top icon
Αγώνες

Ράλλυ Γερμανίας: Με μια ματιά

Πέντε στροφές απομένουν μέχρι το τέλος της χρονιάς και στη Γερμανία οι πρωταγωνιστές του WRC θα αγωνιστούν στον πρώτο από τους τρεις ασφάλτινους αγώνες που ακολουθούν.

Μετά από μία σειρά αγώνων σε χωμάτινες κατά κύριο λόγο επιφάνειες, ο θίασος του WRC μεταφέρεται για την πρώτη ουσιαστική ασφάλτινη αναμέτρηση της χρονιάς. Βλέπετε, για τους περισσότερους μυημένους το Ράλλυ Μόντε Κάρλο που διεξάγεται σε παρόμοιες επιφάνειες, δεν θεωρείται καθαρά ασφάλτινος αγώνας, αφού κυριαρχούν οι μικτές συνθήκες με πάγο και χιόνι. Στη Γερμανία, λοιπόν, θα παρακολουθήσουμε την πρώτη αναμέτρηση του είδους, στην οποία οι μετρ του είδους θα έχουν ξεκάθαρο πλεονέκτημα, ενώ θα αποτελέσει ένα πρώτο δείγμα γραφής για τη συνέχεια, αφού από τους πέντε αγώνες που απομένουν για την ολοκλήρωση του Πρωταθλήματος, οι τρεις θα πραγματοποιηθούν στην άσφαλτο.

 

Το Ράλλυ Γερμανίας, δεν έχει μακρά ιστορία στο θεσμό. Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά το 2002, λόγω φυσικά της πολύ σημαντικής γερμανικής αγοράς. Ο αγώνας αποτελούσε ένα κράμα τριών διαφορετικών Ράλλυ, των Γερμανίας, Χάνσμπρουκ και Σάαρλαντ, όντας μέρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Διεξάγεται αποκλειστικά σε ασφάλτινες επιφάνειες, αν και το στοιχείο που τον έχει κάνει περισσότερο γνωστό είναι τα περάσματα από τσιμεντένιους δρόμους και τις στενές διαδρομές ανάμεσα από τα αμπέλια. Οι αλλαγές πορείας και τα πολύ κλειστά κομμάτια είναι συνηθισμένα στον γερμανικό αγώνα, γεγονός που καθιστά πολύ σημαντική τη χρήση του χειροφρένου! Δεν είναι τυχαίο, ότι το 2002 όταν ο Tommi Makinen είχε σπάσει τη λαβή του χειροφρένου στο Impreza WRC 2002, ήταν έτοιμος να εγκαταλείψει την προσπάθεια του, αφού στις περισσότερες στροφές αναγκαζόταν να κάνει όπισθεν για να στρίψει. Τέλος, ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που κρίνει μεγάλο μέρος της εξέλιξης του γερμανικού Ράλλυ, είναι και οι καιρικές συνθήκες, αφού πολύ συχνά η βροχή κάνει την εμφάνιση της προβληματίζοντας τους οδηγούς, ειδικά αναφορικά με την επιλογή των ελαστικών τους.

 

Φέτος, ο αγώνας περιλαμβάνει 18 ειδικές διαδρομές και 327 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Την Παρασκευή, εναρκτήρια ημέρα του αγώνα, τα πληρώματα θα διαγωνιστούν σε μία νέα ειδική διαδρομή κοντά στα σύνορα με το Βέλγιο, δίπλα στη γενέτειρα του Thierry Neuville. Μία ακόμα αλλαγή, είναι ότι η εκκίνηση θα πραγματοποιηθεί και πάλι στην πόλη του Trier, αντί για την Κολωνία που έλαβε χώρα το 2013. Από εκεί και πέρα, οι ειδικές που έχουμε γνωρίσει και ξέρουν πολύ καλά οι οδηγοί κοντά στον ποταμό Mosel και στο Σάαρλαντ, αλλά και στην στρατιωτική περιοχή του Baumholder, παραμένουν στον αγώνα. Απλά, κάποιες από αυτές θα πραγματοποιηθούν με αντίθετη φορά, δυσκολεύοντας το έργο των πληρωμάτων, που θα πρέπει να κάνουν καινούργιες σημειώσεις.

 

Σε αγωνιστικό επίπεδο, αναμφίβολα η VW αναμένεται να είναι και πάλι η μεγάλη πρωταγωνίστρια. Ο Sebastien Ogier, ως Γάλλος που σέβεται τις ρίζες του, είναι ταχύτατος στην άσφαλτο και το έχει αποδείξει πολλάκις στο παρελθόν. Στη Γερμανία πέρσι, όμως, ένα δικό του λάθος ήταν αυτό που του στέρησε τη δυνατότητα να κερδίσει, και σίγουρα είναι κάτι που φέτος θέλει να αποφύγει. Το ερώτημα είναι ποιος θα αντισταθεί στην κραταιά VW, ειδικά από τη στιγμή που οι μετρ της ασφάλτου οδηγούν για λογαριασμό της Hyundai! Φυσικά, αναφερόμαστε στους Neuville, Sordo και Bouffier, που όλοι τους θα οδηγούν i20 WRC. Αν τα κορεάτικα χάτσμπακ αποδειχθούν ανταγωνιστικά απέναντι στα Polo, τότε θα κάνουμε λόγο ίσως για τον αμφίρροπο αγώνα της χρονιάς. Ας δούμε, όμως, αναλυτικά τι μπορούμε να περιμένουμε από κάθε ομάδα στον γερμανικό αγώνα._Π.Τ.

 

VW MOTORSPORT

Πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει, και η VW θα βρεθεί και στη Γερμανία με τρία Polo R WRC για τους Sebastien Ogier, Jari Matti Latvala και Andreas Mikkelsen. Αυτός είναι ο πρώτος αγώνας που όλοι στις τάξεις της ομάδας παραδέχονται ότι αισθάνονται πίεση! Με δεδομένo ότι είναι ο αγώνας της πατρίδας της Volkswagen έχει προσθέσει ένα άγχος για τη νίκη στους Γερμανούς, ειδικά μετά το περσινό κακό αποτέλεσμα. Από τον Jost Capito (επικεφαλής της ομάδας), μέχρι και τους τρεις οδηγούς, εύκολα καταλαβαίνει κανείς από τις δηλώσεις τους, ότι το βάρος για τη νίκη είναι υπαρκτό και μεγαλύτερο από κάθε άλλο αγώνα. Φυσικά, με τον Sebastien Loeb απών πλέον, αλλά και τον περσινό νικητή του αγώνα Dani Sordo, στη νεοσύστατη Hyundai, η VW είναι το ακλόνητο φαβορί για να επικρατήσει και σε αυτόν τον αγώνα. Ο Ogier θα είναι φυσιολογικά το πρώτο βιολί, αφού εκτός από την δεδομένη ταχύτητα του στην άσφαλτο, πρέπει να σημειώσουμε ότι μετράει μία νίκη στον γερμανικό αγώνα το 2011 με τα χρώματα της Citroen. Οι ομόσταυλοι του, σίγουρα δεν αναμένεται να τον δυσκολέψουν το ίδιο όσο στις χωμάτινες επιφάνειες. Ο Jari Matti Latvala έχιε την ψυχολογία με το μέρος του, αφού είναι στα ύψη μετά την νίκη στην πατρίδα του, αλλά σίγουρα δεν διαθέτει την απόλυτη ταχύτητα του Γάλλου Παγκόσμιου Πρωταθλητή στην άσφαλτο. Βέβαια, οι επιδόσεις του σε αυτού του είδους την επιφάνεια έχουν βελτιωθεί σε τεράστιο βαθμό τα τελευταία χρόνια και λογικά θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Ο Mikkelsen από την άλλη πλευρά, έχει ένα μειονέκτημα σε σχέση με τους υπολοίπους, αφού αυτή θα είναι η πρώτη του συμμετοχή στον γερμανικό αγώνα με WRCar, αφού πέρσι είχε κάνει μόνο τις αναγνωρίσεις του αγώνα. Όμως, το 2012 είχε εντυπωσιάσει με το Skoda Fabia S2000 όταν και είχε τερματίσει 6ος γενικής, ξεπερνώντας οδηγούς με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, ενώ το 2008 είχε κερδίσει την πρώτη του ειδική διαδρομή στην καριέρα του στο WRC, οδηγώντας Ford Focus WRC 07. Μάλιστα, ο Νορβηγός έχει αποδείξει την ταχύτητα του στην άσφαλτο, τις χρονιές που αγωνίστηκε στο IRC για λογαριασμό της Skoda, αν και δεν είχε καταφέρει να κερδίσει κάποιον ασφάλτινο γύρο του θεσμού.

 

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Η Citroen είναι σίγουρα η κυρίαρχος του Ράλλυ Γερμανίας. Από το 2002 μέχρι και σήμερα, οπότε ο αγώνας προσμετρά στο WRC, καμία άλλη ομάδα δεν έχει κερδίσει στο γερμανικό Ράλλυ, παρά μόνο η Citroen. Όμως, ο άνθρωπος που έχει χαρίσει τις περισσότερες από αυτές στην Citroen, o Sebastien Loeb, δεν βρίσκεται πλέον στο WRC, ενώ ο Dani Sordo που χάρισε πέρσι στη γαλλική ομάδα την 11η νίκη της στον αγώνα, ανήκει πλέον στο δυναμικό της Hyundai. Χωρίς καμία αμφιβολία το DS3 WRC αποδεδειγμένα είναι ανταγωνιστικό στην άσφαλτο, κάτι που διαπιστώσαμε στις μικτές συνθήκες του Μόντε Κάρλο φέτος, δια χειρός Kris Meeke. Ο Βρετανός αναμένεται να είναι ο οδηγός της Citroen που θα ξεχωρίσει και στη Γερμανία, αφού είναι ταχύτερος από τον Mads Ostberg στην άσφαλτο. Ο Meeke ταξιδεύει στο Trier με εξαιρετικό ηθικό μετά την εμφάνιση του στην Φινλανδία. Ο Βρετανός οδηγός, μετά από μία μέτρια ως κακή έως τώρα χρονιά, έδειξε στις απαιτητικές χωμάτινες ε.δ. της σκανδιναβικής χώρας, να βρίσκει την ταχύτητα του. Και μάλιστα σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη καμπή για τον ίδιο και τον Ostberg, αφού ο επικεφαλής της γαλλικής ομάδας, Yves Matton, δήλωσε ανοικτά ότι οι εναπομείναντες αγώνες του θεσμού θα κρίνουν ποιος θα παραμείνει στην Citroen και την επόμενη χρονιά. Ο Νορβηγός από την πλευρά του, μπορεί σε Πολωνία και Φινλανδία να ήταν ανταγωνιστικός, αλλά λάθη δεν του επέτρεψαν να συνδυάσει τις επιδόσεις με το αποτέλεσμα. Στη Γερμανία, μπορεί να μετράει ήδη τέσσερις συμμετοχές στο παρελθόν, αλλά ποτέ δεν διακρίθηκε σε επίπεδο κορυφής. Στόχος του θα είναι να τερματίσει μέσα στην πρώτη πεντάδα, αποφεύγοντας να εγκαταλείψει.

 

M – Sport WRT

Αναμφίβολα, στο στρατόπεδο της M-Sport επικρατεί προβληματισμός. Ο Malcolm Wilson περίμενε κάτι πολύ καλύτερο από τον Mikko Hirvonen στη Φινλανδία και δεν έκρυψε την απογοήτευση του σε δηλώσεις του. Το Fiesta WRC μοιάζει να έχει μείνει πίσω σε σχέση με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, ενώ το γεγονός ότι ο αριθμός και οι ημέρες των δοκιμών που πραγματοποιεί η ομάδα σε σχέση με τους αντιπάλους της, παίζει το ρόλο της στο βαθμό ανταγωνιστικότητας. Στη Γερμανία, αναμένεται το έργο της ομάδας να είναι ακόμα δυσκολότερο, αφού ούτε ο Mikko Hirvonen, αλλά ούτε και ο Elfyn Evans έχουν ιδιαίτερη παράδοση στους ασφάλτινους αγώνες. Ο Φινλανδός βέβαια, τα τελευταία δύο χρονιά εκμεταλλευόμενος την αξιοπιστία του, αλλά και τις δυνατότητες του DS3 WRC με το οποίο αγωνιζόταν, είχε καταφέρει να τερματίσει 3ος, το οποίο και είναι το καλύτερο του αποτέλεσμα στον συγκεκριμένο αγώνα. Φυσικά, ακόμα πιο δύσκολο θα είναι το έργο του Elfyn Evans, ο οποίος έχει σαφώς μικρότερη εμπειρία από τον Hirvonen, αν και πέρσι είχε εντυπωσιάσει οδηγώντας ένα Ford Fiesta R5. Τότε, ο Βρετανός είχε τερματίσει έκτος γενικής, δίνοντας σπουδαία μάχη με τον Robert Kubica, που είχε ολοκληρώσει μπροστά του στο τιμόνι του Citroen DS3 RRC, έχοντας ο Πολωνός παράλληλα επικρατήσει και στην κατηγορία του WRC2. Ο πρώην πιλότος της F1 είναι η μεγάλη ελπίδα της M-Sport για διάκριση στον αγώνα της Γερμανίας. Ο Kubica, διαθέτει αναμφισβήτητη ταχύτητα στην άσφαλτο, κάτι που έχει αποδείξει στην αρχή της χρονιάς όταν και βρέθηκε επικεφαλής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο στην αρχή του αγώνα, αλλά και σε όλες τις εμφανίσεις του σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Μάλιστα, ο Πολωνός πριν από μερικές εβδομάδες έλαβε μέρος σε ασφάλτινο αγώνα στην Ιταλία, τον οποίο και κέρδισε με Fiesta WRC, έτσι ώστε να είναι προετοιμασμένος ιδανικά για το γερμανικό Ράλλυ. Το τι θα καταφέρει είναι μία διαφορετική ιστορία, αφού ο Πολωνός μέχρι σήμερα έχει δείξει ότι με την ίδια ευκολία που μπορεί να σημειώσει ένα εντυπωσιακό τρόπο, με την ίδια ευκολία μπορεί να βρεθεί εκτός δρόμου. Αν μείνει σε αυτόν, είναι ικανός να παλέψει για μία θέση στο βάθρο.

 

SHELL HYUNDAI MOTORSPORT

Αν το i20 WRC είχε περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα και βρισκόταν σε καλύτερο στάδιο εξέλιξης, η Hyundai θα ταξίδευε στη Γερμανία με ιδανικές προϋποθέσεις για διάκριση, και γιατί όχι, για την πρώτη της νίκη στο θεσμό! Η κορεάτικη ομάδα βρίσκεται στο Trier με τρία i20 WRC. Το πρώτο, όπως σε κάθε αγώνα, θα οδηγεί ο Thierry Neuville, ενώ στο δεύτερο θα τον ακολουθήσει ο περσινός νικητής του αγώνα, Dani Sordo. Σαν να μην φτάνει αυτό, το τρίτο i20 WRC που μέχρι πρότινος οδηγούσε ο Hayden Paddon, θα έχει στη διάθεση του ο επίσης μετρ της ασφάλτου, και δεύτερος στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο στην αρχή της χρονιάς, Bryan Bouffier. Όλοι τους, θεωρούνται μετρ του είδους και ικανοί για το καλύτερο. Το αυτοκίνητο, διαθέτει όλο το πακέτο αναβάθμισης που παρουσίασε η Hyundai στην Φινλανδία και αναμένουμε να δούμε πως θα λειτουργήσει στις γερμανικές ε.δ. Αν είναι ανταγωνιστικό, τότε ένα από τα τρία αυτοκίνητα θα βρεθεί στο τέλος του αγώνα στο βάθρο, αρκεί φυσικά να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα νεότητας. Σίγουρα, ο Neuville θα πιέσει στο όριο για το θαύμα, αφού ο αγώνας έχει και ειδικές κοντά στην πατρίδα του, το Βέλγιο, την ώρα που ο Dani Sordo θέλει να διακριθεί, αλλά και να τερματίσει. Κάτι που δεν έχει καταφέρει στις προηγούμενες εμφανίσεις του με το i20 WRC, οπότε και εγκατέλειψε από μηχανικά προβλήματα. Ο Bouffier από την πλευρά του, ο οποίος και έχει σημειώσει τη μοναδική νίκη του αυτοκινήτου μέχρι σήμερα, πριν από μερικούς μήνες στο Ράλλυ Antibes, θα είναι ανταγωνιστικός, αν και λογικά οι επιδόσεις του θα είναι καλύτερες στο Ράλλυ Γαλλίας, στο οποίο και έχει μεγαλύτερη εμπειρία.

 

Ράλλυ Γερμανίας

Ημερομηνίες διεξαγωγής: 21 – 24 Αυγούστου

Επιφάνεια: Άσφαλτος

Πρώτος αγώνας στο WRC: 2002

Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 11

Συν. Μήκος: 1.305,79 χλμ.

Ειδικές Διαδρομές: 18

Συν. Χλμ. Ειδικών: 326,02 χλμ.

Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 10η – 14η Planzerplatte 1&2 (42,51 χλμ.)

Μικρότερη Ε.Δ.: 9η-13η Planzerplatte Arena 1&2 (3,03 χλμ.)

Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2013: 101,61 χλμ./ώρα Σόρντο-Ντελ Μπάριο (Citroen DS3 WRC)

Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2002103,82 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen Xsara WRC)

Νίκες Οδηγών: Λεμπ 9, Οζιέ 1, Σόρντο 1

Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 11

Βάθρο 2013

1 Σόρντο Ντελ Μπάριο (Citroen DS3 WRC)

2 Νεβίλ – Γκιλσούλ (Ford Fiesta WRC)

3 Χίρβονεν – Λέχτινεν (Citroen DS3 WRC)

Συμμετοχές

Συνολικά: 85

Εργοστασιακές: 12

P1 & P2:5

WRC 2: 9

WRC 3: 10

Ωράριο Αγώνα

Πέμπτη

Σέικνταουν: 08:00 πμ – 10:00 μμ

Εκκίνηση: 20:30 (Trier)

Παρασκευή

Ωράριο σκέλους: 08:00 πμ – 18:38 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 6 + 103,12

Σάββατο

Ωράριο σκέλους: 06:30 πμ – 19:29 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 8 + 148,30

Κυριακή

Ωράριο σκέλους: 06:15 πμ – 14:30 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 4 + 74,60

Ενημέρωση

Επίσημο site αγώνα: www.adac-rallye-deutschland.de

Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/worldrallyradio/

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ