top icon
Αγώνες

F1: Πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας στο Βέλγιο

H FIA θα προσπαθήσει να βάλει τέλος στην υπόθεση των εύκαμπτων αεροτομών, κάνοντας από το GP Βελγίου πιο αυστηρά τα τεστ στατικού φορτίου που διεξάγονται επί αυτών κατά τη διάρκεια του τεχνικού ελέγχου.

H FIA θα προσπαθήσει να βάλει τέλος στην υπόθεση των εύκαμπτων αεροτομών, κάνοντας από το GP Βελγίου πιο αυστηρά τα τεστ στατικού φορτίου που διεξάγονται επί αυτών κατά τη διάρκεια του τεχνικού ελέγχου. Έπειτα από παράπονα από αρκετές ομάδες για το γεγονός ότι η εμπρός αεροτομή των μονοθεσίων της Red Bull και της Ferrari βυθίζονται πολύ περισσότερο από αυτά των αντιπάλων τους (25-30 χλστ.) υπό το αυξημένο αεροδυναμικό φορτίο που αναπτύσσεται σε υψηλές ταχύτητες.
 
Παρά το γεγονός ότι οι αεροτομές των μονοθεσίων των Red Bull και Ferrari περνάνε το τεστ στατικού φορτίου, η FIA έστειλε επιστολή σε όλες τις ομάδες, στην οποία ανέφερε ότι θα ενεργοποιήσει το άρθρο 3.17.8 των τεχνικών κανονισμών, το οποίο της επιτρέπει να αυξήσει την αυστηρότητα του των τεστ ακαμψίας σε όποιο κομμάτι του αμαξώματος φαίνεται ή υπάρχουν υποψίες ότι υποχωρεί, όταν το μονοθέσιο κινείται.
 
Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, ασκείται στατικό φορτίο 500Ν (50 κιλών), υπό το οποίο οι αεροτομές δεν πρέπει να κάμπτονται παραπάνω από 10 χιλιοστά. Η FIA προειδοποίησε τις ομάδες, ότι στον τεχνικό έλεγχο του GP Βελγίου, ενδέχεται να διπλασιάσει το φορτίο του τεστ ακαμψίας. Με 1000Ν (100 κιλά), η αεροτομή δε θα πρέπει να κάμπτεται παραπάνω από 20 χιλιοστά.
 
Η γραμμική αύξηση του βαθμού κάμψης στοχεύει στο να αποτρέπει τις ομάδες από τη χρήση έξυπνων υλικών, που θα έκανε τις αεροτομές να περνάνε τα τεστ με τα μικρά στατικά φορτία, αλλά να υποχωρούν πολύ περισσότερο υπό τα αυξημένα αεροδυναμικά φορτία, βελτιώνοντας την απόδοσή τους με «πλάγια» μέσα.
 
Η FIA αναμένεται να κάνει επίσης πιο αυστηρά τεστ και στο εμπρός μέρος του πατώματος των μονοθεσίων, για να διασφαλίσει ότι οι ομάδες δεν εκμεταλλεύονται και αυτή την περιοχή με τη χρήση εύκαμπτων εξαρτημάτων.
 
Ο διευθυντής της Mercedes, Ross Brawn, ο οποίος είχε ζητήσει αποσαφηνίσεις από τη FIA σχετικά με τις εύκαμπτες αεροτομές, δήλωσε ότι περιμένει τα τεστ στατικού φορτίου να γίνουν πιο αυστηρά. «Απ’ ό,τι έχω καταλάβει, ίσως υπάρξουν μερικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο διεξάγονται τα τεστ, αλλά τα μονοθέσια που εμπλέκονται περνάνε τα ισχύοντα τεστ. Και η διαφωνία είναι ότι αν περνάνε τα ισχύοντα τεστ, τότε τα τεστ δεν είναι σωστά» δήλωσε ο Brawn.
 
«Mπορείς να δεις ξεκάθαρα στην πίστα ότι υπάρχει δραματική διαφορά μεταξύ των μονοθεσίων, το οποίο είναι μέρος του παιχνιδιού. Έχω βρεθεί και εγώ σε αυτή τη θέση, οπότε αυτό που συνήθως συμβαίνει είναι ότι η FIA βελτιώνει τα τεστ και πιστεύω ότι αυτό θα συμβεί. Νομίζω ότι η FIA αναγνωρίζει ότι η διαφορά μεταξύ των μονοθεσίων στην πίστα δεν αντικατοπτρίζει την κατάσταση όπου υπάρχουν τεστ που αποσκοπούν να διατηρούν όλες τις αεροτομές σε παρόμοια ακαμψία και απόδοση».
 
Ο Brawn ελπίζει ότι τα πιο αυστηρά τεστ της FIA θα δώσουν τέλος στο ζήτημα των εύκαμπτων αεροτομών και έτσι δε θα υποχρεωθούν οι υπόλοιπες ομάδες να αναπτύξουν αυτή την ακριβή τεχνολογία εύκαμπτων αεροτομών.
 
Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι οι αεροτομές της RB6 είναι απολύτως νόμιμες και δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος με τις καινούργιες υποψίες εναντίον της ομάδας του.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ