top icon
Αγώνες

«Ημέρα της Γυναίκας»: οι 9 κυρίες των ελληνικών αγώνων

Σε έναν χώρο που κυριαρχείται από άνδρες, όπως οι ελληνικοί αγώνες αυτοκινήτου, δεν έλειψε ποτέ το γυναικείο άρωμα. Τιμώντας την «Ημέρα της Γυναίκας» με τον δικό του τρόπο, ο Στράτης Χατζηπαναγιώτου σχολιάζει με εκτίμηση.

Στην πρώτη γραμμή, κυρίες συνοδηγοί-πρωταθλήτριες, όπως η Τώνια Παυλή, αλλά και οδηγοί, όπως η Ισμήνη Φαμπιάτου και άλλες, που δεν πέρασαν απαρατήρητες. Σημαντικός όμως ο ρόλος τους πίσω από τη σκηνή, όπου σε κάθε επίπεδο συχνά -πυκνά ξεπέρασαν τους κυρίους, στελέχη του χώρου. Ξεχωρίζουμε εννέα κυρίες-κοσμήματα, αποδίδοντας φόρο τιμής στην Πέγκυ που έφυγε, όπως επίσης στην «κυρία Καίτη» και στην Ελένη Φερτάκη, που δεν είναι πλέον μαζί μας. Επίσης στην Ελένη και στην Ντέπη, φύλακες-άγγελοι των συζύγων τους και των αγωνιζομένων σε κάθε δραστηριότητα. Το καρέ του άσου που καταγράφουμε στην ανάλυση, συμπληρώνει μια επτάδα με το χέρι στην καρδιά.

Άλλωστε, οι παρακάτω Κυρίες εκφράζουν γενικότερα τη θηλυκή παρουσία, αφού ειδικά σε οργανωτικό επίπεδο, όποια πέτρα και αν σηκώσεις, ένα ικανό θηλυκό θα αντικρίσεις. Από την ΟΜΑΕ, σε διοικητικό και υπηρεσιακό επίπεδο, μέχρι τα Σωματεία, και κυρίως στο τραπεζάκι κάθε ειδικής διαδρομής. Τότε που φτάναμε πιεσμένοι στον ΣΕΧ και αναζητούσαμε το χαμόγελο της αείμνηστης Μαρίας Λαΐου και το βλέμμα κύρους της Ντέπης Δράκου, με τη φωνή της καμπάνα, ξέροντας ότι τότε φρόντιζε τη διαδρομή μας η Ανίτα του WRC, όπως σήμερα η Φωτεινή των ελληνικών αγώνων σε βουνά, πίστες και ειδικές διαδρομές.

Σε γυναικεία, περιποιημένα χέρια και το Σωματείο μου, το ΑΣΜΑ, το ex-Αγωνιστικό της ΕΛΠΑ, που τιμάει την ιστορία μας εκφράζοντας και το οικογενειακό δίκαιο, το οποίο λείπει από το χώρο.

Deppy Drakou

Ντέπη Δράκου

Σύζυγος του κορυφαίου, του πλέον «περπατημένου» όλων Νίκου Μουζάκη, με αντίστροφους ρόλους στη ζωή τους. Εκείνος οδηγεί και δίνει μάχες με το πείσμα του και τις αρχές του. Εκείνη συνοδηγός του, στήριγμά του σε κάθε απρόοπτο, με την αξιοπρέπειά τους να πρέπει να διδάσκεται σε δήθεν πετυχημένους της καθημερινότητας. Η Ντέπη, κριτής με χρυσό πτυχίο, έπαιξε με εντιμότητα όλους τους ρόλους των στελεχών, κερδίζοντας την εκτίμηση και το σεβασμών των αγωνιζομένων, που πάντα ήταν το κύριο μέλημά της. Μακριά από την αγωγή της τα παιχνίδια με τα ιερά, όπως είναι οι κανονισμοί, και αν ένιωθες όμορφα αντικρίζοντας τη φιγούρα της καθώς πλησίαζες τον ΣΕΧ ή την αφετηρία, ανακούφιση ένιωθαν και όσοι συνεργάστηκαν μαζί της σε άλλους ρόλους ευθύνης. Δυστυχώς, ο χώρος έδειξε μικρή ψυχή όταν ταλαιπωρήθηκε στην περιπέτεια με το σπριντ στα Κιούρκα, στο Auto Festival, που σημάδεψε σημαντικούς των ελληνικών αγώνων. Σήμερα, με κράνος και ψηλά το κεφάλι, διδάσκει ζωή, όντας στήριγμα του συζύγου της σε ένα ύπουλο Σαφάρι, που το κερδίζεις μόνο με πίστη. Ό,τι τους ταιριάζει…

Kaiti Kyritsi

Καίτη Κυρίτση

Για τρεις γενιές αθλητών η «κυρία Καίτη», με ό,τι αυτό σημαίνει σε σχέση με το σεβασμό όλων σε μια προσωπικότητα-legend του χώρου. Αγόραζες το περιοδικό Βολάν ώστε να διαβάσεις τα πικάντικα σχόλιά της ως «Μάρτσια», ενώ ζούσες για ένα Μαύρο Ρόδο της ΑΛΑ. Ποιος είναι ο αρχηγός; Η Καίτη! Πάμε γερά, διάλογοι εποχής, αφού ήξερες ότι το έργο της ήταν καλά δουλεμένο και είχε χαρακτήρα. Όπως ο δικός της, που τον κατέθεσε με ψυχή και αξιοπρέπεια όταν έχασε τον σύζυγό της στη Φιλέρημο. Ως οργανωτής διδάχθηκε επικοινωνία από τον Ίκαρο, είχε άσους δίπλα της στην ΑΛΑ, όπως είναι ο Δημήτρης Βερούτης, με τρέλα στα τεχνικά, ενώ υπήρξε και εξαιρετικός οδηγός. Βεβαίως και ο Νίκος Σπαγγόπουλος, γέννημα του αγωνιστικού της ΕΛΠΑ, αριστούχος της «μεγάλης του Γλωσσώτη σχολής», όπως οι Αντώνης Χατζημιχάλης και «ΡΟΝ».

Maria Pavli Korre

Μαρία Παυλή-Κορρέ

Η Μάρω του Ευριπίδη, η μικρότερη αδελφή της Τώνιας. Στατιστικές που δεν προδίδουν το μέγεθος. Απλώς, η συνοδηγός του «Ιαβέρη» με διάρκεια, και γιατί του άρεσε ό,τι άκουγε και γιατί συμπεριφερόταν με τακτ σε ένα χώρο όπου ο καθένας κρύβει τις αστοχίες του με άλλοθι το συναίσθημα. Η Μαρία, με τρέλα στο να διδάσκει, με μεράκι στο να υπηρετεί τους νέους, συχνά αφιλοκερδώς, σήμερα καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο. Η κ. Μαρία Κορρέ, εξαιρετική οδηγός αγώνων, σήμερα κοσμεί και την πανεπιστημιακή κοινότητα με τρόπο, με το στυλ της, μακριά από διαπλοκές και πολιτική υποστήριξη. Η «μικρή» μιας οικογένειας παλιάς κοπής, ένας ωραίος άνθρωπος.

Tonia Pavli

Τώνια Παυλή
Ξεκίνησε «ανήλικη» το 1975 και «κλείδωσε» το 2005. Από τα αθώα χρόνια με τον Παύλο Χουρδάκη (R8) και το Σωτήρη Κοκκίνη (Lada και Lancer) στα πιο δύσκολα τόσο με το Σώτο όσο και με το «Λεωνίδα» αλλά και, κυρίως, με το «Στρατισίνο». Μαζί και στη ζωή από το 1986 με τον οδηγό της Nissan και της Seat, μοιράστηκαν ό,τι καλύτερο σε ποιότητα συμμετοχών και αυτοκινήτων, έχοντας γύρω τους επαγγελματίες με ικανότητες και ήθος. Τρόμαζε αλλά και απολάμβανε το κύρος της συμμετοχής με το 240 RS, χαλάρωνε αλλά και διαχειριζόταν με μαεστρία την ευθύνη της συμμετοχής με τη Silvia, έμπαινε και τραγουδούσε γιατί «έτσι πρέπει» στο Micra και βέβαια αρνούνταν να βγει, βρίσκοντας το τέλειο «ταίρι» στο GTiR, αυτοκίνητο με πολλές σφραγίδες αναγνώρισης. Αντίστοιχα, στη Seat δεν ένιωθε άνετα στη «λαχανίδα», ενώ την ενθουσίαζε το κίτρινο kit car, ένα αυτοκίνητο πολεμική μηχανή, που μπορούσε να σε αναδείξει και να σε δικαιώσει, αλλά μπορούσε και να σε «σκοτώσει»! Αθόρυβη, εκνευριστικά λιγομίλητη και διακριτική, αρνείται, από ανέκαθεν άλλωστε, «πολιτικές» αγωνιστικές συζητήσεις. Μάλιστα, δε δίνει σημασία όταν διαβάζει ή ακούει αηδίες περί «σημαντικών» και «κορυφαίων» κυριών των ελληνικών αγώνων, και περιορίζεται μόνο σε αναφορές στο παρελθόν, όταν και όποτε συναναστραφεί με καλούς φίλους οδηγούς της που παραδέχεται, όπως το Ρον Χαλιβελάκη και το Δημήτρη Βαζάκα, χωρίς να υποτιμά την πολύ σοβαρή συμμετοχή με το Νίκο Τσάδαρη και το Saxo kit car, με την υποστήριξη της αντιπροσωπίας, σε δύο Ακρόπολις! .

Anita Passalis

Ανίτα Πασαλή

Τι να γράψω για την κ. Πασαλή, με το «Κ» κεφαλαίο, όντας και αλεξικέραυνο υποδειγματικής ζωής, σε κάθε επίπεδο. Θα μπορούσε να διδάσκει αξιοπρέπεια στα εξαιρετικά σεμινάρια για την ψυχή της κ. Νταίζης Μανιατοπούλου. Τεράστιες αμφότερες και για διαφορετικούς λόγους, και ας μην το γνωρίζουν. Η Ανίτα, λοιπόν, σε ένα ανδρικό περιβάλλον πετυχημένων, παρομοιάζεται με τον κ. Τάκη Αθανασόπουλο, που έγραψε ιστορία σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ δυσκολεύτηκε και δε βρήκε ανταπόκριση σε εθνικούς οργανισμούς. Η κ. Πασαλή που δυσκολεύτηκε στα καθ’ ημάς, στο WRC, είτε ως Ελληνίδα απεσταλμένη, όντας η τέλεια πρέσβειρα, είτε ως συνεργάτης της FIA, αρκεί η παρουσία της ώστε ο ίδιος ο Ζαν Τοντ να σηκωθεί και να τη χαιρετήσει εγκάρδια και με σεβασμό.

Άλλωστε, είναι ο άνθρωπος που εγγυάται το τέλειο Ράλλυ Ακρόπολις, σήμερα, αύριο ή μεθαύριο, ξεπερνώντας και τις αγκυλώσεις που αυτονόητα προκύπτουν σε μια πολυμελή επιτροπή-συνονθύλευμα. Πλεονέκτημα η ποιότητα Πουρναράκη, που καμουφλάρει τις ελλείψεις του με τη συνέπειά του, η γνώση και ο τρόπος του Παύλου Αθανασούλα, που βρίσκει ανταπόκριση και έχει το σεβασμό σε παγκόσμιο επίπεδο, και βέβαια η εντιμότητα και οι σφαιρικές γνώσεις του Νίκου Τσάδαρη. Στέλεχος με σταθερή αξία. Σε σχέση με την Πασαλή και τα καυτά πλήκτρα που προκύπτουν σχολιάζοντας το ελάχιστο από τη Διαδρομή της. Η Α.Π., κατά τη γνώμη μας κορυφαία προσωπικότητα του χώρου μας, «αγία τριάδα» μαζί με Δαρδούφα, Στεφανή.

Λεπτομέρεια, λοιπόν, που δε μετριάζει το μέγεθός της όταν πληγωμένη περιορίζει την αρχοντιά της και αντιδρά άκομψα σε μικρών ανθρώπων έργα και σχόλια, ή συμμετέχει ως επιστρατευμένη σε διαδικασίες μακριά από τις αρχές της. Κυρία που αυτοπροσδιορίζεται και υποκλίνεσαι, και ουδείς ικανός να τη διορίσει… Απλώς κάποιες αστοχίες προδίδουν και το συναισθηματισμό και τα στοιχεία φιλίας που χαρακτηρίζουν τον καθένα, αν βέβαια τα διαθέτει. Ό,τι η Πασαλή δε διαπραγματεύεται…

Peggy Trikakou

Πέγκυ Τρικάκου

Άνθρωπος στην υποδοχή των ελληνικών αγώνων για το 1/4 του αιώνα, έλαμψε και στο Ράλλυ Ακρόπολις. Σημείο αναφοράς στη ράμπα, πήρε και το τιμόνι του αγώνα, έχοντας την εμπιστοσύνη του αείμνηστου Αλέξανδρου Δαρδούφα. «Ψηλή» σε όλα, υποστήριξε υποδειγματικά τα χαρακτηριστικά της Κυρίας. Σε ένα δύσκολο περιβάλλον, ενώ ήταν το κύρος της συνδεδεμένο με το στυλ της που δημιουργούσαν σχέση εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες της στην ΕΛΠΑ και τους αγωνιζομένους. Από τους Παγκόσμιους και τους Έλληνες Πρωταθλητές, μέχρι τον Έλληνα ερασιτέχνη στυλοβάτη, τον οποίο αντιμετώπιζε με σεβασμό. Ένας σπάνιος άνθρωπος.

Helen Fertakis

Ελένη Φερτάκη

Η σύζυγος του αείμνηστου Κώστα, η παγκοσμίου επιπέδου γραμματέας του Ράλλυ Ακρόπολις. Διεθνής, με ευαισθησία και για τα ελληνικά πεπραγμένα. Ένας έντιμος άνθρωπος, ακούραστη εργάτρια με άποψη, στέλεχος που ξεπερνάει κάθε προσδοκία σε οποιαδήποτε συνεργασία. Υπεράνω κόστους. Η πλέον γενναιόδωρη, η υπεράνω όλων – σε ένα περιβάλλον όπου το χρήμα ουδείς μίσησε, η Ελένη ουδέποτε το θεώρησε προϋπόθεση. Ίσως ένδειξη σεβασμού, και μέχρις εκεί.

Άλλωστε, είναι και ζήτημα αγωγής, όπως αποδεικνύεται και από το πώς διαχειρίστηκε την αρρώστια και την απώλεια του τεράστιου συζύγου της και από το πώς χόρεψε τανγκό με τον κορονοϊό. Όπως τότε, γοητευτική πιτσιρίκα, στα πάρτι του Κολλεγίου Αθηνών. Ένας χορτάτος άνθρωπος με άπειρα χιλιόμετρα στις ατέλειωτες ειδικές των διεθνών ελληνικών αγώνων, και όχι μόνο. Είχε το σεβασμό όλων, και βέβαια αυτό το κάτι παραπάνω από όσους εμπιστεύτηκε ο «Φέρτακας» σε ρυθμούς Πρωταθλητή. Με την ευγενική της παρουσία στο σέρβις, στην ανάπαυλα της μάχης, να κάνει τη διαφορά στην ψυχολογία μας.

Katerina Halivelaki

Κατερίνα Χαλιβελάκη

Η Πρόεδρος του ΑΣΜΑ. Διδάχτηκε αγωγή από την πολύ υψηλού επιπέδου οικογένειά της. Παρακολούθησε σεμινάρια και συμμετείχε σε μεταπτυχιακό διοικητικής μέριμνας και οργάνωσης αγώνων, από τον κολοσσό. Τον Μανώλη -«ΡΟΝ»- Χαλιβελάκη, και ό,τι τους συνδέει, μια μαγική σχέση που δε θα βρεις, με ισορροπία για Όσκαρ, απεικονίζεται στα αγόρια τους. Στον Νικόλα και στον Κωνσταντίνο. Κοσμήματα και της κοινωνίας, με δρόμο που χαράχτηκε από τους γονείς τους με αξίες, ό,τι υποστηρίζουν με συνέπεια από πολύ νέοι. Αποδεικτικά στοιχεία ενός μοντέλου που αποτελεί παράδειγμα για την κοινωνία είναι οι οικογένειές τους, με σημαιοφόρους τα εγγόνια τους.

Η Κατερίνα του «ΡΟΝ», που κάνει τη διαφορά στο χώρο ως οικοδέσποινα στο Σωματείο μας, ως οργανωτής με αρχές, αλλά και στη διοίκηση. Δίνοντας πριν από λίγους μήνες υπεραξία στη διοίκηση Κουτσίκου, φροντίζοντας να μην εκτεθεί ο χώρος και ο άνδρας στο τιμόνι. Συνδυασμός που αδικήθηκε, και μάλιστα ύπουλα, από μια παρέα που πλέον δε χαρακτηρίζεις.

Fotini Psarrakou

Φωτεινή Ψαρράκου

Η κ. ΕΛΛΑΔΑ. Με χιλιόμετρα ως συνοδηγός, με συμμετοχές ως οδηγός και -το κυριότερο- με τον δημιουργικό ρόλο που λείπει σε επίπεδο οργάνωσης. Την αρρωσταίνει η διεκπεραίωση, λατρεύει την υπέρβαση. Με λίγα σχετικά χρόνια στα οργανωτικά, άφησε το αποτύπωμά της με ό,τι καταπιάστηκε, κινούμενη και υποδειγματικά στον δύσκολο δρόμο, έχοντας αριστερά σου τη Διοίκηση (ως μέλος του ΔΣ της ΟΜΑΕ) και δεξιά σου την οργάνωση. Υποχρέωση του Σωματείου σου οι τέλειοι αγώνες που προσφέρεις στον αθλητή ως ιερή υποχρέωση. Αντίστροφη η διαδρομή όταν απογοητεύεσαι και επιστρέφεις, αλλά ακόμα και έτσι πάλι στον ίδιο άξονα κινείσαι, και σε αυτή την κυρία του χώρου δεν αρέσουν οι εκκρεμότητες…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ