F1: Το ελεγχόμενο ρίσκο της συνεργασίας McLaren και Renault

Δεν είναι η καλύτερη επιλογή της McLaren, αλλά είναι η μοναδική. Κι ενώ είναι ένα ρίσκο, είναι μέσα σε λογικά πλαίσια και μόνο καλά μπορεί να εξελιχθεί.

Το διαζύγιο της McLaren με τη Honda ήταν σχεδόν βέβαιο ήδη από το θερινό διάλειμμα, και ίσως να υλοποιήθηκε μετά το Βελγικό Grand Prix. Μία συνεργασία που ξεκίνησε με υψηλές φιλοδοξίες πριν τρία χρόνια, με πλούσια ιστορία από πίσω της, αποδείχθηκε ανεπιτυχής. Μέσα σε τρία χρόνια, η Αγγλο-Ιαπωνική σύμπραξη έχει πάρει συνολικά 114 βαθμούς, με την 6η θέση να είναι η καλύτερη στο περυσινό Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Αυτό αντικατοπτρίζει την εικόνα ενός συνόλου πολύ κατώτερου των προσδοκιών, με τη Honda να φέρει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για αυτήν την κατάσταση. Όσο κι αν μπορεί να δικαιολογηθεί στην πρώτη τη χρονιά, το 2016 δεν ήταν δραματικά καλύτερο, τα προβλήματα απόδοσης κι αξιοπιστίας δεν έφυγαν ποτέ, παρά μόνο ελαττώθηκαν, και φυσικά το 2017 είναι μακράν η πιο δυσμενής σεζόν για αυτή τη συνεργασία.

Πλέον, με τα πράγματα να έχουν φτάσει σε αυτό το οριακό στάδιο, με τη Mercedes και τη Ferrari να κλείνουν από νωρίς την πόρτα στη McLaren για προμήθεια μονάδων ισχύος, η μόνη επιλογή ήταν η Renault. Μόνο εμπόδιο το γεγονός ότι οι Γάλλοι ήδη εξυπηρετούν τρεις ομάδες (την εργοστασιακή ομάδα, την Red Bull και την Toro Rosso), όμως κι αυτό ξεπεράστηκε, καθώς η Honda φαίνεται πως θα προμηθεύει την STR, σε ένα dealπου αφορά και τη μετακίνηση του Carlos Sainz στη Renault.

Αυτό το ντόμινο αλλαγών, που ξεκίνησε από τη McLaren με σκοπό ένα καλύτερο, λιγότερο δυσοίωνο μέλλον, και συμπαρέσυρε ακόμα δύο ομάδες, είναι ένα ξεκάθαρο ρίσκο, και περισσότερο από όλους, είναι ένα ρίσκο για την ίδια τη McLaren.

Η PU της Renault δεν είναι ιδιαίτερα δυνατή, ούτε ιδιαίτερα αξιόπιστη, αλλά βελτιώνεται χρονιά με τη χρονιά, κι εν προκειμένω είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από αυτήν της Honda. Και η McLaren διατείνεται ήδη από την αρχή της χρονιάς πως διαθέτει το τρίτο καλύτερο σασί φέτος, μετά από αυτά των Mercedes και Ferrari, και ένας καλύτερος κινητήρας από αυτόν των Ιαπώνων θα την έφερνε σε θέση να διεκδικεί βάθρα, ή και νίκες (τουλάχιστον σε πρώτη φάση).

Και χρόνος υπάρχει για να γίνει αυτή η αλλαγή. Οι ομάδες τώρα ξεκινούν να δουλεύουν συστηματικά για την επόμενη σεζόν, οπότε το πρόβλημα «συμβατότητας» ανάμεσα σε κινητήρα κι αμάξωμα, κάτι που είδαμε με τη Renault του 2016, όταν όλο το σασί ήταν κατασκευασμένο για PU Mercedes, μέχρι που έγινε η εξαγορά και τοποθετήθηκε PU των Γάλλων, δεν μοιάζει να αποτελεί πρόβλημα για τους Βρετανούς.

Φαινομενικά και στα… χαρτιά, η McLaren-Renault μπορεί να γίνει μία ομάδα ικανή για βαθμούς, βάθρα και, τελικά, νίκες. Βέβαια, δεν τρέχουν οι αριθμοί, αλλά τα μονοθέσια κι οι οδηγοί, και θα πρέπει να αποδειχθεί ότι αυτό το ελεγχόμενο ρίσκο άξιζε πράγματι όλες αυτές τις εβδομάδες διεργασιών._Δ.Μ.

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της περιόδου 2010-2020;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου