top icon
Αγώνες

GP Γαλλίας: Pole για τον Verstappen

Οι δύο βασικοί διεκδικητές του τίτλου θα εκκινήσουν από τις δύο πρώτες θέσεις στο GP Γαλλίας, με τον Max Verstappen να κατακτά τη δεύτερη φετινή του pole position με διαφορά 0,25 δλ. από τον Lewis Hamilton.

Εντέλει, η επιλογή της Red Bull να χρησιμοποιήσει μια πιο… “αδυνατισμένη” πίσω αεροτομή, ώστε να επιτυγχάνει υψηλότερες τελικές ταχύτητες στις ευθείες λειτούργησε καλά, τουλάχιστον στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Γαλλίας. Λόγω της χαμηλότερης αεροδυναμικής αντίστασης, η Red Bull καταναλώνει λιγότερη ενέργεια από το ERS στην ευθεία, αλλά παρά τις ρυθμίσεις παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης, το αυστριακό μονοθέσιο διατήρησε το πλεονέκτημα και στο τρίτο τμήμα της πίστας, το οποίο περιέχει τις γρήγορες στροφές.

Ωστόσο, η επιλογή της Red Bull, αν και θα παρέχει στους οδηγούς περισσότερα “όπλα” για να επίθεση (ή άμυνα) στις ευθείες, ίσως οδηγήσει σε υψηλότερη καταπόνηση ελατικών. Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner δήλωσε ότι αν η ομάδα του καταφέρει να νικήσει την Mercedes στο Paul Ricard, το οποίο αποτελεί κατ’ εξοχήν πίστα της γερμανικής ομάδας, θα έχει τη δυνατότητα να επικρατήσει παντού.

Οι αλλαγές στο στήσιμο που έκανε ο Max Verstappen στο μέσο του FP2 έκαναν τη διαφορά στη συνέχεια του σαββατοκύριακου, όπως ο ίδιος δήλωσε. Αντίστοιχα, ο Lewis Hamilton ανέφερε ότι κυνηγούσε το στήσιμο του μονοθεσίου καθ’ όλη τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών, πραγματοποιώντας πολλαπλές αλλαγές. Εντέλει, ο Βρετανός και οι μηχανικοί του κατέληξαν με στήσιμο που ήταν αρκετά κοντά στο αρχικό, το οποίο είχαν υποδείξει ως το καλύτερο οι προσομοιώσεις στο εργοστάσιο της ομάδας.

Ο Lewis Hamilton ήταν ευχαριστημένος από το γεγονός ότι κατάφερε, κατακτώντας τη 2η θεση σήμερα, να καταρρίψει το μύθο ότι το πλαίσιο που αντάλλαξε με τον team mate του Valtteri Bottas για αυτό το σαββατοκύριακο, έκανε τη διαφορά. Ο διευθυντής της Mercedes δήλωσε ότι το γερμανικό μονοθέσιο δεν ήταν αρκετά γρήγορο στο Paul Ricard σήμερα, αφού έχανε αρκετό χρόνο στις γρήγορες στροφές του τελικού sector. O Αυστριακός δήλωσε ότι αρχικά η εικόνα της ομάδας έδειχνε πολύ χειρότερη από τις θέσεις στις οποίες εντέλει κατέληξε και προσέθεσε επίσης ότι η Mercedes έδωσε τη δυνατότητα στον Hamilton να αλλάξει πλαίσιο αν ήθελε, αλλά ο Βρετανός αρνήθηκε.

Ο Wolff, σε ερώτηση γιατί δεν επέλεξε και η Mercedes ρυθμίσεις αντίστοιχες αυτών της Red Bull, ότι σύμφωνα με τις προσομοιώσεις της ομάδας αυτή η επιλογή ήταν πιο αργή, αφού η W12 θα έχανε ακόμη περισσότερο χρόνο στις στροφές. Ο Αυστριακός δήλωσε επίσης ότι η γερμανική ομάδα αντιμετώπιζε και πάλι προβλήματα να φέρει τα ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία, καθώς ο Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του στο Q2 στον 3ο γύρο του.

Όλοι οι οδηγοί που προάχθηκαν στο Q3 προσπάθησαν να αποφύγουν την (υπερβολικά) μαλακή γόμα για τον αγώνα. Ο Valtteri Bottas ήταν ευχαριστημένος από το γεγονός ότι η απόδοσή του ήταν πολύ καλύτερη απ’ ότι στο Μπακού. Ο Φινλανδός είχε μια ξαφνική υπερστροφή στη στροφή 2 της πρώτης του προσπάθειας στο Q3, αλλά νιώθει ότι ο δεύτερος γύρος του ήταν καλός και δε θα μπορούσε να έχει αντλήσει κάτι περισσότερο από το μονοθέσιό του.

Ο Sergio Perez θα εκκινήσει το GP Γαλλίας από την 4η θέση, δίνοντας περισσότερες στρατηγικές επιλογές στη Red Bull και εμποδίζοντας την Mercedes να έχει στη διάθεσή της όλες τις επιλογές τακτικής, όπως συνέβη στο Ισπανικό GP. O Μεξικανός ελπίζει σε μια καλή εκκίνηση και δήλωσε ότι o ρυθμός αγώνα της Red Bull είναι καλός. Ο Perez ήταν κάπως απογοητευμένος, καθώς πιστεύει ότι θα ήταν εφικτό για τη Red Bull να κάνει το 1-2 σήμερα.

Εκπληκτική ήταν η επίδοση του Carlos Sainz, ο οποίος τοποθέτησε τη Ferrari του στην 5η θέση και ήταν ευχαριστημένος που είχε επιτέλους μια καθαρή διαδικασία. Ο Ισπανός δήλωσε ότι στην άσφαλτο του Paul Ricard, ήταν πολύ εύκολο για τους οδηγούς να πιέσουν υπερβολικά, κάνοντας τον εμπρός άξονα να ολισθαίνει, δίνοντας την αίσθηση υποστροφής.

Σε αυτόν ακριβώς τον τομέα, δηλαδή τους περιορισμούς του εμπρός άξονα, εντοπίστηκαν τα προβλήματα του Charles Leclerc. O Μονεγάσκος δήλωσε ότι οι περισσότεροι γύροι του δεν ήταν καλοί, πλην του τελευταίου, τον οποίο χαρακτήρισε ως αξιοπρεπή. Ο Leclerc πιστεύει ότι στον αγώνα θα έχει τη δυνατότητα να ανακτήσει θέσεις.

Μεταξύ των δύο Ferrari τοποθέτησε την AlphaTauri o Pierre Gasly, ο οποίος ήταν πολύ ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα αυτό. Ο Γάλλος δήλωσε ότι το ιταλικό μονοθέσιο είναι καλύτερο στον ένα γύρο απ’ ότι σε ρυθμό αγώνα, αφού καταπονεί αρκετά τα ελαστικά του. Ο Gasly δεν ήταν ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά του μονοθεσίου στις ελεύθερες δοκιμές, ωστόσο τα πράγματα βελτιώθηκαν στις κατατακτήριες.

O Lando Norris, με την McLaren, θα εκκινήσει αύριο από την 8η θέση. Ο Βρετανός δήλωσε ότι βρίσκεται εκεί που θα έπρεπε, δεδομένων των δυνατοτήτων του μονοθεσίου του, αλλά πιστεύει ότι η McLaren έχει καλό ρυθμό αγώνα. Ο Norris κλήθηκε από την ομάδα να εισέλθει στα pits χωρίς να κάνει δεύτερη προσπάθεια στο Q2. Λόγω ενός προβλήματος στον εξοπλισμό ανεφοδιασμού, δεν είχε πληρωθεί με επαρκή καύσιμα το ντεπόζιτο για να ολοκληρώσει το γύρο. Ο Norris δήλωσε ότι ήταν τυχερός που η πρώτη του προσπάθεια στο Q2 ήταν αρκετά καλή για να του επιτρέψει να προαχθεί στο τελικό σκέλος της διαδικασίας. Την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο έτερος πιλότος της McLaren, Daniel Ricciardo.

Μεταξύ των δύο πορτοκαλί μονοθεσίων πλασαρίστηκε ο Fernando Alonso με την Alpine. O Ισπανός πιστεύει ότι βρίσκεται εκεί που αξίζει, καθώς τα μονοθέσια που βρίσκονται γύρω του είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικά. Ο Esteban Ocon είχε δυσκολίες να προσαρμοστεί στην αλλαγή συμπεριφοράς της Alpine που προκάλεσε η μετάβαση από τη μαλακή στη μέση γόμα. Ωστόσο, όντας 11ος, είναι ο πρώτος εκ των οδηγών που θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το σετ ελαστικών με το οποίο θα εκκινήσουν τον αγώνα, εμπρός από τον Sebastian Vettel.

O Mick Schumacher σημείωσε την καλύτερη επίδοση της καριέρας του στην F1, αφού κατάφερε να προαχθεί στο Q2, αλλά το αποτέλεσμα ήταν πλασματικό, καθώς δημιουργήθηκε λόγω της κόκκινης σημαίας που προκάλεσε ο Γερμανός στα τελευταία δευτερόλεπτα του πρώτου σκέλους κατατακτήριων δοκιμών. Ο Schumacher ανέφερε ότι πίεσε υπερβολικά στη στροφή 6, έχασε το πίσω μέρος της Haas και κατέληξε στις μπαριέρες. H κόκκινη σημαία δεν επέτρεψε στον Lance Stroll να σημειώσει χρόνο.

Μια επανάληψη της εμφάνισής του στις κατατακτήριες δοκιμές της Imola πραγματοποίησε ο Yuki Tsunoda, κόβοντας υπερβολικά το εσωτερικό kerb της 1ης στροφής στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια. Ο Ιαπωνας έχασε τον έλεγχο της AlphaTauri και κατέληξε στα προστατευτικά ελαστικά. Προσπάθησε να ξεκινήσει ξανά, αλλά δε μπορούσε να επιλέξει 1η σχέση στο κιβώτιο. Ο Tsunoda δήλωσε ότι πιθανότατα υπήρχε κάποιο πρόβλημα με το συμπλέκτη._Φ.Λ.

GP Γαλλίας

GP Γαλλίας

Ταχύτεροι χρόνοι σε κάθε τμήμα της πίστας


GP Γαλλίας

Υψηλότερες ταχύτητες κατατακτήριων δοκιμών

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ