top icon
Αγώνες

GP Μαλαισίας: H μεγάλη ανατροπή

Ο Sebastian Vettel ανακηρύχθηκε νικητής στο δεύτερο μόλις αγώνα του με τη Ferrari, καθώς η Mercedes αντέδρασε λανθασμένα στην είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας και κατέληξε στη 2η και 3η θέση.

O Sebastian Vettel έγινε ο 38ος οδηγός που κερδίζει αγώνα της F1 με τα χρώματα της Ferrari, στη δεύτερη μόλις εμφάνισή του με αυτήν, αμφισβητώντας παράλληλα τα πρωτεία της Mercedes.

Η Ferrari επέστρεψε στην κορυφαία θέση του βάθρου των νικητών για πρώτη φορά από το Ισπανικό Grand Prix του 2013, ενώ ο συνδυασμός του γερμανικού και του ιταλικού εθνικού ύμνου είχε να ακουστεί από το Κινεζικό Grand Prix του 2006, όταν ακόμη αγωνιζόταν στην ομάδα ο Μίκαελ Σουμάχερ.

 

Η Ferrari έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου στη Mercedes και ο Τότο Wolff δήλωσε ότι αυτό ήταν το ξύπνημα που ίσως χρειαζόταν η γερμανική ομάδα, προσθέτοντας ότι τώρα θα σταματήσουν και οι εκκλήσεις περί ισοστάθμισης της απόδοσης των κινητήρων. Το GP Μαλαισίας μας έδωσε ελπίδες ότι η Ferrari έχει τη δυνατότητα να μην επιτρέψει στην Mercedes να απολαύσει τα ίδια επίπεδα κυριαρχίας με πέρυσι.

 

Στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες της Μαλαισίας, η Ferrari είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει σε καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά της. Η απόδοση στο σημερινό αγώνα περιορίστηκε ουσιαστικά από τις δυνατότητες των Pirelli. Η Ferrari τα καταπονούσε λιγότερο και ήταν πιο άνετη στο όριό τους, ενώ η Mercedes αντιμετώπισε δυσκολίες σε αυτό τον τομέα. Ίσως η γερμανική ομάδα υπερεκτίμησε τις δυνατότητες του μονοθεσίου της σήμερα. Όταν η Sauber του Ericsson κόλλησε στην αμμοπαγίδα της 1ης στροφής στον 3ο γύρο, η διεύθυνση αγώνα αποφάσισε να καλέσει το αυτοκίνητο ασφαλείας, παρ ότι φαινόταν η ιδανική περίπτωση για την εφαρμογή του καινούργιου κανονισμού περί εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC). Ασχέτως αν η απόφαση αυτή της διεύθυνσης αγώνα ήταν σωστή, στη συνέχεια, η αντίδραση σε αυτή την εξέλιξη εξαρτήθηκε από τις ομάδες.

 

Η Mercedes αποφάσισε να εισέλθει άμεσα στα pits, ωστόσο η Ferrari, γνωρίζοντας ότι μπορεί να προστατεύσει τα ελαστικά της, παρέμεινε στην πίστα, με τον Vettel επικεφαλής. Η γερμανική ομάδα πλήρωσε το τίμημα με τους οδηγούς της να χάνουν αρκετό χρόνο προσπαθώντας να προσπεράσουν πιο αργούς συνδυασμούς που όμως διέθεταν ταχύτερα ελαστικά. Από την πλευρά του, ο Vettel, επεκτείνοντας το πρώτο του stint, μπήκε στα pits για ένα δεύτερο σετ μέσης γόμας στον 17ο γύρο και στη συνέχεια προσπέρασε αμφότερες τις Mercedes με ευκολία, δεδομένου ότι τα γερμανικά μονοθέσια είχαν κάνει αρκετούς γύρους με τη σκληρή γόμα.

 

Η Mercedes είχε αποφασίσει εχθές να χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα στα δυο πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών, έχοντας πιθανότατα κρίνει ότι τα καλύτερα ελαστικά για τον αγώνα θα ήταν τα σκληρά, τα οποία φρόντισε να διαφυλάξει. Ο Hamilton στο δεύτερο pit stop του παραπονέθηκε ότι η ομάδα τοποθέτησε στο μονοθέσιό του τα λάθος ελαστικά (σκληρά), ωστόσο η απάντηση από το pit wall της Mercedes ήταν ότι τα άλλα δύο σετ μέσης γόμας είχαν χρησιμοποιηθεί εκτεταμένα το Σάββατο και δε συνέφερε να χρησιμοποιηθούν. Παρ ότι ο Rosberg χρησιμοποίησε τη μέση γόμα για το τελικό stint του αγώνα, δεν κατάφερε να πλησιάσει τον Hamilton, o οποίος πλέον βρίσκεται μόλις 3 βαθμούς εμπρός από τον Vettel στο πρωτάθλημα.

 

Το GP Μαλαισίας, με τις ακραίες θερμοκρασίες του, αποκάλυψε το φετινό ψεγάδι των Mercedes: τη διαχείριση ελαστικών. Σε αυτό τον τομέα η Ferrari έχει το πάνω χέρι, όπως παραδοσιακά συμβαίνει με μονοθέσια που δημιουργούνται υπό την ηγεσία του James Allison. To ερώτημα είναι αν αυτό θα είναι αρκετό να δημιουργήσει μάχες μεταξύ των δυο ομάδων και σε άλλους αγώνες.

 

Υπάρχει βέβαια και μια άλλη θεωρία για την αναγέννηση της ιταλικής ομάδας. H Διεθνής Ομοσπονδία έχει ανακοινώσει ότι από το GP Κίνας θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ελέγχει τη ροή καυσίμου όχι μόνο μέσω του ειδικού μετρητή και αλλά και δια του συστήματος τροφοδοσίας του κινητήρα. Υπάρχουν υποψίες ότι Mercedes και Ferrari έχουν βρει έναν έξυπνο τρόπο να υπερβαίνουν το όριο ροής καυσίμου των 100 κιλών ανά ώρα άνω των 10.500 σ.α.λ., διακόπτοντας την παροχή στιγμιαία μετά τον μετρητή, έτσι ώστε να εμφανίζεται σε αυτόν κανονική ποσότητα καυσίμου, αλλά να συγκεντρώνεται περισσότερο στο σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα. Κατά πόσο θα επηρεαστούν των ομάδων που χρησιμοποιούν αυτούς τους κινητήρες μένει να διαπιστωθεί.

 

Ο αγώνας του Raikkonen ξεκίνησε με κακό τρόπο, αφού έχασε θέσεις στην εκκίνηση και στο τέλος του πρώτου γύρου είχε αστοχία ελαστικού, όταν ο Felipe Nasr τον ακούμπησε με την εμπρός αεροτομή της Sauber. Με τη βοήθεια της παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας (και αφού ο Raikkonen ρώτησε στον ασύρματο αν μπορούσε να προσπεράσει υπό το καθεστώς του διότι οι προπορευόμενοι δεν πήγαιναν με αρκετά γρήγορο ρυθμό ώστε να πιάσουν την ουρά μονοθεσίων), ο Φινλανδός κατάφερε να αναρριχηθεί μέχρι την 4η θέση, αλλά δεν επέδειξε τον εκπληκτικό ρυθμό αγώνα του Vettel.

 

Έπειτα από λανθασμένη τακτική στις κατατακτήριες δοκιμές, οι Williams ακολούθησαν καλό ρυθμό στον αγώνα, αλλά δεν είχαν σε καμία περίπτωση τη δυνατότητα να παλέψουν με τις Ferrari και τις Mercedes. Αντιθέτως, η εσωτερική μάχη της ομάδας άναψε στα τελικά στάδια του αγώνα, με τον Valtteri Bottas να προσπερνάει τον Felipe Massa για την 5η θέση στον τελευταίο γύρο. Ο Βραζιλιάνος δήλωσε ότι αν δεν είχε πρόβλημα στο τελευταίο του pit stop δε θα είχε χάσει την 5η θέση, ωστόσο ο Bottas είχε χάσει ακόμη περισσότερο χρόνο σε μια από τις δικές του επισκέψεις στα pits, αφού οι μηχανικοί δεν είχαν φέρει το πίσω αριστερό ελαστικό.

 

O Max Verstappen έγραψε ιστορία σήμερα, αφού έγινε ο νεότερος οδηγός που έχει σημειώσει βαθμούς στην ιστορία της F1 και ο μοναδικός ανήλικος. Πριν το GP Μαλαισίας μάλιστα, ο Ολλανδός έδωσε τις θεωρητικές εξετάσεις για να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης! Ωστόσο στην πίστα, είδαμε τον Verstappen να δίνει πολυάριθμες μάχες, χωρίς να διαπράξει κανένα λάθος ή να προκαλέσει κάποια σύγκρουση. Αντιθέτως, είδαμε κάποιες αποφασιστικές κινήσεις. Το ίδιο ισχύει και για τον 20χρονο team mate του, Carlos Sainz, ο οποίος τερμάτισε πίσω από τον Ολλανδό, έχοντας ακολουθήσει στρατηγική ενός pit stop λιγότερου.

 

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι αμφότερες οι Toro Rosso τερμάτισαν εμπρός από τις Red Bull. Παρά τη βελτίωση των χαρτογραφήσεων του κινητήρα της Renault και τις καλές θέσεις εκκίνησης, οι Red Bull υστερούσαν σημαντικά σε ρυθμό αγώνα και αντιμετώπισαν προβλήματα υπερθέρμανσης των φρένων τους… Επιπλέον, το μονοθέσιο της Toro Rosso έχει τη δυνατότητα να κάνει τα ελαστικά να λειτουργήσουν καλύτερα. Η Red Bull δεν έχει εφαρμόσει ακόμα τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις που θα ήθελε στο μονοθέσιο, αλλά αναφέρει ότι η απογοητευτική απόδοση του κινητήρα επηρεάζει τη συμπεριφορά της RB11 και δεν επιτρέπει να αποκαλυφθούν τα αεροδυναμικά της προτερήματα για να φορτίσει επαρκώς τα ελαστικά… Ο Daniel Ricciardo δέχθηκε δύο φορές εντολή από το pit wall να αφήσει τον team mate του, Daniil Kvyat νε περάσει μπροστά, καθώς ο Ρώσος αντιμετώπιζε λιγότερα προβλήματα με τα φρένα του. Ωστόσο, ο Kvyat είχε μια αρκετά ισχυρή σύγκρουση με τον Nico Hulkenberg, για την οποία παρ ότι έφταιγε ο Ρώσος, αφού έκλεισε την πόρτα χωρίς να γνωρίζει ότι η Force India βρίσκεται εκεί, οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Γερμανό! Μεταξύ των αγωνοδικών βρισκόταν σήμερα και ο πεντάκις παγκόσμιος πρωταθλητής μοτοσικλετών Mick Doohan.

 

Σημάδια βελτίωσης επέδειξε η McLarenHonda, που πάλεψε αρχικά με τις Force India και μία από τις Sauber, πριν εγκαταλείψουν αμφότερα τα μονοθέσιά της. Στην επιστροφή του στην ενεργό δράση, ο Fernando Alonso εκκίνησε 18ος και ήταν 14ος όταν εγκατέλειψε, την ημέρα που η πρώην ομάδα του κατέκτησε την πρώτη της νίκη από το 2013…_Φ.Λ.

Eπόμενος αγώνας, το Grand Prix της Κίνας στην πίστα της Σαγκάης, στις 12 Απριλίου

GP MAΛΑΙΣΙΑΣ

ΟΙ 10 ΠΡΩΤΟΙ

1 Vettel Ferrari

2 Hamilton Mercedes

3 Rosberg Mercedes

4 Raikkonen Ferrari

5 Bottas Williams

6 Μassa Williams

7 Verstappen Toro Rosso

8 Sainz Jr Toro Rosso

9 Κvyat Red Bull

10 Ricciardo Red Bull

TAXYTEΡΟΣ ΓΥΡΟΣ

Rosberg 1:42.062

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1 Hamilton 43

2 Vettel 40

3 Rosberg 33

4 Μassa 20

5 Raikkonen 12

6 Νasr 10

7 Bottas 10

8 Ricciardo 9

9 Hulkenberg 6

10 Verstappen 6

11 Sainz Jr 6

12 Ericsson 4

13 Kvyat 2

14 Perez 1

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1 Mercedes 76

2 Ferrari 52

3 Williams 30

4 Sauber 14

5 Toro Rosso 12

6 Red Bull 11

7 Force India 7

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ