top icon
WRC

Ράλλυ Πορτογαλίας: Αρχικό προβάδισμα για Loeb και M-Sport Ford (+video)

Με έναν εξαιρετικό χρόνο στην τελευταία ειδική διαδρομή του πρωινού loop, ο Sebastien Loeb τέθηκε επικεφαλής, έχοντας διαφορά 0,5 και 3,3 δλ. από τους Elfyn Evans και Thierry Neuville, αντίστοιχα.

Η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας συνεχίζεται σήμερα, Παρασκευή 20 Μαΐου, με 8 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 121,68 αγωνιστικών χλμ., ενώ το πρωινό loop των 3 ειδικών διαδρομών (Lousa 1 – 12,03 χλμ., Gois 1 – 19,33 χλμ., Arganil 1 – 18,72 χλμ.) συνολικού μήκους 50,08 αγωνιστικών χιλιομέτρων, έχει ήδη ολοκληρωθεί.

Ιδιαίτερα στις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές της ημέρας, ο συναγωνισμός υπήρξε έντονος, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την 3η ειδική διαδρομή  (Gois 1), όπου τα 7 ταχύτερα πληρώματα χωρίζονταν από μόλις 0,7”.

Πάντως, στην αμέσως επόμενη ειδική διαδρομή, τη διάσημη Arganil, δημιουργήθηκαν διαφορές οι οποίες διαμόρφωσαν πρακτικά την κατάταξη, αφού με τον ταχύτερο χρόνο που πραγματοποίησε, ο Sebastien Loeb πήρε μικρό προβάδισμα από τον Elfyn Evans.

Συνολικά, δεν υπήρξαν εγκαταλείψεις ή μεγάλης έκτασης μηχανικά προβλήματα για τους πρωταγωνιστές, αν εξαιρέσουμε τη σκόνη που εισερχόταν στα Ford Puma Rally1, κυρίως των Craig Breen και Gus Greensmith και δευτερευόντως του Loeb.

Όπως μαρτυρά η πρωτοπορία των Sebastien Loeb-Isabelle Galmiche (Ford Puma Rally1), το καθάρισμα της αγωνιστικής γραμμής δεν ήταν καταστροφικό για τις πρώτες διελεύσεις.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι οι διαφορές στην κορυφή παραμένουν μικρές, ενώ οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) και Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) παραμένουν σαφώς μέσα στη μάχη.

Η εξέλιξη του πρώτου πρωινού στο Ράλλυ Πορτογαλίας

Με την πρόσφυση στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές να μεταβάλλεται ανάλογα με τη σειρά εκκίνησης, τα πληρώματα προχώρησαν σε διαφορετικές επιλογές ελαστικών, συνδυάζοντας τη μαλακή και σκληρή γόμα της Pirelli.

Μια επιπλέον δυσκολία, ιδιαίτερα σε σημεία ειδικών διαδρομών όπου υπήρχαν πολλά δέντρα, ήταν πως η σκόνη παρέμενε στο δρόμο, παρά το κενό 4 λεπτών μεταξύ των διελεύσεων για τα εργοστασιακά πληρώματα.

Rally Portugal 2022 Preview Loeb-Galmiche

Αν και μετά από την ολοκλήρωση της χθεσινής υπερειδικής, δήλωνε πως δύσκολα θα διεκδικήσει τη νίκη, σήμερα ο Sebastien Loeb πιστοποίησε για ακόμη μια φορά την κλάση του, ιδιαίτερα στη διαχείριση ελαστικών.

Ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ξεκίνησε με στόχο να βρει ρυθμό και δεν πτοήθηκε από τη σκόνη που βρέθηκε εντός του Ford Puma Rally1 μετά από την δεύτερη σημερινή ειδική διαδρομή, επειδή όπως ανέφερε, δεν έκλεισε αρκετά καλά την πόρτα, αν και αυτό αποδείχθηκε πως ίσχυσε και σε άλλα αυτοκίνητα της M-Sport.

Στη συνέχεια και συγκεκριμένα, στην γνωστή ειδική διαδρομή Arganil, οι Loeb-Galmiche σημείωσαν τον πρώτο τους ταχύτερο χρόνο στο φετινό Ράλλυ Πορτογαλίας, με σημαντική μάλιστα διαφορά που τους χάρισε το προβάδισμα.

Το… τρομακτικό για τους αντιπάλους του, είναι πως ο Loeb δεν αισθάνεται να βρίσκεται στο 100%, σχολιάζοντας στον τερματισμό της ειδικής διαδρομής: “Προσπάθησα πολύ και είχα μια πολύ καλή διαδρομή. Με βάση ότι μπορώ να κάνω αυτή τη στιγμή, η οδήγηση ήταν καλή”.

Rally Portugal Midday 1 Evans

Μόλις 0,5” πίσω από τους Γάλλους της M-Sport Ford, βρίσκονται οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1). Οι Βρετανοί της Toyota ξεκίνησαν εξαιρετικά, πετυχαίνοντας δύο ταχύτερους χρόνους και παίρνοντας το αρχικό προβάδισμα, έχοντας εκμεταλλευθεί και την καλή σειρά εκκίνησης (9οι).

Ιδιαίτερα στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας, ο Evans ήταν με διαφορά ταχύτερος, όμως έχασε αρκετό χρόνο (10,6”) και το προβάδισμα στην καταληκτική διαδρομή του loop, για την οποία σχολίασε πως δεν έμεινε ευχαριστημένος.

Rally Portugal Midday 1 Neuville

Στην τρίτη θέση, με διαφορά 3,3” από την κορυφή, φιγουράρουν οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1). Αν και δεύτεροι στο δρόμο, οι Βέλγοι διατηρούνται μακριά από προβλήματα και επωφελούμενοι από το μειωμένο καθάρισμα της αγωνιστικής γραμμής, δεν έχουν χάσει την επαφή τους με την κορυφή.

Rally Portugal Midday 1 Tanak Portrait

Ακριβώς πίσω από την τριάδα του βάθρου υπάρχει “ισοπαλία”, αφού οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1) έχουν ακριβώς ίδιο χρόνο, απέχοντας 5,7” από την κορυφή, με τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1).

Ο Εσθονός ανέφερε πως δεν αισθάνεται απόλυτα καλά με την ισορροπία του αυτοκινήτου του.

Rally Portugal Midday 1 Rovanpera

Την ίδια στιγμή, ο νεαρός Φινλανδός παρουσιάστηκε ευχαριστημένος από την οδήγησή του, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε πως βρέθηκε για πρώτη φορά να “ανοίγει” την αγωνιστική γραμμή, ως πρώτος στο δρόμο.

Rally Portugal Midday 1 Ogier Portrait

Ένας οδηγός που φαίνεται προβληματισμένος είναι ο Sebastien Ogier, που βρίσκεται στην 6η θέση. Αν και η διαφορά 6,7” από την πρώτη θέση δε μπορεί να χαρακτηριστεί μεγάλη, ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, με συνοδηγό στο Toyota GR Yaris Rally1 τον Benjamin Veillas, σχολίασε πως δεν ξέρει τι πρέπει να κάνει για να κινηθεί ταχύτερα, κάτι που θα αναλύσει με την ομάδα του.

Rally Portugal Midday 1 Breen

Στην 7η θέση βρίσκονται οι Craig Breen-Paul Nagle (Ford Puma Rally1), που δυσκολεύτηκαν από τη σκόνη η οποία εισερχόταν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ωστόσο η διαφορά από τους πρωτοπόρους teammates τους έχει διατηρηθεί στα 11,8”.

Τη δεκάδα διαμορφώνουν οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1, +13,0”), Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1, +15,1”) και Gus Greensmith-Jonas Andersson (Ford Puma Rally1, +20,6”), οι οποίοι έχασαν επίσης χρόνο από τη σκόνη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου τους.

Rally Portugal Midday 1 Top10

Μετά από την ολοκλήρωση του πρωινού loop, τα αυτοκίνητα βρίσκονται στη Ζώνη Τοποθέτησης Ελαστικών και όχι σε ενδιάμεσο σέρβις.

Αμέσως μετά, θα ακολουθήσει το δεύτερο και μεγαλύτερο loop (συνολικό μήκος 71,59 χλμ.) που περιλαμβάνει το δεύτερο πέρασμα από τις πρωινές ειδικές διαδρομές, ένα πέρασμα από την διαδρομή Mortagua (18,15 χλμ.) και την υπερειδική Lousada (3,36 χλμ.), με την οποία θα ολοκληρωθεί η πρώτη ημέρα.

Τα αυλάκια από τα περάσματα των αυτοκινήτων στις ειδικές διαδρομές που διεξήχθησαν το πρωί αναμένονται μεγαλύτερα και η θερμοκρασία θα έχει αυξηθεί.

Κατά συνέπεια, οι συνθήκες θα αλλάξουν και μένει να δούμε ποια πληρώματα θα ανταποκριθούν καλύτερα στα νέα δεδομένα.

Το δεύτερο loop ξεκινά στις 14:31 (ώρα Ελλάδος) με την ειδική διαδρομή Lousa 2 (12,03 χλμ.), που μεταδίδεται από την Cosmote Sport 8HD.

Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.

Ωράριο, live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα  του WRC.

Photos: Red Bull Content Pool, M-Sport Ford, Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport

Onboard με τον Ott Tanak

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Rally Portugal Midday 1 Top10
  • Ράλλυ Πορτογαλίας Midday 1 Loeb
  • Rally Portugal 2022 Preview Loeb-Galmiche
  • Rally Portugal Midday 1 Evans
  • Rally Portugal Midday 1 Evans Portrait
  • Rally Portugal Midday 1 Neuville
  • Rally Portugal Midday 1 Tanak Portrait
  • Rally Portugal Midday 1 Rovanpera
  • Rally Portugal Midday 1 Ogier Portrait
  • Rally Portugal Midday 1 Breen
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ