top icon
Αγώνες

Matton: Μπορεί να υπάρξει νέος κατασκευαστής την επόμενη τριετία – όχι το 2022

Ο Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton, θεωρεί πιθανή την είσοδο ενός νέου κατασκευαστή στην “υβριδική εποχή” του WRC, όχι όμως την επόμενη χρονιά.

Με τη θεσμοθέτηση των νέων κανονισμών, που έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό την υιοθέτηση υβριδικών κινητήριων συνόλων από τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1, της κορυφαίας δηλαδή κατηγορίας του WRC, η FIA και ο Promoter δεν έχουν κρύψει πως στοχεύουν να προσελκύσουν περισσότερους κατασκευαστές.

Μιλώντας στο motorsport.com, ο Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton, δήλωσε πως θεωρεί πιθανή την είσοδο ενός ακόμη κατασκευαστή κατά την πρώτη τριετία ισχύος των νέων κανονισμών (2022-2024), χωρίς πάντως να θεωρεί ότι αυτό θα συμβεί το 2022. Η συγκεκριμένη άποψη είναι λογική, καθώς για να είναι έτοιμη μια ομάδα, ώστε να λάβει μέρος στον πρώτο αγώνα της επόμενης χρονιάς, θα έπρεπε να έχει ήδη ανακοινώσει τη συμμετοχή της στο θεσμό, ώστε να προετοιμαστεί αναλόγως.

“Οι κανονισμοί της κατηγορίας Rally1 γράφτηκαν με σκοπό να είναι όσο πιο προσβάσιμοι γίνεται”, δήλωσε ο Matton. “Αυτός είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες εξέλιξης: βιωσιμότητα, ασφάλεια, προσβασιμότητα. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η πανδημία ανάγκασε πολλούς ανθρώπους να προσαρμόσουν τα πλάνα τους – αλλά έχουμε την πεποίθηση πως οι κανονισμοί έχουν δημιουργηθεί για να επιτρέψουν σε περισσότερους κατασκευαστές παγκοσμίως να σκεφτούν πως αυτός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να προωθήσουν τη μάρκα τους”.

Yves Matton

Αναφορικά με την πιθανή ένταξη νέου ή νέων κατασκευαστών, o Matton σχολίασε: “Θα μπορούσε να υπάρξει ένας ακόμη κατασκευαστής πριν από τη λήξη του επόμενου κύκλου ομολογκασιόν, αλλά αυτό δε θα γίνει το 2022”.

Υπενθυμίζουμε, πως από το 2022 τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας θα διαθέτουν υβριδικά κινητήρια σύνολα, που θα συνδυάζουν τον τρέχοντα τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και ισχύος 380 ίππων, με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 136 ίππων (100 kW). Την ευθύνη κατασκευής του ηλεκτροκινητήρα, που θα είναι κοινός για τις ομάδες, έχει αναλάβει η γερμανική Compact Dynamics. Μεταξύ άλλων, τα νέα αυτοκίνητα θα διαθέτουν κιβώτιο 5 σχέσεων και δε θα έχουν ενεργό μεσαίο διαφορικό.

Όσον αφορά στους εμπλεκόμενους κατασκευαστές, η Toyota έχει ήδη δεσμευτεί για την παρουσία της, όπως και η M-Sport, η οποία έχει την υποστήριξη της Ford. Από την άλλη, η Hyundai δεν έχει λάβει ακόμη το πράσινο φως, όμως υπάρχει αισιοδοξία πως θα παραμείνει στο θεσμό, όπως είχε δηλώσει πρόσφατα και ο επικεφαλής της, Andrea Adamo.

Όσον αφορά στο ζήτημα της Hyundai, ο Matton πρόσθεσε: “Η Hyundai είναι κλειδί για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ τώρα – έχουν καθιερωθεί ως δυνατοί συμμετέχοντες και είναι σημαντικό μέρος της ιστορίας του θεσμού. Έχω την πεποίθηση ότι θα έχουμε και τους 3 κατασκευαστές για το 2022. Η εισαγωγή του υβριδικού αυτοκινήτου ήταν κλειδί για να έχουμε τη δέσμευση των κατασκευαστών για το 2022. Θα επικοινωνήσουμε περισσότερα για αυτό στο εγγύς μέλλον”.

Σχετικά με την πιθανή είσοδο νέων κατασκευαστών, παλαιότερα είχαν ακουστεί, χωρίς  πάντως να υπάρξει κάποια συνέχεια, σενάρια περί επιστροφής των Subaru -που επεξεργάστηκε σοβαρά αλλά προς το παρόν έχει “παγώσει” τα σχέδιά της- και Mitsubishi. Από εκεί και έπειτα, το Groupe PSA διαθέτει εταιρείες με σημαντική ιστορία στο WRC όπως η Citroen, που έχει συνδεθεί με πιθανή επιστροφή, καθώς και οι νεοαποκτηθείσες Opel, Lancia, Fiat, χωρίς πάντως να υπάρχει κάτι επίσημο.

Cover Photo: Νίκος Κατίκης-Rallypixels

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ