top icon
Formula 1

Formula 1: Preview GP Μονακό

Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα βρεθεί τις προσεχείς ημέρες στο κοσμοπολίτικο Μονακό για τον έβδομο γύρο της χρονιάς, με τις ισορροπίες να έχουν αλλάξει μετά το Ισπανικό GP.

Το Grand Prix του Μονακό το οποίο διεξάγεται στις 27-29 Μαΐου είναι ένας από τους παλαιότερους αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς διεξήχθη για πρώτη φορά το 1929. Το 1950 αποτέλεσε μέρος της πρώτης σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, ενώ ο αγώνας έχει απουσιάσει από το πρόγραμμα μόνο τέσσερις φορές κατά τη διάρκεια της 72χρονης ιστορίας της Formula 1.

To GP του Μονακό είναι ίσως ο πιο διάσημος αγώνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, συγκεντρώνοντας τεράστιο ενδιαφέρον. Μπορεί πολλές φορές να μην προσφέρει το θέαμα που αναζητούν οι φίλοι της Formula 1, ωστόσο προβάλλεται και μια άλλη εικόνα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού που έχει να κάνει με την υψηλή κοινωνία, την πολυτέλεια και την καλή ζωή.

Με κοσμοπολίτικη αύρα

Το κύρος του Μονακό ενισχύεται από την επιθυμητή τοποθεσία του, με την πίστα να ελίσσεται γύρω από τα στενά δρομάκια του Πριγκιπάτου του Μονακό, “σκαρφαλωμένο” κατά μήκος της Γαλλικής Ριβιέρας. Η διαδρομή του GP του Μονακό παραμένει σε μεγάλο βαθμό ίδια, καθώς η χάραξη που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά πριν από 93 χρόνια, δεν έχει υποστεί αλλαγές. Η πίστα μήκους 3,3 χιλιομέτρων περνά από ορόσημα όπως το Hotel de Paris, το Casino de Monte-Carlo και το εμβληματικό Port Hercule.

Πρόκειται για μια πίστα όπου οι κατατακτήριες δοκιμές είναι ζωτικής σημασίας, δεδομένου ότι το προσπέρασμα είναι εξαιρετικά δύσκολο, ενώ οι μπαριέρες μπορούν να “πληγώσουν ανεπανόρθωτα” όποιον οδηγό ξεπεράσει τα όρια. Αν και το GP του Μονακό είναι το πιο αργό βάση της ταχύτητας που αναπτύσσουν τα μονοθέσια είναι από τα πιο φρενήρη και εντυπωσιακά GP καθώς είναι μία πρόκληση για όλους τους οδηγούς.

Όσον αφορά την ασφάλεια, τα μονοθέσια σε άλλη περίπτωση δεν θα πλησίαζαν την συγκεκριμένη πίστα, ωστόσο μιλάμε για έναν αγώνα ο οποίος είναι συνυφασμένος με την ιστορία της Formula 1. Το GP του Μονακό έχει παραδοσιακά την υψηλότερη τηλεθέαση της σεζόν ενώ δεν είναι τυχαίο πως όλοι ονειρεύονται να βρεθούν κάποια στιγμή στον φορολογικό παράδεισο του παγκόσμιου τζετ σετ ώστε να απολαύσουν από κοντά την ξεχωριστή αυτή εκδήλωση.

Χωρούν προγνωστικά σε έναν τέτοιο αγώνα;

Ο Max Verstappen προηγείται πλέον στην κούρσα του τίτλου για πρώτη φορά φέτος, αφού ο παγκόσμιος πρωταθλητής μετέτρεψε ένα έλλειμμα 19 βαθμών σε πλεονέκτημα 6 βαθμών, εκμεταλλευόμενος τη βλάβη του κινητήρα του Charles Leclerc στη Βαρκελώνη. Με τη νίκη του αυτή (διαβάστε περισσότερα εδώ) έβαλε “φωτιά” εκ νέου στο πρωτάθλημα ενώ τώρα περιμένουμε την αντίδραση της Ferrari. Η Red Bull και η Ferrari είναι ισοδύναμες όλη τη σεζόν ωστόσο το συγκεκριμένο GP μπορεί να κρύβει κινδύνους για τους πρωτοπόρους.

Ένας από αυτούς ακούει στο όνομα MercedesΜετά την ανάκαμψη της γερμανικής ομάδας στο Ισπανικό GP, όλοι αναρωτιούνται αν η Mercedes έλυσε το πρόβλημα του porpoising (δελφινισμός) που την ταλαιπωρεί από την αρχή της χρονιάς. Μπορεί η αλλαγή του πατώματος στην W13 να βάλει την Mercedes σε τροχιά τίτλου, αυτό μένει να αποδειχθεί τις επόμενες ημέρες.

Από την σκοπιά των ελαστικών

Η Pirelli για τον αγώνα του Μονακό, έχει επιλέξει τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας C3, C4 και C5. Το Μονακό είναι εξαιρετικά γνωστό στις ομάδες καθώς υπάρχει από την εναρκτήρια σεζόν της Formula 1 το μακρινό 1950. Η ολισθηρή επιφάνεια της διαδρομής (η οποία ανοίγει για την κυκλοφορία κάθε βράδυ) και οι χαμηλές ταχύτητες με τις οποίες κινούνται τα μονοθέσια σε σχέση με τις υπόλοιπες πίστες του πρωταθλήματος, δεν φθείρουν τα ελαστικά σε μεγάλο βαθμό, ενώ στον αντίποδα η πίστα έχει μεγάλο βαθμό εξέλιξης.

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά με το GP του Μονακό: “Το Μονακό είναι ένας από τους πιο απρόβλεπτους αγώνες της χρονιάς, αλλά η αλήθεια είναι ότι οι κατατακτήριες δοκιμές αποκτούν ιδιαίτερη σημασία, καθώς αυτές είναι το κλειδί εδώ. Ως αποτέλεσμα αυτού, η κατανόηση του τρόπου μεγιστοποίησης της πιο μαλακής γόμας C5 – η οποία έχει χρησιμοποιηθεί μόνο σε έναν αγώνα μέχρι στιγμής φέτος, στην Αυστραλία – θα αποτελέσει ζωτικό μέρος των ελεύθερων δοκιμών. Ο προηγούμενος κανονισμός που απαιτούσε από τους οδηγούς να ξεκινούν τον αγώνα με την ταχύτερη γόμα Q2, πλέον καταργηθεί, με δεδομένο αυτό μπορεί να δούμε κάποιες διαφορετικές στρατηγικές φέτος, με κάποιους οδηγούς να επιλέγουν σκληρότερες γόμες για να ξεκινήσουν τον αγώνα και να στοχεύουν σε ένα μακρύ πρώτο stint, δεδομένου ότι είναι δύσκολο να προσπεράσουν. Άλλοι μπορεί να επιλέξουν την παραδοσιακή προσέγγιση, ξεκινώντας με την πιο μαλακή γόμα, σε έναν αγώνα όπου η στρατηγική μπορεί να κάνει πραγματική διαφορά”._ Γ. Τ.

Το πρόγραμμα του GP Μονακό θα μεταδίδεται ζωντανά από την ΕΡΤ, την Cosmote TV Sport5HD και μέσα από την πλατφόρμα F1 TV Pro.

Πρόγραμμα Grand Prix De Monaco (ώρες Ελλάδος)
Παρασκευή 27 Μαΐου
Ελεύθερες Δοκιμές 1: 15:00-16:00
Ελεύθερες Δοκιμές 2: 18:00-19:00
Σάββατο 28 Μαΐου
Ελεύθερες Δοκιμές 3: 14:00-15:00
Κατατακτήριες Δοκιμές: 17:00-18:00
Κυριακή 29 Μαΐου
Αγώνας: 16:00

www.formula1.com

Πληροφορίες για το Grand Prix:

Πρώτο GP: 1950

Μήκος πίστας: 3.337 χιλιόμετρα

Γύροι: 78

Απόσταση αγώνα: 260.286 χιλιόμετρα

Ρεκόρ γύρου: 1:12.909 – Lewis Hamilton (2021)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: FORMULA1, PIRELLI, RED BULL

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Formula 1
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ