top icon
Formula 1

Προβλέψεις Mercedes για τη Βραζιλία

Τι θα κρίνει την ανταγωνιστικότητα των δύο κορυφαίων μονοθεσίων στο GP Σάο Πάολο; Ο επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Mercedes παρέχει μερικές απαντήσεις. Παράλληλα, φημολογείται η χρήση 5ου κινητήρα για τον Hamilton.

Ο Andrew Shovlin είναι ένας από τους τέσσερις «στυλοβάτες» της ομάδας της Mercedes, οι οποίοι βρίσκονται εκεί από την ίδρυσή της το 1999 υπό το όνομα της BAR. Οι υπόλοιποι είναι οι Ron Meadows (αγωνιστικός διευθυντής), James Vowles (επικεφαλής στρατηγικής) και Peter Bonnington, αρχιμηχανικός, του Lewis Hamilton.

Σε δηλώσεις του, ο 48χρονος Shovlin, ανέφερε τους παράγοντες που πιστεύει ότι θα κρίνουν το αποτέλεσμα στο GP Σάο Πάολο: «Συνήθως, σε τόσο προχωρημένο στάδιο της σεζόν βλέπεις την απόδοση να καταλαγιάζει λίγο, αλλά (φέτος) οι διακυμάνσεις είναι ακόμα μεγάλες».

«Θα υπάρξουν πίστες που θα μας ταιριάζουν. Είχαμε πολύ δυνατούς αγώνες στην Τουρκία και το Sochi και πολλούς δυνατούς αγώνες από το καλοκαιρινό διάλειμμα και έπειτα. Οπότε, θα υπάρχουν σκαμπανεβάσματα και σίγουρα έχουμε δουλειά να κάνουμε».

«Νομίζω ότι όσον αφορά την ισορροπία, (η Red Bull) είναι λίγο πιο μπροστά από εμάς, αλλά θα επηρεαστεί από τον καιρό, τις θερμοκρασίες της πίστας… Όλα αυτά θα παίξουν ρόλο».

«Αλλά το μεγαλύτερο πράγμα θα είναι τα χαρακτηριστικά της πίστας και φαίνεται ότι όταν βρισκόμαστε σε μια πίστα που προκαλεί υποστροφή, τείνουμε να πηγαίνουμε λίγο καλύτερα».

«Οι δύο τελευταίοι αγώνες αφορούσαν σε μεγάλο βαθμό την υπερθέρμανση των πίσω ελαστικών, και θα μπορούσαμε να πούμε ότι από όσα έχουμε δει το τελευταίο δεκαπενθήμερο, είναι ξεκάθαρο ότι έχουν το πλεονέκτημα όταν βρισκόμαστε σε αυτή την κατάσταση».

Andew Shovlin (Mercedes)

Andrew Shovlin

Όταν ρωτήθηκε ποια από τις δύο ομάδες θα είναι πιο ανταγωνιστική στη Βραζιλία, ο Shovlin δήλωσε ότι θα εξαρτηθεί από τον καιρό, ο οποίος είναι «πολύ ασταθής» στο Interlagos. «Μπορεί να έχεις θερμοκρασία πίστας στους 50 βαθμούς τη μία μέρα και την επόμενη να βρέχει».

«Νομίζω ότι αν η πίστα είναι ζεστή, τότε μάλλον θα πάει προς την κατεύθυνσή τους. Λίγη συννεφιά μπορεί κάλλιστα να μας βολεύει, αλλά ένα από τα πλεονεκτήματα που είχαν (στο Μεξικό) ήταν ότι κατάφεραν να αυξήσουν την (παραγόμενη) αρνητική άντωση με την πίσω πίσω αεροτομή μέγιστου αεροδυναμικού φορτίου».

«Αλλά για εμάς, αυτή ήταν η πίσω αεροτομή που χρησιμοποιούμε κανονικά. Απλά το μονοθέσιό τους φαίνεται να έχει περισσότερη αρνητική άντωση από το δικό μας με αεροτομές του ίδιου μεγέθους και νομίζω ότι αυτό λειτούργησε υπέρ τους».

«Στη Βραζιλία αυτό θα πρέπει να είναι μικρότερο πρόβλημα, αλλά είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε. Όπως κάναμε και ερχόμενοι (στο Μεξικό), θα εξετάσουμε τις αδυναμίες του μονοθεσίου μας και θα βρούμε τρόπο να τις ελαχιστοποιήσουμε».

Φήμες για 5ο V6 για τον Hamilton

Στο μεταξύ, εντείνονται οι φήμες στα paddock που θέλουν την Mercedes να τοποθετεί 5ο κινητήρα στο μονοθέσιο του Lewis Hamilton αυτό το Σαββατοκύριακο.

Παρότι η γερμανική ομάδα πίστευε ότι έχει επιλύσει τα προβλήματα του V6 της, σύμφωνα με αναφορές δημοσιογράφων που βρίσκονται στο Interlagos, διαπιστώθηκε πτώση της πίεσης νερού (ή υδραυλικών υγρών, ανάλογα με την πηγή) στο μονοθέσιο του Hamilton στο Μεξικό.

Το γεγονός αυτό ενδέχεται να την αναγκάσει να αντικαταστήσει τον κινητήρα του Βρετανού, με αποτέλεσμα ποινή (τουλάχιστον) 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής. Τη φήμη επανέλαβε και ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko.

Hamilton (Mercedes)

O Hamilton δήλωσε επί του θέματος: «Δε μπορώ να σχολιάσω αυτή τη στιγμή, δε γνωρίζω. Δε νομίζω ότι οι κινητήρες έφτασαν καν σήμερα το πρωί».

«Απ’ όσο γνωρίζω, προς το παρόν οι κινητήρες μου είναι μια χαρά. Αλλά θα το μάθω, προφανώς, αργότερα. Δεν έχουμε κάνει ακόμα τη συνάντηση με τους μηχανολόγους».

Καθυστερήσεις

Αρκετές πτήσεις από Μεξικό προς Βραζιλία καθυστέρησαν, λόγω πυκνής ομίχλης. H FIA αναγκάστηκε να ανταλλάξει θέσεις μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes στη συνέντευξη Τύπου της Πέμπτης, καθώς ο Valtteri Bottas καθυστέρησε να καταφθάσει στο Interlagos.

Μόλις 24 ώρες πριν την έναρξη των πρώτων ελεύθερων δοκιμών, αρκετές ομάδες βρίσκονταν σε άδεια γκαράζ, καθώς δύο από τα έξι συνολικά αεροπλάνα (συνήθως είναι επτά) που μετέφεραν τον εξοπλισμό των ομάδων, προσγειώθηκαν στο Σάο Πάολο μόλις στις 5:00 το πρωί της Πέμπτης.

Πυκνή ομίχλη παρέλυσε τη δραστηριότητα στο αεροδρόμιο Benito Juarez του Μεξικού. Τρεις πτήσεις των αεροσκαφών με τον εξοπλισμό των ομάδων καθυστέρησαν 7 ώρες. Άλλες δύο κατευθύνθηκαν στο Χιούστον και μία στη Γκουανταλαχάρα.

Επιπλέον καθυστέρηση προκάλεσε το γεγονός ότι με τις αναμονές, οι πιλότοι των αεροσκαφών ξεπέρασαν το προβλεπόμενο ωράριο εργασίας και δε μπορούσαν να απογειωθούν. Με ελλείψεις να υπάρχουν και στο προσωπικό πιλότων, η F1 δε μπορούσε να προσλάβει άμεσα αντικαταστάτες.

Εντέλει, οι δύο πτήσεις που προσγειώθηκαν στο Σάο Πάολο τα ξημερώματα της Πέμπτης, περιείχαν τα μονοθέσια και τους κινητήρες των Ferrari, Alfa Romeo, Haas και McLaren, καθώς και ένα πλήρες σετ εργαλείων της Red Bull.

Οι ομάδες δέχθηκαν υποσχέσεις ότι θα παραλάμβαναν τις μονάδες ισχύος το αργότερο στις 14:00 της Πέμπτης. Πέραν των Alpine και Aston Martin, όλες οι υπόλοιπες ομάδες επηρεάστηκαν.

Κατά συνέπεια, όλες οι ομάδες, αποφάσισαν, ομόφωνα, να ζητήσουν άρση της απαγόρευσης παρουσίας προσωπικού των ομάδων στα pits (για 9 ώρες) το βράδυ της Πέμπτης (το λεγόμενο curfew), την οποία παραχώρησε η FIA.

Αυτό θα επιτρέψει στους μηχανικούς να εργαστούν τη νύχτα για να προλάβουν να στήσουν τον εξοπλισμό των γκαράζ και να συναρμολογήσουν τα μονοθέσια, μια εργασία διάρκειας μεταξύ 8 και 12 ωρών, που θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τους μηχανικούς, σε αυτή την τριάδα Grand Prix σε διαδοχικά Σαββατοκύριακα…_Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ