top icon
Formula 1

GP Ιταλίας: O Bottas νικητής του σπριντ, ο Verstappen στην pole

O Valtteri Bottas αναδείχθηκε νικητής στο δεύτερο σπριντ στην ιστορία της Formula 1, που διεξήχθη στη Monza, ωστόσο, λόγω της ποινής που θα πρέπει να εκτίσει λόγω χρήσης 4ης φετινής μονάδας ισχύος, ο Max Verstappen θα βρεθεί στην pole position του Grand Prix.

H Red Bull δε θα μπορούσε να περιμένει καλύτερο αποτέλεσμα στη Monza, μια πίστα την οποία, θεωρούσε μια από τις πιο δύσκολες πίστες για τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου της. Ωστόσο, με τον τρόπο που ανακάτεψε την τράπουλα το κατατακτήριο σπριντ, ο Verstappen βρέθηκε στην πιο πλεονεκτική θέση.

Επιπλέον, ο Verstappen αύξησε της βαθμολογική του διαφορά από τον Lewis Hamilton από τους 3 στους 5 βαθμούς, καθώς ο Βρετανός οδηγός της Mercedes τερμάτισε 5ος, πίσω από τις δύο McLaren.

O Bottas πραγματοποίησε άψογη εκκίνηση, σε αντίθεση με τον Hamilton, ο οποίο είχε υπερβολικό σπινάρισμα. Ο Verstappen πέρασε άμεσα μπροστά από τον Βρετανό και ο Ricciardo τον ακολούθησε στην αγωνιστική γραμμή, με τους δύο οδηγούς της McLaren να χρησιμοποιούν το πλεονέκτημα που τους έδωσε στην εκκίνηση η μαλακή γόμα.

Ο Lando Norris προσπάθησε να επιτεθεί στον Hamilton από την εσωτερική, ωστόσο ο συμπατριώτης του τον στρίμωξε όσο μπορούσε. Στο πρώτο chicane, ο Ricciardo όντας στην εξωτερική στριμώχτηκε από τον Verstappen, o οποίος διασφάλισε τη 2η θέση με αυτή την κίνηση.

Ο Ricciardo αναγκάστηκε να επιβραδύνει απότομα, αιφνιδιάζοντας τον Pierre Gasly, που βρισκόταν ακριβώς πίσω του και προσπαθούσε να επιτεθεί στον Hamilton από την εξωτερική. Ωστόσο, ο Γαλλος χτύπησε με την εμπρός αεροτομή του το πίσω ελαστικό του Ricciardo.

H ζημιά που προκλήθηκε στην AlphaTauri ήταν μεγαλύτερη από αυτή που νόμιζε ο Gasly, ο οποίος είχε περισσότερο το νου του να διατηρήσει πίσω του τον Hamilton, ωστόσο όταν η εμπρός αεροτομή εσπασε και πέρασε κάτω από τα ελαστικά, άφησε τον Γάλλο εκτός ελέγχου στην Curva Grande, με αποτέλεσμα να προσκρούσε στις μπαριέρες και να εγκαταλείψει επιτόπου.

Ο Γάλλος ήταν ο μεγάλος χαμένος του σπριντ, καθώς θα εκκινήσει αύριο από την προτελευταία θέση. Μάλιστα και η άλλη AlphaTauri, με τον Yuki Tsunoda τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή της, σε επαφή με τον Robert Kubica. Το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε άμεσα να επέμβει, γεγονός που βοήθησε τους οδηγούς που είχαν επιλέξει τη μαλακή γόμα, καθώς είχαν λιγότερους γύρους να αντιμετωπίσουν με αυτά.

Μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Bottas πραγματοποίησε υποδειγματική επανεκκίνηση, αιφνιδιάζοντας τον Verstappen. O Φινλανδός ανέπτυξε σύντομα μια διαφορά ασφαλείας 2 δλ. την οποία διατήρησε μέχρι την καρό σημαία.

Ο Verstappen δεν είχε πολλούς λόγους να επιτεθεί στον Bottas, αφού γνώριζε ότι ο Φινλανδός είναι αναγκασμένος να εκτίσει ποινή αύριο. Παράλληλα, δεν είχε απειλή από τις McLaren, οι οποίες δεν είχαν ρυθμό αγώνα αντίστοιχο με την ταχύτητά τους στις κατατακτήριες δοκιμές.

Ωστόσο, η ταχύτητα των McLaren στις ευθείες ήταν αρκετή για τον Lando Norris να διατηρήσει πίσω του τον Hamilton καθ’ όλη τη διάρκεια του σπριντ, παρότι η Mercedes διέθετε DRS, ενώ ο οδηγός της McLaren όχι.

Οι δύο Ferrari τερμάτισαν πίσω από τον Hamilton, με τον Charles Leclerc να περνάει εμπρός από τον Carlos Sainz παρότι εξακολουθούσε να αισθάνεται ζαλισμένος και είχε πονοκέφαλο. Ο Antonio Giovinazzi είδε την καρό σημαία πίσω από τις Ferrari, καθώς είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τον Sergio Perez.

O Μεξικανός οδηγός της Red Bull είχε μια ωραία μάχη με τον Lance Stroll στους πρώτους γύρους. Ο Καναδός είχε κάνει πολύ καλή εκκίνηση, ωστόσο ο Perez ήταν ταχύτερος. Στην πρώτη του απόπειρα να προσπεράσει την Aston Martin, ο Μεξικανός αναγκάστηκε να «κόψει δρόμο» στο πρώτο chicane, καθώς ο Stroll δεν του άφησε χώρο.

Ο Perez άργησε να δώσει πίσω τη θέση που κέρδισε παράτυπα, περιμένοντας μέχρι την Ascari, έπειτα από εντολή του αρχιμηχανικού του. Για το λόγο αυτό οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν, αποφασίζοντας να μην επιβάλλουν καμία ποινή.

Πολύ ωραία μάχη είχαν μεταξύ τους και οι Alonso και Vettel, που τερμάτισαν στην 11η και 12η θέση.

Το κατατακτήριο σπριντ ανέτρεψε την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου η Mercedes είχε κάνει το «1-2». Αντ’ αυτού, ο Verstappen θα εκκινήσει από την pole position, έχοντας μεταξύ του εαυτού του και του Hamilton τις δύο McLaren, τις οποίες ο Βρετανός ίσως δυσκολευτεί να προσπεράσει.

Μέχρι στιγμής, το GP Ιταλίας αποτελεί την καλύτερη εμφάνιση του Daniel Ricciardo με τη McLaren, καθώς αύριο θα βρεθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης. Θα είναι η δεύτερη φορά φέτος που μια McLaren θα εκκινήσει από την πρώτη σειρά, έπειτα την πολύ καλή εμφάνιση του Norris στο GP Αυστρίας.

Ο Hamilton ήταν ο μεγάλος χαμένος από τους πρωταγωνιστές στο σπριντ, σε μια πίστα που η Mercedes θα έπρεπε να έχει το πλεονέκτημα._Φ.Λ.


Πρόγραμμα υπόλοιπου τριημέρου


Τηλεοπτική μετάδοση: Cosmote Sport 5HD, ΕΡΤ Sports
Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου
Αγώνας: 16:00

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ