top icon
Αγώνες

WRC: Το Mini JCW WRC στα ελληνικά βουνά!

Οι προετοιμασίες για το Ράλλυ Ακρόπολις κορυφώνονται και το νέο Mini JWC WRC πήρε το βάπτισμα του πυρός στα ελληνικά βουνά δια χειρός Armindo Araujo! Και φυσικά, ήμασταν εκεί!

Πλέον μετράμε αντίστροφα για την έναρξη του Ράλλυ Ακρόπολις, του εθνικού μας αγώνα, που μετά από έναν χρόνο απουσίας επιστρέφει στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Αυτό, έχει σαν αποτέλεσμα οι προετοιμασίες των πρωταγωνιστών του θεσμού να κορυφώνονται, την ώρα που οι περισσότεροι εκ αυτών έχουν ήδη φτάσει στην πατρίδα μας. Ανάμεσα σε αυτούς, και ο Armindo Araujo, ο Πρωταθλητής του PWRC τα δύο τελευταία χρόνια, ο οποίος φέτος έκανε το μεγάλο άλμα και αγωνίζεται στο τιμόνι ενός Mini JCW WRC σε επιλεκτικούς αγώνες του θεσμού. Ο Πορτογάλος οδηγός ετοιμάζεται για την 3η του εμφάνιση με το αυτοκίνητο, και συγκεκριμένα μετά τη Σαρδηνία τη δεύτερη με το Mini προδιαγραφών WRC, αφού στον αγώνα της Πορτογαλίας το αυτοκίνητο ήταν προδιαγραφών S2000. Ο Araujo, και η Motorsport Italia (η ομάδα που έχει αναλάβει την προετοιμασία του αυτοκινήτου, η οποία είναι ουσιαστικά η γνωστή σε όλους μας Ralliart Ιταλίας) βρέθηκαν σήμερα λίγο έξω από την Ιτέα, και συγκεκριμένα στην Αγία Ευθυμία, για να δοκιμάσουν το αυτοκίνητο στα σκληρά ελληνικά χώματα. Μαζί τους, και ο «δικός μας» Μιχάλης Ζώτος, ο οποίος είναι και ο αρχιμηχανικός που εκπροσωπεί στην ιταλική ομάδα την Prodrive, η οποία και κατασκευάζει τα Mini WRC.

Στο χώρο που έγινε η δοκιμή, βρέθηκε αρκετός κόσμος, αλλά και εκλεκτοί καλεσμένοι! Ανάμεσα τους, και ο πρέσβης της Πορτογαλίας, κ. Alfredo Duarte Costa, ο οποίος μάλιστα είχε την δυνατότητα να βρεθεί και στο κάθισμα του συνοδηγού και να πάρει μία πρώτη γεύση από τις ικανότητες του Araujo, αλλά και του Mini. Αξίζει να σημειώσετε, ότι ο ο Πορτογάλος οδηγός χρίζει ιδιαίτερα μεγάλης αναγνώρισηςστην πατρίδα του, όντας ένας από τους υποψήφιους αθλητές της χρονιάς! Εμείς, από την πλευρά μας, δεν χάσαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί του, με τον Armindo να απαντάει χωρίς δυσκολία σε όλα τα ερωτήματα μας.

Από την πρώτη επαφή, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι ο Πορτογάλος είναι ιδιαίτερα επικοινωνιακός και άνετος όντας και ιδιαίτερα ευδιάθετος. Βέβαια, σε αυτό έπαιζε το ρόλο του και το γεγονός ότι αυτή ήταν και η πρώτη φορά φέτος που κατάφερε να κάνει τόσο μεγάλη περίοδο δοκιμών με το αυτοκίνητο και να δοκιμάσει διαφορετικές ρυθμίσεις. «Να είμαι ειλικρινής, αυτό είναι το πραγματικό τέστ που κάνουμε με το αυτοκίνητο. Έτσι, έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάζουμε διάφορα πράγματα με ανάρτηση και τα ελατήρια. Και μέχρι στιγμής είμαι πολύ χαρούμενος με τις αλλαγές που κάνουμε. Το σημαντικότερο για εμάς είναι ότι ήδη το αυτοκίνητο είναι πολύ καλύτερο σε σχέση με τη Σαρδηνία, με αποτέλεσμα να έχω αυτοπεποίθηση να πιέσω».
 

Ποιο ήταν όμως το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Πορτογάλος στη Σαρδηνία; «Στη Σαρδηνία, το πρόβλημα μας ήταν τα αμορτισέρ και το στήσιμο του αυτοκινήτου. Ήταν αδύνατο να στρίψουμε ή να φρενάρουμε σωστά, αφού δεν είχε καθόλου πρόσφυση και δεν μπορούσα να το κρατήσω στο δρόμο. Ήταν πολύ δύσκολος αγώνας για μένα. Τώρα έχουμε αλλάξει την ανάρτηση και τα ελατήρια και το αυτοκίνητο έχει γίνει πολύ καλύτερο. Βέβαια, ο καιρός μας τα χάλασε λίγο τώρα, αφού βρέχει, αλλά το σημαντικό είναι ότι προλάβαμε να βρούμε ένα καλό set up το οποίο και μου δίνεθι αυτοπεποίθηση να πιέσω. Παράλληλα, όσο περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα πραγματοποιώ με το αυτοκίνητο, τόσο καλύτερα είναι».

 
Μετά από δύο χρόνια επιτυχίας στο PWRC, o Armindo αποφάσισε και έκανε φέτος το μεγάλο άλμα στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού. «Είναι ένα μεγάλο και τελείως διαφορετικό εγχείρημα, όπως φυσικά και το αυτοκίνητο. Το Πρωτάθλημα Παραγωγής είναι δύσκολο και ανταγωνιστικό Πρωτάθλημα, στο οποίο πρέπει να είσαι έξυπνος για να κερδίσεις τον τίτλο. Το καταφέραμε δύο φορές, αλλά τώρα θεώρησα ότι έφτασε το πλήρωμα του χρόνου να προχωρήσουμε στο ανώτερο επίπεδο. Ο στόχος μου είναι να φέρω καλά αποτελέσματα στο WRC. Βέβαια, από την αρχή ξέραμε ότι θα είναι δύσκολα την πρώτη χρονιά, αλλά την επόμενη είναι σίγουρο ότι το αυτοκίνητο θα είναι πιο γρήγορο και ισχυρό, και θα μπορέσουμε να σημειώσουμε κάποια καλά αποτελέσματα».
 
Ένα φυσιολογικό ερώτημα, είναι η επιλογή του Mini, αφού ο Πορτογάλος θα μπορούσε να δοκιμάσει κάποια άλλη δοκισμένη και αναμφίβολα άμεσα ανταγωνιστική λύση. «Οι άνθρωποι της Mini έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον στο πρόσωπο μου από την πρώτη στιγμή. Και φυσικά, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η παρουσία της Motorsport Italia, με την οποία και συμμετείχα στο PWRC και κατέκτησα τους δύο τίτλους. Η σχέση μας είναι πολύ καλή και τους εμπιστεύομαι και είναι μία διαφορετική πρόκληση για όλους μας. Για αυτό και αποφάσισα να προχωρήσουμε με αυτό το συνδυασμό».
 

Ο Araujo, όμως, εκτός από το Lancer EVO IX της κατηγορίας Ν, είχε οδηγήσει στο παρελθόν και αυτοκίνητα της προηγούμενης γενιάς των WRCars. Πόσο διαφορετικά είναι εν τέλει τα σημερινά αυτοκίνητα; «Στο παρελθόν είχα οδηγήσει το Lancer WRC05, αλλά και το Focus WRC σε μία σειρά δοκιμών. Τα αυτοκίνητα της νεάς γενιάς είναι πολύ διαφορετικά. Η απουσία του ημιαυτόματου κιβωτίου, του κεντρικού διαφορικού, αλλά και οι μικρότερες τιμές ισχύος και ροπής είναι τα κυριότερα στοιχεία. Είναι πιο κοντά στα αυτοκίντα προδιαγραφών S2000. Eίναι πιο απλά σε φιλοσοφία, αλλά απαιτούν περισσότερη δουλειά από τον οδηγό με το αυτοκίνητο. Η αλήθεια είναι ότι είναι πιο γρήγορα από τα δίλιτρα WRC, αλλά σε αυτό το ρόλο τους παίζουν και τα νέα ελαστικά. Όμως, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι είναι περισσότερο οδηγοκεντρικά. Ο οδηγός πλέον διαδραματίζει σημαντικότερο ρόλο, κάτι που είναι φανερό από το ενδιαφέρον που έχει και το φετινό Πρωτάθλημα. Κάτι που είναι καλό γενικότερα για όλους. Τους οδηγούς, τους θεατές, αλλά και το σπορ γενικότερα»! Περισσότερα, από την Πέμπτη στα ελληνικά βουνά._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ