Ελληνική αγορά: Στελέχη της

Οδηγούμε, αλλά και όχι μόνο, αφού διαχρονικά οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά.

Στα εργοστάσια οι δημιουργοί, και στο ράλλυ των πωλήσεων τα στελέχη. Άλλωστε, αλλιώς προωθείς και πουλάς στην εγχώρια αγορά, και διαφορετικά στη Γερμανία και στις Ινδίες.

Επιλογή μας η συνεργασία με τους ανθρώπους της επικοινωνίας και αρχή μας να μην «προσπερνάμε», ακόμα και σε εταιρείες που μας συνδέει φιλία με τους ιδιοκτήτες. Μπορεί να στοιχίζει, αλλά έτσι χτίζεις προσωπικές σχέσεις που αντέχουν στο χρόνο και στην κριτική που αναπόφευκτα θα συνδεθεί με το προϊόν. Απλά και με ειλικρίνεια κάνεις τη δουλειά σου, δε βάζεις το εμπορικό κομμάτι στην εξίσωση, και κρίμα που πλέον ορισμένες εταιρείες μπλέκουν τη διαφήμιση με την επικοινωνία - κάπου εκεί, αν δεν αντέχεις, χάνεται η μπάλα και εκτίθεσαι. Βλέπετε, το παιχνίδι των ισορροπιών, πέραν του ότι χαλάει τη μαγεία της έντιμης συνεργασίας, έχει και ημερομηνία λήξης. Πολλάκις και λόγω κακής συμπεριφοράς, που αδικεί ό,τι εκπροσωπείς, θέλεις να ρισκάρεις. Αλλά μάθαμε, μας δίδαξε να κρατάμε σε απόσταση τις προσωπικές (καλές ή κακές) σχέσεις από το προϊόν.

Ο πρόλογος, με την ευκαιρία της εισόδου στην ελληνική αγορά του «3008», του Q2 και της Skoda, που πλέον φορά τα καλά της, και το σήμα της κοσμεί την πρόσοψη της Kosmocar στην Αργυρούπολη.

Συναντήσεις με στελέχη, λοιπόν, με αφορμή τα νεοφερμένα και τη στρατηγική τους, που άλλωστε εκφράζεται και μέσα από τις δοκιμές μας. Μεμονωμένες, συγκριτικές και διπλές δοκιμές, όταν είναι τόσο ίδια όσο και διαφορετικά. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις την εμπορική στρατηγική, ειδικά σήμερα, που όλα δείχνουν, αλλά δεν είναι ίδια. Τις γνωρίζεις, άλλωστε, τις διαφορές και αποφεύγεις τα εκτρώματα, αλλά θέλεις, απαιτείται να μάθεις και πρέπει να ακούσεις. Η συνέχεια δική σου, μέσα από τα πλήκτρα των συνεργατών σου και από την ψήφο σου για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Ιερή διαδικασία με δύο όψεις και, σε ό,τι αφορά το COTY, μία εβδομάδα έμεινε για την πρώτη αξιολόγηση, οπότε θα προκύψει η λίστα των επτά, από όπου θα εκλεγεί ο νικητής.

Συνάντηση, λοιπόν, με τον Πέτρο Πιπερίδη της Peugeot, τον Νίκολας Μπέρναρντ της Audi και τον Ανδρέα Χαλμπέ της Skoda. Μαζί τους οι υπεύθυνοι επικοινωνίας, οι δικοί μας άνθρωποι. Οι τρεις τους εντελώς διαφορετικοί ως άνθρωποι, και όμως με πολλά κοινά, όπως τη γνώση και το πάθος για ό,τι εκπροσωπούν, και ακόμα κάτι που μας οδήγησε άλλωστε στα πλήκτρα. Ο καθένας τους δένει με τη μάρκα που εκπροσωπεί. Αν μάλιστα θεωρήσουμε ότι Πέτρος και Νίκολας ταιριάζουν γάντι με Peugeot και Audi, μας έκανε εντύπωση η προσαρμογή του Ανδρέα στη Skoda. «Υποβιβασμός»; ρωτήσαμε, σε σχέση με τη Volvo που υπηρετούσε ο εξ Mercedes manager, και χαμογέλασε αντί να μας ορμήσει, όπως θα κάναμε εμείς. Εξήγησε με ηρεμία και τεκμηριωμένα την επιλογή του, και η συνέντευξη «μάξιμουμ μία ώρα» στον Μιχάλη Σταυρόπουλο ξεπέρασε τις δύο ώρες, με απαντήσεις εφ' όλης της ύλης και ενδιαφέρουσες ειδήσεις για τη Skoda, και όχι μόνο, που θα διαβάστε στους 4Τροχούς Δεκεμβρίου σε λίγες ημέρες. Πώς θα ξεχωρίσει-υποστηρίξει τη Skoda του μέσα στο ίδιο σπίτι με τη VW τους; Απάντησε αφοπλιστικά πειστικά, σε σημείο που να φαίνεται ευκολάκι. Με το πάθος, βέβαια, σημείο αναφοράς. Είναι πολύ σοβαρός και μεθοδικός, και νομίζεις πως ελέγχει τα συναισθήματα, μέχρι να μιλήσει για τη Skoda του. Με τρέλα, μέσα από την ήρεμη δύναμη που τον διακρίνει.

Το πάθος του Πέτρου για την Peugeot μας ξεπερνάει, αφού δεν είναι πάντα τεκμηριωμένο, και αυτό είναι σωστό, αφού το πάθος ούτε εξηγείται ούτε είναι μετρήσιμο. Άλλωστε, είναι ο αυθορμητισμός του που σε κερδίζει. Αφοπλιστικό ύφος και πίστη ότι τα Peugeot είναι τα καλύτερα στον πλανήτη και ο φίλος μας αρχηγός του, ο Πλανητάρχης. Επί του προκειμένου, σε σχέση με το «3008», δεν προκύπτει συζήτηση με «ναι μεν αλλά», αφού και εσύ ξέρεις ότι έχει χρυσάφι στα χέρια του και ξέρει πώς θα το διαχειριστεί. Ξέρει πώς θα το επιβάλει και στη λιανική και στις χρονομισθώσεις, αλλά και πώς θα το προστατεύσει μέσα από σοφές επιλογές στην επικοινωνία και στην πώληση. Αρκεί να μεταφέρει το πάθος και την πίστη του σε αυτούς που το πουλάνε και σε αυτούς που θα το αγοράσουν. Αποδεδειγμένα μπορεί. Αφού το έκανε, το κάνει με το ασήμι, γιατί όχι και με το χρυσάφι.

Άφησα για το τέλος τον Νίκολας. Τον signore Audi. Βλέπετε, τον γνωρίζω από παιδί. Άλλωστε, όταν μιλάει για την Audi, όπως το έκανε και στα τριάντα του για την Alfa σε εργοστασιακό επίπεδο, παιδί είναι. Τα σχόλιά του επέχουν ψυχή, και σήμερα έχει και την εμπειρία για να συντονίσει τον πλέον πλουραλιστή premium κατασκευαστή. Δεν είναι αντικειμενικός όταν μιλάει για το RS3 και, ενώ σε ξέρει, σε πιστεύει και σε παραδέχεται, σε αμφισβητεί, οπότε είσαι επιφυλακτικός όταν παρουσιάζει το Q2. Παρουσίαση για την ελληνική αγορά σε συνάντηση στα δικά μας γραφεία, με όλη μας την ομάδα να κρέμεται από τα χείλη του - και αν στις παρουσιάσεις ο Ντε Μέο λέει πως βαριούνται οι δημοσιογράφοι στα 20-25 λεπτά, με τον Νίκολας θα μέναμε εκεί μέχρι αργά το βράδυ, αν δε μουρμούραγε ο κ. Αγγελής που τον συνόδευε ότι έχουν και άλλες υποχρεώσεις. Δεν τη βλέπει υποχρέωση όμως την ενημέρωση, αλλά τρόπο ζωής που προδίδει σεβασμό. Παίρνει μάλιστα την πλήρη, τη σωστή του διάσταση όταν τα λεγόμενα και με ατάκες για κατά περίπτωση μειονεκτήματα επαληθεύονται στο δρόμο. «Ακόμα και ο αντιπαθής για εσάς ή, ας πούμε, ξεπερασμένος 1.6 diesel φαίνεται σπουδαίος στο Q2» σχολίασε, και επαληθεύσαμε σε συνδυασμό με το τιμόνι από BMW και αντίστοιχο επιλογέα, που δε θα βρείτε σε άλλο Audi.

Το συμπέρασμα προσθέστε το στον κοινό παρονομαστή. Απλά: Ξέρουν το προϊόν τους, πιστεύουν στη μάρκα, έχουν «εκκλησία» την εταιρεία που υπηρετούν εδώ στην Ελλάδα, και αυτό τους κάνει ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς. Κάποτε τους μαθαίναμε. Όσοι κατάλαβαν μας ακολούθησαν. Αργότερα ισορρόπησε η σχέση, αν και, λόγω των περιβόητων μπάτζετ, απομακρυνθήκαμε και χαθήκαμε. Σήμερα οι νέοι είναι καταδικασμένοι να είναι καλά διαβασμένοι για να συνεργαστούν μαζί τους, και εμείς ψύχραιμοι σε ρόλο «ακολουθώ», αφού αν τους ψάξεις, τους καταλάβεις και τους παραδεχτείς θα επικοινωνήσεις καλύτερα και με τον σύγχρονο αναγνώστη-αγοραστή. Τα δεδομένα άλλαξαν, το «γιατί έτσι» πέθανε για όλους και η εμπορική στρατηγική πάει αλλιώς με γνώσεις και πάθος για να ανταγωνιστούν ίσους, που τους κερδίζουν στις λεπτομέρειες.

Είπαμε, φαίνονται ίδια, αλλά είναι διαφορετικά, οι μηχανές και οι άνθρωποι._ Σ. Χατζηπαναγιώτου 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου