Αγώνες WRC

Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας: Πρόστιμο στη Hyundai για ελαφρύτερο εξάρτημα – διατηρεί τη νίκη ο Sordo

Κατά τη διάρκεια του τελικού τεχνικού ελέγχου για το Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, η Hyundai έλαβε πρόστιμο καθώς το πίσω υποπλαίσιο στο i20 Coupe WRC του νικητή Dani Sordo βρέθηκε λίγο ελαφρύτερο από ότι προβλέπουν οι κανονισμοί, χωρίς πάντως να υπάρξουν αλλαγές στην κατάταξη.

Μετά την ολοκλήρωση του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, όπου η Hyundai έκανε το 1-2 με νικητή τον Sordo, τα 3 εργοστασιακά i20 Coupe WRC που οδήγησαν οι Dani Sordo, Thierry Neuville και Ott Tanak, καθώς και το ημιεργοστασιακό του Pierre Louis Loubet, κρατήθηκαν για περαιτέρω τεχνικό έλεγχο.

Στα αυτοκίνητα των Neuville, Tanak και Loubet δε διαπιστώθηκε κάποια παρέκκλιση από τους κανονισμούς, αυτό όμως δε συνέβη και εκείνο του Sordo. To πίσω υποπλαίσιο στο Hyundai i20 Coupe WRC του νικητή ήταν κατά 24,5 γραμμάρια πιο ελαφρύ από το κατώτατο αναγνωρισμένο βάρος, βάσει κανονισμών, γεγονός που κατά τους εκπροσώπους της ομάδας αποδόθηκε σε “σφάλμα μέτρησης κατά τη διάρκεια του ποιοτικού ελέγχου”.

Όπως ανέφερε η ανακοίνωση των αγωνοδικών, βάσει ομολογκασιόν το βάρος του πίσω υποπλαισίου είναι 9.323 γραμμάρια, ενώ έχει προβλεφθεί ανοχή +5%/-2%, που μειώνει το κατώτατο όριο στα 9136,5 γραμμάρια. Το πίσω υποπλαίσιο στο αυτοκίνητο του νικητή, ζυγίστηκε 9.112 γραμμάρια.

Κατόπιν τούτου, η Hyundai βρέθηκε να έχει παραβιάσει το Άρθρο 10.3.3 του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα της FIA, με τους αγωνοδίκες να της επιβάλλουν ποινή προστίμου 30.000 ευρώ. Τα 20.000 εξ αυτών έχουν αναστολή 12 μηνών, αρκεί η ομάδα να μη διαπράξει αντίστοιχη παράβαση σε αγώνα του WRC κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Το σκεπτικό της απόφασης για την ποινή προστίμου, που δεν επηρεάζει την γενική κατάταξη, είναι πως παρόλο που το πίσω υποπλαίσιο στο αυτοκίνητο του Sordo ήταν ελαφρύτερο του προβλεπόμενου, το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου βρισκόταν εντός των νόμιμων ορίων.

Andrea Adamo

Η ανακοίνωση της απόφασης των αγωνοδικών, ολοκληρώνεται ως εξής: “Ο κύριος Adamo συμφώνησε πως το βάρος του εξαρτήματος βρισκόταν κάτω από το όριο και πως η διαδικασία τεχνικού ελέγχου και μέτρησης βάρους, διενεργήθηκε σωστά. Έπειτα, εξήγησε πως επρόκειτο για σφάλμα μέτρησης κατά τον ποιοτικό έλεγχο και δεν υπήρχε καμιά πρόθεση να υπάρξει αγωνιστικό πλεονέκτημα. Το πίσω υποπλαίσιο του αυτοκινήτου Νο.6 (Sordo) το Σάββατο, είχε επίσης ελεγχθεί και ήταν σύννομο με το αναγνωρισμένο βάρος. Ο κύριος Adamo απολογήθηκε για το σφάλμα στον έλεγχο”.

Το σημαντικό, είναι πως μετά την ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου και παρά το πρόστιμο, η κατάταξη του αγώνα παραμένει αμετάβλητη.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου