαφος. Έπειτα, υπήρξαν παράπονα για στοιχεία των αναρτήσεών της, τις επιφάνειες του διαχύτη και των πλευρικών τοιχωμάτων της αεροτομής καθώς και την τοποθέτηση των τηλεοπτικών καμερών.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ