top icon
Αγώνες

Ράλλυ Ακρόπολις 2012: Κλασικό Ακρόπολις!

Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός, ότι όσοι έχουν λάβει μέρος στο Ράλλυ Ακρόπολις, δηλώνουν ότι ο πιο σκληρός αγώνας του Π.Π. Ράλλυ τελειώνει μόνο όταν τελειώσεις τη ράμπα του τερματισμού!

Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός, ότι όσοι έχουν λάβει μέρος στο Ράλλυ Ακρόπολις, δηλώνουν ότι ο πιο σκληρός αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ τελειώνει μόνο όταν τελειώσεις τη ράμπα του τερματισμού.

Αυτός ο κανόνας τηρήθηκε και φέτος, αφού η τελευταία μέρα του εθνικού μας αγώνα, είχε δραματική εξέλιξη. Ο πρώτος που γνώρισε το σκληρό πρόσωπο του Ακρόπολις, ήταν Petter Solberg με το εργοστασιακό Ford Fiesta WRC. Ο Νορβηγός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής το 2003, ξεκίνησε το σκέλος μόλις δέκα δευτερόλεπτα πίσω από τον Sebastien Loeb και προσπάθησε να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά από την πρώτη ειδική. Όμως, στην προσπάθεια του να πιέσει, o Solberg πραγματοποίησε ένα λάθος, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα να «τραυματίσει» το Fiesta και να αναγκαστεί να εγκαταλείψει την προσπάθεια του. Σε εκείνο το σημείο, ο Sebastien Loeb έμεινε μόνος του στην κορυφή της κατάταξης με διαφορά μεγαλύτερη από ένα λεπτό. Όμως, ο «Έλληνας θεός των αγώνων» μας έκρυβε κι άλλες εκπλήξεις, αφού αμέσως ο Γάλλος οκτάκις Πρωταθλητής είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό! Ο Loeb αντί να συνεχίσει προς τον τερματισμό, αποφάσισε να σταματήσει και να αλλάξει το λάστιχο, χάνοντας το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς του, αλλά παραμένοντας στην κορυφή της κατάταξης. Έτσι, διατηρώντας έναν σταθερό ρυθμό στη συνέχεια κατάφερε να σημειώσει την 71η νίκη της καριέρας του, την 4η φετινή σε έξι αγώνες και τη δεύτερη συνεχόμενη μετά από εκείνη στην Αργεντινή.

 
Η έξοδος του Petter Solberg, είχε σαν αποτέλεσμα στην δεύτερη θέση της κατάταξης να ανέβει ο δεύτερος εργοστασιακός οδηγός της Citroen, ο Mikko Hirvonen, με τη γαλλική ομάδα να σημειώνει το δεύτερο συνεχόμενο 1-2. Ο Jari Matti Latvala, με δεδομένο ότι εχθές είχε χάσει πολύτιμο χρόνο, αλλά και σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Petter Solberg σήμερα, δεν είχε κανένα λόγο να πιέσει και ουσιαστικά περιορίστηκε σε έναν ρυθμό ασφαλείας που τον έφερε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης.
 
Πιο πίσω, όλοι οι οδηγοί που κατάφεραν να τερματίσουν τον αγώνα, προτίμησαν να ακολουθήσουν έναν πιο ασφαλή ρυθμό, ο οποίος και θα τους επέτρεπε να φτάσουν στη ράμπα που είχε στηθεί στο Hotel Casino Club Loutraki. Βλέπετε, μόνο λίγοι δεν ήταν αυτοί που γνώρισαν το σκληρό πρόσωπο του εθνικού μας αγώνα, έστω και λίγο πριν το τέλος. Την αρχή την έκανε ο Evgeny Novikov, ο οποίος ξεκίνησε το σκέλος αλλά εγκατέλειψε στην πρώτη ε.δ. από πρόβλημα στο σύστημα ψύξης του Fiesta. Στη συνέχεια, ο Nasser Al Attiyah ήταν αυτός που τέθηκε εκτός μάχης, αφού μετά από έξοδο που είχε προκάλεσε ζημιά στο ψυγείο του DS3 WRC. Στην ίδια ειδική, έλαβε τέλος και η προσπάθεια του Daniel Oliveira από την Βραζιλία, αφού έσβησε ο κινητήρας του Ford Fiesta WRC και δεν πήρε ποτέ ξανά μπροστά. Σε όλους τους παραπάνω προσθέστε και τον οδηγό της VW Motorsport, Andreas Mikkelsen, ο οποίος και εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση.
 
Έτσι, όσοι κατάφεραν να τερματίσουν ήταν σαφώς ικανοποιημένοι, με το Mads Ostberg να ολοκληρώνει στην 4η θέση της γενικής. Ο Νορβηγός αφού ξεπέρασε τα προβλήματα που είχε την πρώτη ημέρα του αγώνα, ακολούθησε έναν σταθερό ρυθμό που τον έφερε στον τερματισμό. Πέμπτος ακολούθησε ο Martin Prokop, ο οποίος δεν κατάφερε να κρατήσει τον Ostberg πίσω του, με αποτέλεσμα να αποφύγει τα ρίσκα που θα τον έθεταν εκτός αγώνα. Πιο πίσω, βρέθηκαν οι Thierry Neuville, Sebastien Ogier και Yazzed Al Rajhi, οι οποίοι και συμπλήρωσαν την πρώτη οκτάδα.
Τα απρόοπτα όμως δεν έλειψαν και στη κατηγορία των PWRC καθώς στο δεύτερο πέρασμα από την ειδική διαδρομή «Αγ. Θεόδωροι» ο Nicolas Fuchs, που μέχρι εκείνη την στιγμή απολάμβανε μια άνετη πρωτοπορία, είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Ο Περουβιανός οδηγός συνέχισε την ειδική χωρίς να το αντικαταστήσει με με αποτέλεσμα να προκληθεί τελικά ανεπανόρθωτη ζημιά στην πίσω ανάρτηση του Subaru Impreza WRX STi η οποία τον οδήγησε σε εγκατάλειψη μετά το τέλος της ειδικής διαδρομής. Έτσι η πρώτη θέση της κατηγορίας πέρασε στα χέρια του Valeriy Gorban (Mitsubishi Lancer EVO X) που έτσι πέτυχε την πρώτη του φετινή νίκη. Από εκεί και πέρα ο πιο προσεκτικός ρυθμός που ακολούθησαν στην πλειοψηφία τους τα πληρώματα κράτησε μακριά τα προβλήματα και ενδεχόμενες ανακατατάξεις οπότε διατηρώντας τις χθεσινές ισορροπίες τον νικητή ακολούθησαν οι Aksa (Mitsubishi Lancer EVO X) και Ricardo Trivino (Subaru Impreza WRX STi)

 
Δραματική ήταν η εξέλιξη και του αγώνα των ελληνικών πληρωμάτων στο πλαίσιο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος. Η μάχη για την κορυφή κράτησε μέχρι την προτελευταία ειδική διαδρομή (Άγ. Θεόδωροι 2) στην οποία οι μέχρι τότε πρώτοι Λάμπρος Κύρκος – Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO IX)  είχαν ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Ο χαμένος χρόνος από αυτό μηδένησε το πλεονέκτημα που είχαν δημιουργήσει μέχρι τότε ρίχνοντάς τους πίσω από τους έτερους διεκδικητές Γρηγόρη Νιώρα – Κώστα Κακαλή (Subaru Impreza N12). Τα δύο πληρώματα μπήκαν στην τελευταία ειδική διαδρομή με μόλις 1.8 δλ. διαφορά και εκεί οι Νιώρας – Κακαλής πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο σφράγισαν την νίκη στον δύσκολο και απαιτητικό διήμερο αγώνα. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Διονύσης Σπανός – Σωτήρης Γκοτοβός (Subaru Impreza WRC STi) ακολουθώντας σε όλη την διάρκεια του αγώνα έναν σταθερό ρυθμό που τους κράτησε μακριά από προβλήματα. Μάλιστα τα πληρώματα που βρέθηκαν στην κορυφή του διήμερου αγώνα διαμορφώνουν με την ίδια σειρά και την πρώτη τριάδα της άτυπης κατάταξης του σημερινού δεύτερου σκέλους που βαθμολογικά θεωρείται ανεξάρτητος αγώνας.

 
Για άλλη μια χρονιά λοιπόν το Ράλλυ Ακρόπολις επιβεβαίωσε την φήμη του σε κάθε επίπεδο με το σκληρό του πρόσωπο να διαμορφώνει ένα σκηνικό γεμάτο ένταση μέχρι την τελευταία στιγμή αποζημιώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τους θεατές και όλους τους φίλους του.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ